کدبانوعلمی

روکش پی وی سی PVC

روکش پی وی سی PVC

روکش پی وی سی مخفف نام علمی وینیل کلراید (Polyvinyl chloride) به علت قابلیت انعطاف بالا و دردسترس بودن از اقلام پرمصرف صنایع بخصوص صنایع چوب است.

 

ورق پی وی سی
ورق پی وی سی

 

علاوه بر این به راحتی می‌توان هر نوع طرح و نقشی را روی  PVC اجرا کرد.
فویل‌های PVC در تعداد لایه‌‌های مختلف، ‌تنوع لایه‌های مختلف، ‌ضخامت ها، ‌رنگ‌ها، نقوش مختلف و نیز نقوش برجسته (صاف، براق، ‌مات، رگه چوبی و …) بسته به نوع کاربرد مورد نیاز تولید می‌‌شوند و معمولا شامل لایه‌ های پلی وینیل کلراید، ‌لایه آستری و لاک های متفاوت هستند. ضخامت این نوع روکش ها بین ۲/۰ تا ۳ میلی‌ متر است.

 

استعلام قیمت و فروش : ۷۸۵۲-۵۴۲-۰۹۱۲

 

یکی از استفاده‌های منحصر به فرد روکش‌های PVC در ساخت مصنوعاتی است که نیاز به پیوستگی روکش در ابعاد مختلف یک سازه یا به عبارتی نیاز به ایجاد شیار V شکل روی تخته و تا کردن آن باشد.
تخته‌های MDF ابزار خورده در سطح یا لبه را با استفاده از پرس ممبران با روکش‌ PVC به راحتی می‌‌توان روکش کرد.

با تکنولوژی جدید و با استفاده از روش ایجاد خلأ، می‌توان روکش پی وی سی را بر روی انواع صفحات فلزی و غیر فلزی جهت روکش بکار برد که این روش کمک زیادی به کارخانجات سازنده، لوازم خانگی و لوازم دکوراتیو آشپزخانه می‌نماید.

این نوع محصول همچنین در لوازم و مبلمان اتاق خواب و سایر فضاها کاربرد دارد. انعطاف بسیار خوب روکش PVC خصوصا وقتی که داخل پرس ممبران حرارت می‌‌بیند، باعث می‌‌شود که بتوان نقوش بسیار ریز و ظریف،‌ ابزار خورده‌های عمیق، اشکال با شعاع ‌های کوچک و سخت را با آن روکش کرد. به طور کلی این نوع روکش دوام بالایی ندارد و برای ساخت مبلمان داخلی اداری، مبلمان منزل استفاده می‌‌شود.

در سطوح صاف در صورت نیاز می‌‌توان روکش PVC را به صورت نقش برجسته یا دو لایه با دو رنگ و نقش چسباند. در صورت چسباندن دو لایه متفاوت،‌ لایه رویی را طبق نقشی خاص برمی‌‌دارند تا حالت دو رنگ زیر و رو نمایان شود.

 

استعلام قیمت و فروش : ۷۸۵۲-۵۴۲-۰۹۱۲

 

یکی از پرکاربردترین روکش های موجود در صنایع چوب بخصوص کابینت سازی، پی وی سی است و مهمترین روکش در صنایع چوبی روکش ممبران است.
ممبران همان لایه های پی وی سی است که روی انواع mdf کشیده شده است. در واقع لایه های pvc طرح چوب  توسط چسب ممبران روی ام دی اف چسبانده می‌شود.
به این صورت که طرح و نقش مورد نظر توسط دستگاه سی ان سی روی ام دی اف پیاده سازی شده و سپس توسط دستگاه وکیوم مخصوص و چسب ممبران لایه پی وی سی روی ام دی اف چسبانده می‌شود.

این ورقه ها علاوه بر زیبایی دارای تنوع رنگ زیادی هستند. این روکش ها در طرح های مختلف تولید می‌شوند. استفاده از روکش های پی وی سی طرح چوب در زیبایی دکوراسیون داخلی بسیار موثر است.

تمیز کردن این نوع روکش به علت جنس pvc و مقاومت سطحی در برابر آب بسیار آسان است و نیز از محاسن آن قابلیت کار آسان با این نوع تخته ‌های روکش شده است.

مزایای روکش چوب PVC

 

  • چاپ پذیری ایده آل
  • ابزار خوری فوق العاده، شکل پذیری حرارتی، قابلیت خم شدن و …
  • مقاوم در برابر اسیدها و الکل
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • با به کار بردن این محصول هیچ گونه نیاز به رنگ‌آمیزی و هزینه‌های مرتبط نیست.
  • هر پروژه را می‌توان با سرعت زیاد و حداقل زمان و هزینه بسیار کم اجرا نمود.
  • تنوع زیاد در طرح و رنگ

 

استعلام قیمت و فروش : ۷۸۵۲-۵۴۲-۰۹۱۲

 

 

***********************

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا