تعمیرکار

نحوه تعمیر روکش سیم و کابل

 

پوشش لاستیکی (غلاف) روی سیم و کابل از شوک الکتریکی جلوگیری کرده و تا حدی آن را از آسیب دیدگی محافظت می‌کند. عایق ممکن است زخمی یا بریده شود. پوشش لاستیکی روی سیم و کابل از تاثیرات آب و هوا هم در امان نیست . عایق سیم و کابلی که بیرون از ساختمان نصب شده در مقابل باران و حرارت به مرور زمان ترک برمی‌دارد و می‌پوسد. برای تعمیر سیم و کابل‌های صدمه دیده یک چسب نواری سیلیکونی مخصوص برق تهیه کنید.

در هنگام تعمیر سیم و کابل، آن‌ها را از پریز برق بکشید. سیم و کابل تمام وسایل برقی را از برق بکشید. سیم و کابل را در دست بگیرید و با دقت به همه جای آن نگاه کنید . اگر آسیب زیادی دیده باشد باید آن را عوض کنید. اگر سیم‌ها صدمه ندیده‌اند و فقط پوشش لاستیکی از بین رفته، احتیاجی به تعویض سیم و کابل نیست و فقط روکش نیاز به تعمیر دارد.

لبه‌ی نوار چسب سیلیکونی را روی یک سر جایی که می‌خواهید تعمیر کنید بچسبانید. نوار چسب را با انگشت شصت خود روی کابل نگه دارید.

حلقه‌ی چسب را به آرامی بکشید تا در حین این که نوار را به دور کابل می‌پیچید تنشی بین آن‌ها به وجود بیاید. در هر دوری که می‌پیچانید کمی از لبه‌ها‌ی چسب را روی هم بیندازید تا رخنه‌ای در پوشش به وجود نیاید. وقتی کار تمام شد انتهای چسب را قیچی کنید و لبه‌ی آن را محکم روی کابل بچسبانید. حالا می‌توانید وسایل برقی را دوباره به پریزها وصل کنید.

برای جلوگیری از آسیب دیدن سیم و کابلی که در محیط بیرون خانه نصب شده‌اند، از سیمراه استفاده کنید. سیمراه لوله‌ای است که در انواع مختلف موجود است و استفاده‌ی آن محافظت از سیم و کابل از عوامل طبیعی است.

استفاده از سیمراه هم‌چنین از پیچیده شدن سیم‌‌ها و کابل‌ها به یکدیگر جلوگیری می‌کند، سیم‌کشی را ساده‌تر می‌کند و از پوسیده شدن روکش سیم و کابل جلو‌گیری می‌کند.

منبع : www.irangan.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا