تعمیرکار

روش های آسان و سریع تمیز کردن مایکروویو در منزل

در دنیای امروز کارهای مختلف از درست کردن پاپ کورن تا سرخ کردن جوجه و خشک کردن میوه را می توان به وسیله مایکروویو انجام داد و همین امر باعث پرکاربرد بودن مایکروویو در آشپزخانه ها می شود. به همین دلیل تمیز کردن مایکروویو اهمیت بسیار پیدا کرده است.

 

روش های آسان و سریع تمیز کردن مایکروویو در منزل

 

در این مطلب به بررسی روش های آسان و کابردی تمیز کردن مایکروویو پرداخته ایم :

    • دستمال نم دار برای تمیز کردن مایکروویو
    • آب و بخار آب برای راحت تر تمیز شدن مایکروویو
    • جادوی لیموترش در تمیزکاری
    • شستشوی قطعات
    • جوش شیرین و کاربرد آن در تمیز کردن مایکروفر
    • استفاده از سرکه سفید برای پاک نمودن دستگاه
    • استفاده از مایع ظرفشویی

 

تمیز ماکروویو

روش های تمیز کردن مایکروویو

توجه به این نکته مهم است که برای مواد غذایی که در داخل ماکروفر می گذارید، سرپوش مخصوص مایکروفر را نیز بگذارید. تا بدین وسیله از زود کثیف شدن مایکروفر جلوگیری شده و تا مدت زیادی نیاز به تمیز کردن آن نداشته باشید.

اما اگر مایکروویو کثیف شد میتوانید از طریق روش های زیر اقدام به تمیز کردن آن نمایید. زیرا کثیف بودن مایکروفر در طولانی مدت باعث آسیب دیدن و خراب شدن آن شده و در نتیجه نیاز به تعمیرکار مایکروویو پیدا خواهید کرد.

۱- دستمال نمدار برای تمیز کردن مایکروویو

ساده ترین و اولین راه برای تمیز کردن مایکروویو استفاده از دستمال نمدار یا یک تکه اسفنج است که می توانید با استفاده از آن داخل مایکروفر را تمیز نمایید. اگر بعد از هربار استفاده از مایکروفر، فورا آن را تمیز کنید، لکه ها سخت نشده و با یک دستمال مرطوب پاک خواهند شد.

۲- آب و بخار آب برای راحت تر تمیز شدن مایکروویو

اگر لکه ها قابل پاک شدن با دستمال مرطوب نبودند، می توانید داخل یک ظرف مخصوص مایکروویو قدری آب ریخته و آن را برای ۳ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید. و بعد از پایان ۳ دقیقه، ظرف آب را با رعایت نکات ایمنی از داخل مایکروفر خارج کرده و اقدام به تمیز کردن لکه ها با دستمال، نمایید.

۳- جادوی لیموترش در تمیزکاری

روش دیگر برای تمیز کردن مایکروفر استفاده از لیموترش می‌باشد بدین صورت که یک لیموی تازه را می توانید به آب در حال جوش اضافه کرده و بعد از دو دقیقه، لیمو را از داخل آب برداشته و سپس از محلول به دست آمده برای تمیز کردن ماکروفر خود استفاده نمایید.

از بین بردن چربی داخل مایکروفر

 

برای تمیز کردن مایکروویو با استفاده از لیمو راه دیگری نیز وجود دارد بدین صورت که می توانید قدری آب لیمو را داخل ظرف مخصوص مایکروفر بریزید و سپس لیموها را نیز داخل آن بیندازید. و ظرف را داخل مایکروفر قرار دهید تا گرم شود. زمانی که روی دیواره های داخل ماکروفر بخار آب نشست، آن را خاموش کرده و صبر کنید تا خنک شود. سپس اقدام به تمیز کردن آن نمایید.

۴- شستشوی قطعات

جدا سازی و شستشوی قطعات ماکروفر مانند زیره ی گردان آن می‌تواند تاثیرگذار باشد. به همین منظور می توانید هر چند وقت یک بار، قطعات قابل جدا شدن از مایکروویو را با آب و مایع ظرفشویی به خوبی شستشو دهید. همچنین این قطعات را داخل ماشین ظرفشویی نیز می توانید قرار دهید.

۵- جوش شیرین و کاربرد آن در تمیز کردن مایکروفر

روش دیگر تمیز کردن مایکروویو جوش شیرین می‌باشد بدین صورت که دو پیمانه آب سرد را با یک پیمانه جوش شیرین مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیق داخل ماکروفر قرار دهید. سپس با استفاده از دستکش، ظرف را بیرون آورده و با یک حوله مرطوب اقدام به تمیز کردن داخل و شیشه مایکروویو نمایید.

۶- استفاده از سرکه سفید برای پاک نمودن دستگاه

از سرکه سفید برای تمیز کردن انواع مختلفی از وسایل استفاده می شود. این ماده کاربرد های زیادی دارد، که یکی از آنها کارآمد بودن سرکه برای پاک نمودن مایکروفر استفاده می باشد. نحوه کار بدین صورت است که نصف پیمانه سرکه را حدود ۵ دقیقه داخل مایکروویو قرار داده و بجوشانید. و صبر کنید تا مایکروویو سرد شود. سپس با استفاده از یک اسفنج یا دستمال مرطوب، اقدام به تمیز کردن آن نمایید.

 

از بین بردن چربی داخل فر

۷- استفاده از مایع ظرفشویی

استفاده از مایع ظرفشویی نیز برای تمیز کردن مایکروویو و کاربرد دارد. برای این کار باید ظرفی را پر از آب گرم نموده و به مقدار لازم مایع ظرفشویی به آن اضافه نمایید سپس ظرف را به مدت ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید. تا داخل دستگاه بخار بگیرد سپس مانند روش های قبلی پس از سرد شدن ماکروفر با استفاده از یک اسفنج داخل آن را تمیز نمایید.


بیشتر بخوانید :

با نزدیک شدن به خانه تکانی‌های شب عید و تمیز کردن وسایل خانه به شما توصیه می‌کنیم تا با این ۲ ماده غذایی به‌ راحتی مایکروویو خود را از تمیزی برق بیندازید.

بیشتر افرادی که از مایکروویو زیاد استفاده می‌کنند، همواره با تمیز کردن آن مشکل دارند و آن را کاری طاقت‌فرسا و دشوار می‌دانند. در واقع فضای کوچک آن و وجود شکاف‌های فراوان در آن تمیز کردن مایکروویو را دشوار می‌کند و به همین دلیل افراد در بیشتر اوقات تمیز کردن آن را به تعویق می‌اندازند تا حدی که دیگر تقریبا این کار غیرممکن می‌شود.

اما در اینجا راهی بسیار ساده و ارزان‌قیمت و در عین حال بسیار سریع را به شما توضیح می‌دهیم تا از این طریق با آرامش و هیچ گونه نگرانی مایکروویو خود را بدون تلاش زیادی برق بیندازید. برای این کار به یک کاسه، مقداری آب و آب لیمو یا سرکه نیاز دارید. یکی از این دو ماده باید استفاده شود و بسیاری از افراد به علت بوی خوب لیمو، لیمو را انتخاب می کنند اما به هر حال عملکرد هر دو مشابه است.

برای این کار درون کاسه‌ای آب لیمو و کمی آب بریزید، بهتر است که از لیموی تازه استفاده کنید. مقدار آن باید یک چهارم فنجان باشد یا اگر می‌خواهید آب خود لیمو را بگیرید، نصف لیمو کافی است. این کاسه را درون مایکروویو بگذارید و آن در دمای نسبتاً بالا به مدت ۵ دقیقه روشن کنید. سپس به مدت ۲ تا ۳ دقیقه آن را در همان حالت بگذارید و بگذارید تا بخار آن کار خودش را انجام دهد. بعد از آن می‌توانید کاسه را در بیاورید. مراقب باشید دستتان نسوزد.

اگر همچنان چند لکه باقی ماند می‌توانید دوباره این کار را تکرار کنید و یا دستمالی را آغشته به لیمو یا سرکه کنید و روی آن لکه‌ها بکشید و یا به مدت ۳۰ ثانیه روی آن نگه دارید.


تمیز کردن مایکروفر با راه حل های سریع و آسان

مایکروفرها این روزها تبدیل شده اند به یکی از پرمشغله ترین تجهیزات آشپزخانه، تقریبا برای هر کاری می شود به آن ها مراجعه کرد، درست کردن ذرت بود داده، گرم کردن اسلایس های پیتزا و یا حتی نرم کردن تکه های شکلات اما در آخر روز و بعد از انجام همه این ها با تنها منظره ای که مواجه می شویم، یک مایکروفر کثیف و خسته از کار روزانه است. خب خبر خوب این است که ما برای شما یک راه حل ساده و سریع برای تمیز کردن مایکروفرها داریم، پس با ما در این مطلب همراه باشید تا ببینیم انجام این کار چگونه است.

 

تمیز کردن مایکروفر با راه حل های سریع و آسان

حتما برای هر چیزی که داخل مایکروفر قرار می دهید سرپوش مخصوص داخل مایکروفر را بگذارید

حتما شنیده اید که می گویند پیشگیری بهتر از درمان است، خب این جمله فقط در مورد سلامتی کاربرد ندارد و حتی برای مایکروفرها هم صدق می کند. حتما برای هر چیزی که داخل مایکروفر قرار می دهید سرپوش مخصوص داخل مایکروفر را بگذارید، با این کار تمیز کردن مایکروفرتان تا مدت زیادی محدود به شستن همان درپوش خواهد بود.

 

تمیز کردن مایکروفر با راه حل های سریع و آسان

با یک تکه دستمال نم دار یا یک تکه اسفنج داخل مایکروفر را هر چه زودتر تمیز کنید

تمیز کردن روزانه مایکروفرتان را در لیست کارهای روزانه تان قرار دهید.حتی می توانید آخر شب هنگامی که کف آشپزخانه را تی می کشید با یک تکه دستمال نم دار یا یک تکه اسفنج هم داخل مایکروفر را تمیز کنید، هر چه لکه ها را زودتر از بین ببرید کار برای تان راحت تر می شود.

 

روش های تمیز کردن مایکروفر, تمیزکردن مایکروفر با شوینده های طبیعی

برای پاک کردن لکه هایی که با دستمال مرطوب کمی سرسخت و سمج هستند از بخار آب استفاده کنید

اگر لکه ها برای پاک کردن با دستمال مرطوب کمی سرسخت و سمج هستند، مقداری آب داخل یک ظرف مخصوص مایکروفر بریزید و آن را به مدت سه دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید، بعد از اتمام سه دقیقه ظرف آب را خارج کنید البته مراقب باشید که بسیار داغ است، سپس با یک دستمال به راحتی لکه ها را از بین ببرید.

 

تمیز کردن مایکروفر با راه حل های سریع و آسان

شما می توانید با مواد طبیعی پاک کننده هایی قوی برای تمیز کردن مایکروفرتان آماده کنید

شما به راحتی می توانید با مرکبات بهترین شوینده ها را درست کنید. یک تکه لیموی تازه را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید و بعد از حدود ۲ دقیقه لیمو را از آب جدا کنید و از محلول به دست آمده جهت تمیز کردن مایکروفر خود استفاده کنید. راه دیگر استفاده از مواد طبیعی برای پاک کنندگی استفاده از محلول سرکه و آب است، این محلول قدرت پاک کنندگی بالایی دارد، یک لیوان را تا نیمه از آب پر کنید و نیمه دیگر را با سرکه سفید پر کنید، حالا می توانید به جنگ اثرات چربی و لکه های مایکروفرتان بروید. یادتان باشد پاک کننده های طبیعی با قدرت پاک کنندگی جادویی بهترین راه حل هستند.

 

تمیز کردن مایکروفر با راه حل های سریع و آسان

هر چند وقت یک بار زیره ی گردان مایکروفر را از آن جدا کرده و با آب و صابون خوب بشویید

در بیشتر مواقع این راه حل ها برای از بین بردن لکه ها کافی هستند، اما اگر فکر می کنید لکه ها هنوز هم وجود دارند فقط این مراحل را دوباره تکرار کنید، البته شستن اجزای مایکروفر مانند زیره ی گردان آن هم می تواند موثر باشد، هر چند وقت یک بار آن را از مایکروفر جدا کرده و با آب و صابون خوب بشویید، برای این کار حتی می توانید از ماشین های ظرف شویی هم کمک بگیرید.

منبع : fanikara

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا