یخچال

آیا خرید یخچال های دارای یخساز و آبسردکن به صرفه است؟

 

جواب متخصصان تعمیرات یخچال این است که لزوما خیر. اگر به دنبال خرید یک یخچال جدید هستید بهتر است پیش از اقدام به فواید و مضرات داشتن یخساز و آبسردکن واقف باشید. نگران نباشید متخصصان تعمیرات یخچال ایران سرویس این کار را برای شما انجام داده و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهند داد. در ادامه به لیستی از موضوعاتی که از نظر تکنسین های تعمیرات یخچال هنگام خرید یخچال جدید باید مورد ملاحظه قرار دهید اشاره می کنیم.

یک یخچال مجهز به یخساز و آبسرد کن برای شما خوب است اگر:

راحتی بر همه چیز برتری دارد.

با استفاده از آبسرد کن شما می توانید به راحتی و با فشردن یک دکمه به آب خنک، تمیز و فیلتر شده دست پیدا کنید و این به شما و خانواده تان کمک می کند که آب مورد نیاز بدن خود را به آسانی تامین کنید. البته ممکن است گاهی عملکرد آبسرد کن شما دچار مشکل شود که در این صورت نیازمند تعمیرات یخچال هستید و همچنین می توانید به نوشته “عیب یابی و تعمیر آبسردکن یخچال” مراجعه کنید.

اضافه بر این شما بین یخ خورد شده و یخ های مکعبی قدرت انتخاب دارید و دیگر لازم نیست سینی های آزاردهنده یخ مکعبی ساز را پر از آب کرده و داخل یخچال بگذارید که ریختن آب آن ممکن است حتی شما را به تعمیرات یخچال نیازمند کند.

 

به بیان یکی از کارشناسان تعمیرات یخچال ما با این کار بخشی از فضای ذخیره سازی یخچال آزاد می شود. چرا که معمولا قرار دادن آب و یخ در قفسه های فریزر برای یخ بستن و استفاده، باعث می شود مقداری از فضای آن اشغال شود که با رفع این قضیه می توان این فضا را برای نگهداری و ذخیره غذا مورد استفاده قرار داد.

 

اولویت با طعم گوارای آب است

با استفاده از آبسرد کن و یخ ساز، آبی که می نوشید طعم خوشگواری دارد چرا که به اذعان متخصصان تعمیرات یخچال در این دو دستگاه فیلتر آب تعبیه شده است که این فیلترها در مدل ها و برندهای مختلفی هستند که به راحتی قابل تعویض می باشند و در اغلب یخچال ها سنسوری درون درب یخچال جاسازی شده که به شما این امکان را می دهد از زمان جایگزینی فیلترها باخبر شوید. در این صورت متخصصان تعمیرات یخچال می گویند که دیگر نیازی نیست نگران آن باشید و یخچال خودش به شما هشدار می دهد و لااقل سالی دو مرتبه لازم است فیلترها را عوض کنید در غیر این صودت ممکن است فیلتر آب مسدود شود و چنانچه در مقاله “عیب یابی و تعمیر یخ ساز یخچال فریزر” نیز گفتیم به تعمیرات یخچال احتیاج پیدا کنید..

اگر یخچال هشداردهنده تعییر فیلتر ندارد، شما باید از طریقی مطمئن شوید که به خاطر داشته باشید فیلترها را عوض کنید. یک تکنسین تعمیرات یخچال می گوید مطمئنا ضرورت دارد که سالیانه دو دفعه فیلتر تمیز را جایگزین فیلترهای کثیف کنید. اما اگر این کار را فراموش کنید یا ندانید آخرین بار کی فیلتر یخچال را تعویض کرده اید به بیان کارشناسان تعمیرات یخچال ممکن است فیلتر بیش از زمان بازدهی خود به کار رود و این باعث می شود شما تمام فواید فیلترینگ را از دست بدهید. پس برای بهره برداری از آبی تمیزتر که اولویت استفاده از آبسردکن هاست، از یک یادآوردنده تقویم استفاده کنید تا به شما یادآوری کند زمان تعویض فیلترها فرا رسیده است.

 

شما علاقه مند به طبیعت و استفاده کمتر از بطری پلاستیکی هستید.

بطری های پلاستیکی زیادی در کشور ما وجود دارد و پلاستیک به دلیل بالا بودن نیمه عمر و عدم تجزیه در طبیعت باعث آلودگی و آسیب به محیط زیست می شود در ضمن آنکه شواهدی وجود دارد که نوشیدن آب یا سایر مایعات در بطری های پلاستیکی می تواند برای سلامتی بدن مضر باشد. مواد شیمیایی بطری های پلاستیکی می توانند درون آب نفوذ کنند و هنگامی که شما یک جرعه آب می خورید این مواد شیمیایی از دریچه بطری وارد دهان شما می شوند. چرا خودتان و زیست محیط را در معرض چنین چیزی قرار می دهید در حالیکه آب فیلتر شده و تازه به راحتی در دسترس شما قرار دارد؟ البته ممکن است گاهی یخساز یا آبسردکن یخچال شما کار نکند. برای اینکه بدانید “چرا یخساز یخچال کار نمی کند؟” و همچنین برای “تعمیرات آبسردکن” با یک متخصص تعمیرات یخچال مشورت کنید.

آیا از لحاظ هزینه به صرفه است؟

یکی از کارشناسان تعمیرات یخچال اذعان می کند که در مورد یخسازها و آبسردکن ها تنها نباید به مسائل فنی اکتفا کرد بلکه مسائل مالی نیز اثرگذار است. آن دسته یخچال هایی که آبسردکن و یخساز دارند قیمت بالاتری نسبت به یخچال های بدون این تجهیزات دارند. همچنین هزینه نصب گرانتری نیز دارند به علاوه میزان مصرف برق این یخچال ها به دلیل صرف انرژی در یخساز و آبسردکن بیشتر از سایر یخچال هاست. همچنین هرچه امکانات یک یخچال بیشتر باشد احتمال خرابی و نیاز به تعمیرات یخچال آن بیشتر می شود.

بنابراین باید به هزینه های انرژی و قیمت بالاتر یخچال و نصب آن توجه داشته باشید و همچنین مخارج احتمالی تعمیرات یخچال را در نظر داشته باشید و با توجه به فواید آن که تامین همیشگی آب تازه و گواراست، دست به انتخاب بزنید. اگر همچنان نتوانستید بین این دو مدل یخچال انتخاب کنید، برای مشاوره بیشتر می توانید با کارشناسان و متخصصان تعمیرات یخچال تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا