اخبار صنعت برق

کسری ۸ هزارمگاواتی در پیک مصرف برق سال آینده

برق, اخبار برق, صنعت برق, خبر برق, پیک مصرف, عظیمی, برق حرارتی, مصرف برقحمید رضا عظیمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه میزان برق مصرفی در زمان پیک سال گذشته ۵۷ هزار مگاوات بوده است افزود: طبق پیش بینی انجام شده این میزان مصرف در پیک مصرف سال آینده به ۶۱ هزارمگاوات خواهد رسید که در این زمان با ۸ هزارمگاوات کسری تولید برق مواجه خواهیم بود.
وی ظرفیت اسمی نصب شده نیروگاه حرارتی در کشور را ۸۰ هزارمگاوات دانست و گفت: ۸۱ درصد برق کشور توسط نیروگاه های حرارتی و مابقی از نیروگاه های برق آبی ، تجدید پذیر ، اتمی و نیروگاه های تولید پراکنده تامین می شود.
معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی با اشاره به اینکه کل برق تولید شده در زمان پیک مصرف سال گذشته ۵۴ هزارمگاوات بود، ادامه داد: از این میزان ۴۸ هزارمگاوات در نیروگاه های حرارتی ،​۵ هزارمگاوات آن از نیروگاه های برق آبی و مابقی از نیروگاه اتمی و تولید پراکنده تامین شده و ۳ هزارمگاوات نیز با کسری تولید مواجه شدیم که با مدیریت مصرف کنترل شده است.
عظیمی با بیان اینکه برنامه ریزی های عملیاتی برای پیک مصرف سال گذشته از هم اکنون شروع شده است، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده برای سال آینده ۵ هزارو ۲۲۳ مگاوات نیروگاه حرارتی ،​ ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر و ۱۵۰ مگاوات نیز نیروگاه برق آبی احداث خواهد شد که البته این ارقام ظرفیت نامی است.
وی ظرفیت عملی این برنامه ها را کمتر از رقم مشخص شده دانست و گفت: ۴ هزارمگاوات ظرفیت عملی است و مابقی رقمی است که باید مدیریت شود.
میزان برق تولید شده نیروگاه های حرارتی را در زمان پیک سال گذشته ۴۸ هزارمگاوات بوده است با بیان اینکه تا کنون ۸۰۵ مگاوات نیروگاه حرارتی نصب شده است گفت: نیروگاه ماکو، کاسپین ، ۶۰ مگاوات رفع محدودیت نیروگاه بندر عباس انجام شده است و نیروگاه کاشان نیز دراین ماه به بهره برداری خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا