شرکتهای توزیع برق

تبدیل و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز در همدان

شیرزاد جمشیدی معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان کرد: سرفصل‌های شورای فرهنگی این شرکت در ۶ بخش ترویج فرهنگ قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع)، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازمانی، عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در هر یک از این سرفصل‌ها اقدامات خوبی بر اساس ابلاغیات وزارت نیرو انجام می‌شود، افزود: همچنین در راستای ترویج فرهنگ نماز هر ساله تفاهمنامه‌ای بین وزارت نیرو و ستاد اقامه نماز کشور به امضا می‌رسد که امسال نیز این تفاهمنامه در ۱۱ بند تدوین شده است که در استان بومی‌سازی و اجرایی می‌شود.

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز تصریح کرد: این شرکت همواره جزو رتبه‌های برتر توانیر و وزارت نیرو و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: امسال فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این حوزه در دو بخش الزامات و برنامه‌های وزارت نیرو و توانیر و برنامه‌های داخلی شرکت پیگیری شد.

جمشیدی عنوان کرد: احداث نیروگاه تولید پراکنده CHP و دیزلی یکی از این برنامه‌ها است که امسال ۶ مگاوات با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی شده است.

وی افزود: در بخش کاهش تلفات شبکه‌های توزیع برق استان نیز هدف گذاری ما رسیدن به ۱۰.۲ درصد بوده که امید است تا پایان سال این مهم تحقق یابد.

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تبدیل ۲۰ هزار کنتور آنالوگ به دیجیتال و نصب کنتور‌های سه تعرفه را نیز در برنامه داشتیم، تصریح کرد: تاکنون نصب ۱۸ هزار و ۱۵۱ دستگاه آن انجام شده است.

وی با اشاره به توسعه ۳۷ کیلومتر از شبکه‌های روستایی گفت: در توسعه کابل خودنگهدار و تبدیل شبکه مسی به خودنگهدار نیز برای امسال ۱۰۰ کیلومتر هدفگذاری شده بود که ۸۱ کیلومتر آن محقق شده است.

جمشیدی ادامه داد: در بحث ترانسفورماتور‌های کم ظرفیت و کم تلفات نیز ۱۵۰ دستگاه هدف برنامه‌های ما بود که با نصب ۲۲۷ دستگاه بیش از ۱۰۰ درصد تحقق یافته است.

وی با اشاره به تبدیل و جمع‌آوری ۳ هزار و ۷۸۶ مورد برق‌های غیرمجاز افزود: از دیگر اقدامات اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی نصب کنتور‌های آب و برق هوشمند است که تاکنون ۳۹۲ دستگاه نصب شده و در صورت تأمین نقدینگی مابقی نیز انجام می‌شود.

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی گفت: استان همدان در این زمینه در کشور پایلوت است و تاکنون حدود ۶ نیروگاه ۵ مگاواتی را وارد مدار کرده‌ایم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی بشیک تپه افزود: این نیروگاه نیز به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده که به زودی به شبکه سراسری وصل می‌شود.

جمشیدی عنوان کرد: ۵ شرکت خصوصی با ۳۵ مگاوات دارای قرارداد تضمینی با شرکت هستند که با رفع مشکلات نقدینگی و ارزی امید است شاهد افتتاح آن‌ها باشیم.

وی ابراز داشت: همچنین تعدادی از مشترکین شهرستان فامنین و تویسرکان نیز در این زمینه ورود کرده‌اند که تاکنون ۹ نیروگاه به ظرفیت ۱۰۰ کیلووات راه‌اندازی کرده‌اند و با شرکت قرارداد تضمینی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا