دانشگاهی,فنی و مهندسی,مهندسی برق,مقاله ها,پاورپوینت,برق و مخابرات

دانلود فایل پاورپوینت بررسی علل خرابی بیش از حد کنتورهای دیافراگمی گاز منازل در بخشهای خانگی و تجاری

پاورپوینت بررسی علل خرابی بیش از حد کنتورهای دیافراگمی گاز منازل در بخشهای خانگی و تجاری در۱۳۸ اسلاید قابل ویرایش قابل استفاده دانشجویان مکانیک تهیه شده است

۲- نحوه عملکرد کنتورهای گاز دیافراگمی

الف) دقت اندازه‌گیری

) افت فشار

ج-انجام آزمون بر روی قطعات منتخب کنتورهای دیافراگمی ساخت داخل کشور

موارد مشاهده شده در حین انجام آزمونها

نمونه ای از زنگ زدگی قسمتهای داخلی کنتور

می‌توان معایب را وابسته به یکی از چهار عامل زیر وابسته دانست:

 بطور خلاصه در خصوص هر کدام از کنتورها می توان موارد زیر را بیان نمود:

۱- در کنتور های G4 شرکت صنایع ملی گاز کد خرابی شماره ۱ مقدار بیشتری از خرابی ها را باعث شده بنابر این می توان معایب بخش شماره انداز را از عوامل عمده خرابی ها برشمرد.

حمل و نقل نامناسب کنتورهای معیوب

  در بیشتر نمونه‌های بررسی شده مشکل آسیب دیدن کنتورها به سادگی قابل تشخیص بود. حتی در برخی از موارد در حین مطالعه برروی نمونه‌های معیوب، نحوه انتقال نمونه‌های مناطق مختلف کشور به کارگاههای تعمیر از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت که اغلب نواحی گاز رسانی، کنتورها را بدون قرار دادن در بسته‌بندی‌های مناسب جهت جلوگیری از ضربه دیدن آنها و حتی با بارگیری‌های نامناسب و نامنظم اقدام به جابجایی محموله‌ها می‌نمایند.

 

2- در کنتورهای G6 شرکت صنایع ملی گاز کدهای خرابی شماره ۱و۳ مقدار بیشتری از خرابی ها را باعث شده اند بنابر این می توان معایب بخش شماره انداز, مواد مصرفی و روشهای ساخت و مونتاژ را از عوامل عمده خرابی ها دانست. 

3- در کنتورهای G4A شرکت تولیدی صنعتی گازسوزان کد خرابی شماره ۳  مقدار بیشتری از خرابی ها را باعث شده بنابر این می توان مواد مصرفی و روشهای ساخت و مونتاژ را از عوامل عمده خرابی ها دانست.

 

شماره‌انداز الکتریکی: (Electronic Numerator)

    یکی از قسمتهای مورد نیاز که امکان قرائت کنتور از راه دور را فراهم می‌سازد، بخش قرائت الکتریکی است که باعث شماره اندازی ایمن کنتور به همراه قرائت ساده و سریع می‌گردد و علاوه بر محاسن ذکر شده مقدار زیادی از معایب موجود بر روی کنتورهای ساخته شده که ناشی از خرابی‌های قسمت شماره‌انداز می‌گردد کاهش می‌یابد. بیشتر تولید کنندگان خارجی در حال حاضر نسبت به طراحی و بکار گیری چنین تجهیزاتی بر روی محصولات خود اقدام نموده‌اند. لذا پیشنهاد می‌گردد تولید کنندگان داخلی نیز علاوه بر بهینه‌سازی شماره‌اندازهای فعلی از نقطه نظر جنس قطعات و طراحی مکانیزم داخلی به سمت استفاده از تجهیزات الکترونیکی در قسمت شماره‌انداز حرکت نمایند.

برای دسترسی به تمام اسلایدها باید پس از خرید اینترنتی آنرا دانلود نمایید

دانلود مستقیم فایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا