تعمیرکار

ده پرسش و پاسخ درباره پکیج گرمایشی خانه

پکیج دستگاهی گرمایشی است که به عنوان جایگزینی برای سیستم‌های گرمایشی بکار گرفته می‌شود. پکیج دیواری در سایز کوچکتری نسبت به آبگرمکن زمینی برخوردار است و از آبگرمکن‌های دیواری بزرگ‌تر است، که یکی از مزایای مهم کوچک بودن و فراهم کردن همزمان آب گرم و گرمایش ساختمان می‌باشد.

 

پکیج گرمایشی پکیج دیواری

بسیاری از افراد متخصص در زمینه تعمیر پکیج پاسخ سوالات شما را اینگونه مطرح کرده اند:

نصب دودکش دوجداره برای چه مکان هایی الزامی است؟

باید بدانید که برای هر وسیله گازسوزی نصب دودکش الزامی می باشد و همچنین هر وسیله گازسوزی باید به صورت جداگانه دودکش داشته باشند. به خصوص وسایل گاز سوزی مثل بخاری، آبگرمکن، پکیج، شومینه و… حتما باید دودکش داشته باشند. اما استفاده از دودکش دو جداره در محیط هایی با متراژ ۶۰ متر مربع حتما باید از دودکش دو جداره استفاده شود.

برای گارانتی شدن قسمت های مختلف پکیج دیواری چه وسایلی نیاز است؟

پکیج گرمایشی برای گارانتی شدن شیر گاز نیاز به فیلتر گاز دارد و برای گارانتی شدن مبدل ها به فیلتر آب مغناطیسی یا پلی فسفات استفاده می شود. همچنین به منظور گارانتی شدن برد کنترل و صفحه نمایش از محافظ برق در برابر نوسان و ولتاژ مورد استفاده قرار می گیرد.

پکیج گرمایی قابلیت کار با گاز مایع و کپسولی شدن را دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بسیاری افراد متخصص در زمینه تعمیر و سرویس پکیج عنوان کرده اند بله می توان پکیج گرمایشی را با گاز مایع و یا بصورت کپسولی مورد استفاده قرار داد. اما برای این کار نیاز به تخصص و مهارت می باشد که بهتر است این کار را به دست افراد متخصص و ماهر بسپارید.

عقربه فشار سنج باید چه مقدار فشاری را نشان دهد؟

در پکیج های گرمایشی قطعه ای بنام پرشر سوئیچ آب وجود دارد، هنگامیکه فشار آب در مدار گرمایش کمتر از bar0.6 شود، به دلایل ایمنی و جلوگیری از آسیب دیدن پکیج دستور وصل صادر نمی شود، بنابراین در این شرایط عددی که عقربه فشارسنج نشان می دهد باید در حدود مجاز (bar1.50- 0.6) باشد.

پکیج گرمایشی پکیج دیواری

نحوه تنظیم کردن فشار آب داخل سیستم گرمایشی

در پاسخ به این سوال که به چه نحو می توان فشار داخل سیستم گرمایش مثل فن کوئل، گرمایش از کف و رادیاتور را تنظیم کرد باید گفت که برای تنظیم فشار آب داخل سیستم گرمایش از شیرپرکن استفاده می شود که این قطعه در قسمت زیرین پکیج قرار داده شده است، یک دسته پلاستیکی آبی یا مشکی رنگ دارد که ابتدا باید آن را بچرخانید (به سمت چپ) و سپس آب سرد ورودی به مدار گرمایش راه می یابد و به صورت هم زمان عقربه فشارسنج افزایش پیدا می کند، در این زمان که عقربه به میزان فشار ۱.۲ تا ۱.۵ بار برسد، شیرپرکن را به سمت راست بچرخانید تا بسته شود.

بعد از تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش، بازماندن شیرپرکن چه مشکلی را بوجود می آورد؟

در این صورت با توجه به مقدار فشار آب، عقربه فشار سنج به تدریج افزایش پیدا می کند و زمانیکه به میزان ۳ بار برسد، شیر اطمینان فعال شده و موجب آبریزی خواهد شد. نکته ی مهمی که در اینجا وجود دارد، به دلیل اینکه فشار آب در طول روز در بعضی از مناطق کم می شود و با وجود اینکه عقربه فشارسنج ثابت مانده است، شیر اطمینان کار نمی کند ولی هر چه به پایان شب می رسیم، فشار آب چون مصرف آب کم می شود، افزایش می یابد و عقربه فشارسنج افزایش پیدا می کند و همین امر سبب آبریزی پکیج می شود که برای رفع مشکل آبریزی پکیج، باید شیرپرکن را ببندید و همیشه از بسته بودن آن اطمینان حاصل کنید.

استفاده از دودکش آکاردئونی ممنوع است؟

در پاسخ باید گفت که طبق استاندارد استفاده از وسایل گازسوز باید گفت که بله استفاده از دودکش آکاردئونی یا همان دودکش فنری ممنوع می باشد.

قطر دریچه های ورودی هوای تازه در پکیج های فنر دار چقدر است؟

دریچه های ورودی هوای تازه در پکیج هایی از نوع فن دار باید دارای قطری به اندازه ۸ سانتی متر باشند.

سایز خروجی دودکشی که برای پکیج گرمایشی فن دار، مناسب است، چقدر است؟

به صورت استاندارد قطر دودکش برای پکیج گرمایشی فن دار باید ۱۰ سانتی متر باشد.

و آخرین سوال در مورد فشار آب داخل پکیج گرمایشی می باشد که پرسیده می شود: فشار آب را روی ۱.۵ بار تنظیم می شود و با وجود اینکه شیرپرکن بسته است، اما همچنان فشار آب داخل مدار گرمایش افزایش پیدا می کند و نهایتا پکیج آبریزی دارد! این مشکل به چه علت است؟ که در پاسخ بیشتر تعمیرکاران پکیج عنوان کرده اند که شیرپرکن خراب می باشد.

منبع : fanikara.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا