تکنولوژی

روکش پی وی سی کابینت

روکش پی وی سی کابینت

روکش پی وی سی ، حتما تا به حال چندین بار نام روکش پی وی سی را شنیده باشید ولی با کاربرد و یا ویژگی های دقیق آن آشنایی نداشته باشید. اگر بخواهیم به صورت کامل این نوع از روکش ها را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است در ابتدا شما را با خود کلمه پی وی سی و یا PVC آشنا نماییم.

 

روکش پی وی سی

 

پی وی سی با نام پلی وینیل کلراید نیز شناخته شده است و در دسته بندی پلاستیک ها جای داده می شود. این نوع از روکش ها در صنایع مختلفی کاربرد پیدا کرده اند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به صنعت چوب اشاره داشت. از آنجایی که روکش PVC توانسته ویژگی های مختلفی را به خود اختصاص دهد، افراد زیادی نیز ترجیح می دهند تا از آن در کسب و کارهای مختلف بهره ببرند.

همچنین پی وی سی در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام از این مدل ها از بهترین و ایده آل ترین مشخصه ها برخوردار هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را به صورت کامل با این نوع از روکش ها آشنا کنیم و ویژگی ها و مزیت های آن ها را با شما در میان بگذاریم. از این رو تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

روکش

 

آشنایی با انواع روکش پی وی سی

روکش های پی وی سی در انواع دسته بندی های مختلفی وجود دارند که برخی از آن ها زیر مجموعه های خاص خودشان را دارند و توانسته اند از ویژگی های متعددی بهره ببرند. از جمله این روکش ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • روکش پی وی سی هایگلاس
  • روکش پی وی سی کره ای
  • روکش پی وی سی براق
  • روکش ممبران

در ادامه هر کدام را به صورت کامل تر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

روکش پی وی سی هایگلاس

یکی از انواع روکش های pvc موجود در بازار، روکش های هایگلاس می باشند که ویژگی های مختلفی را به خود اختصاص داده اند که از مهم ترین آن ها می توان به آینه ای بودن اشاره کرد. این روکش ها کاملا براق هستند. به همین علت تفاوت زیادی را با نوع مات و کتان دارند.

استفاده از روکش پی وی سی هایگلاس در ساخت انواع کابینت ها، قفسه های مختلف، انواع کتابخانه ها و همچنین میزهای تحریر بسیار رایج بوده و شاهد گسترش آن نیز هستیم. برای پوشاندن این روکش ها از لایه پلکسی گلاس بهره گرفته می شود. جنس این لایه نیز از پلی کربنات شفاف می باشد. ظاهر بسیار شفاف و شیشه ای از امتیازات این روکش های هایگلاس به شمار می روند.

ضخامت های مختلفی از روکش پی وی سی هایگلاس در بازار موجود بوده و توسط تولیدکنندگان ساخته می شود که از جمله استانداردترین و مناسب ترین آن ها در بازه ۳ دهم تا ۱۸ صدم میلی متر قرار گرفته می شوند.

روکش هایگلاس را می توان در بین پرکاربردترین روکش هایی به شمار آورد که در دکوراسیون منزل و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو توانسته درصد فروش بالایی را نیز به خود اختصاص دهد.

 

مرکز فروش ورق پی وی سی

 

روکش ممبران

روکش ممبران که با نام روکش وکیوم ممبران نیز شناخته شده است در بین انواع روکش های پی وی سی قرار می گیرد که کاربردهای متنوعی را به خود اختصاص داده است. اصلی ترین این کاربردها تزئین کردن ورق های چوبی در انواع مختلف می باشد. همچنین برای اینکه بتوان به ورق های ام دی اف مقاومت و همچنین زیبایی بیشتری را داد، از این روکش ها بهره گرفته می شود.

برای اینکه بتوان این روکش ها را به ورق های ام دی اف وصل کرد، به دستگاه های پرس وکیوم نیاز می باشد. برای ساخت این روکش ها نیز از خود پی وی سی و مواد ترموپلاستیک استفاده می شود. روکش وکیوم ممبران کاربردهای متنوعی را با خود به همراه دارد. از جمله این کاربردها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. ساخت انواع مبلمان سنتی و کلاسیک
  2. ساخت انواع تخت خواب
  3. ساخت انواع درب منازل و شرکت ها
  4. ساخت انواع کابینت آشپزخانه
  5. ساخت انواع دیوارکوب ها
  6. ساخت انواع پارتیشن های ساختمانی

 

روکش PVC

 

موارد ذکرشده تنها بخشی از کاربردهای این روکش ها به شمار می روند و کاربران و مشتریان می توانند بیشترین استفاده را از آن ببرند. همچنین لازم به ذکر این نکته می باشد که  روکش های ممبران نیز در انواع مختلفی وجود دارند که موارد زیر نمونه ای از آن ها به شمار می رود:

  1. روکش ممبران کره ای
  2. روکش ممبران سوپرمات
  3. روکش ممبران مات
  4. روکش ممبران کتان

بهترین روکش ممبران، روکش ممبران کره ای می باشد که توانسته بالاترین سطح از کیفیت را به خود اختصاص هد. همین مورد باعث شده است تا قیمت آن در مقایسه با روکش های ایرانی و چینی نیز بیشتر باشد. امروزه این روکش ها در بین پرطرفدارترین محصولات در بازار به شمار می رود. البته به خاطر قیمت بالای آن بسیاری از تولیدکنندگان نمونه های ایرانی و خارجی را ترجیح می دهند.

 

قیمت چسب روکش وکیوم

 

***************************************

روکش پی وی سی کابینت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا