تعمیرکار

معرفی بهترین موتور کولر آبی

۰

معرفی موتور کولر آبی

در معرفی موتور کولر آبی باید گفت موتور کولر آبی انواع مختلفی دارند که نوع قفسه ای آنها رایج تر است و ساختمان موتور کولر آبی نیز بر اساس نوع سیم پیچ نیز انواع مختلفی دارد. همچنین از لحاظ دور موتور کولر آبی نیز بر اساس دور موتور نیز متفاوت می باشند. پایتخت نشین ها می توانند اطلاعات تماس تعمیرکار موتورکولر آبی تهران را از طریق همین سایت بیابند.

معرفی بهترین موتور کولر آبی

معرفی موتور کولر آبی که از نوع قفسه ای هستند با استفاده از مقاومت یا خازنی که دارند دو دور راه اندازی می شوند و در بازار به موتورهای خازنی هم شناسایی شده اند. قدرت موتور کولر آبی ارتباط مستقیمی با حجم هوا و قدرت کولر دارد. قدرت این نوع موتور از بین انواع موتور کولر های آبی به صورت ۰.۲۵ ، ۰.۵ ، ۰.۷۵ اسب بخار و یا در بعضی از مدل های بالاتر است که در تناسب با حجم هوا و قدرت کولر انتخاب می گردد.

معرفی موتور کولر آبی و عیب یابی موتور کولر

در عیب یابی موتور کولر آبی باید در نظر بگیریم که در تند و دور کند کولر به چه صورت است مثلا در موتور دو دور کولر که ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ در دقیقه دارا می باشد که دور ۱۰۰۰ بعنوان دور کند و دور ۱۵۰۰ بعنوان دور تند موتور کولر آبی در نظر گفته می شود. در معرفی موتور کولر آبی باید اضافه کرد توجه به خازن هایی که در ساختار موتور کولر آبی به کار برده شده است در هنگام تعمیر کولر آبی امری ضروری است.

عیب یابی و تعمیر کولر آبی

دور تند و دور کند موتور کولر آبی

ساختمان موتور کولر آبی سه نوع سیم پیچ دارد که بحث راه اندازی موتور را بر عهده دارند باعث ایجاد دور تند و دور کند در موتور کولر می شوند. کلید گریز از مرکز که بر روی بدنه موتور کولر قرار داده شده است به عنوان قسمت الکتریکی موتور کولر  در نظر گرفته شده است. کابل یا سیم ورودی برق و همچنین خروجی سیم پیچ ها به همین کلید متصل می گردند. کلید هایی که برای متصل شدن برق موتور کولر آبی مورد نیاز است در قسمتی از کولر قرار داده شده است که معمولا جنس آن از کائوچو می باشد و کلید مشترک آن با COM و کلید دور تند آن را با HI و کلید کند آن را با LO متمایز کرده اند.

دور تند و دور کند موتور کولر آبیهنگام استفاده از کلید کولر آبی برای تغییر دادن حالت کولر مثلا از دور کند به دور تند یا بالعکس دقت داشته باشید که کلید پمپ کولر همیشه روشن باشد و این کلید را هرگز تغییر ندهید چرا که اگر کولر آبی روشن باشد و پمپ آن خاموش باشد در این صورت بر اثر فعالیت کولر با پمپ خاموش به موتور کولر آبی فشار وارد می شود و حتی در مواردی منجرب به سوختن موتور کولر آبی می شود.

منبع : fanikara.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا