مقاله سیم و کابل

کابل زیر دریایی ژوپیتر

ژوپیتر به عنوان سریع ترین کابل زیر دریایی بین ژاپن و ایالات متحده آمریکا، باید با سیستم انتقال نوری Gbps,WDM 400 سازگار باشد.
انجمن ارتباطات NTT ( تلگراف و تلفن نیپون ) ، راهکار های ICT ( تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات ) و تجارت ارتباطات بین المللی در داخل NTT ، همگی اعلام کرده اند که به عنوان بخشی از یک کنسرسیوم که در بر دارنده ی سافت بانک، فیس بوک، آمازون، PLDT ( شرکت تلفن راه دور فیلیپین ) و PCCW ( مشاغل سایبری کشور های بخش آسیایی اقیانوس آرام ) در سطح جهان هستند .

 

آموزش عیب یابی کابل های برق قدرت

 

در ۲۷ اکتبر توافق نامه ای را به منظور شرکت در ساخت و تعمیرات کابل زیر دریایی نوری ژوپیتر، با ظرفیت بالا و تاخیر زمانی کم بین آسیا و ایالات متحده ؛ امضاء نموده اند.

 

 کابل زیر دریایی ژوپیتر

سیستم کابل ژوپیتر در کل ۱۴۰۰ کیلومتر طول و Tbps 60 ( ترا بیت در ثانیه ) ظرفیت اولیه خواهد داشت که ژاپن، ایالات متحده و فیلیپین را به هم ارتباط خواهد داد.

 

طولانی ترین کابل زیر دریائی دنیا

 

شرکت کابل های زیر دریایی آسیا (ASE) که متعلق به انجمن ارتباطات NTT است، درگاه ورودی اقیانوس آرام به آسیا (APG) و گذرنده از اقیانوس آرام ( PC-1 ) ، همگی به منظور فراهم کردن یک ساختار سه مسیره مازاد به ژوپیتر متصل خواهند شد تا شهر های اصلی آسیا، ژاپن و ایالات متحده را توسط یک شبکه ی امن و مطمئن به هم اتصال دهند.

 

کابل کواکسیال،پارامتر ها،کاربرد،و امپدانس مشخصه

 

ژوپیتر با به کار گرفتن WSS ( سوئیچ انتخابی طول موج ) ، بالا ترین روند توسعه ی یک ROADM (نوع خاصی از یک مولتی پلکسر نوری که قابلیت پیکربندی دوباره دارد ) را به منظور پیکر بندی یک پهنای باند قابل تغییر و بدون حصار، ترسیم می نماید.

انتظار می رود که ژوپیتر به زودی در سال ۲۰۲۰ میلادی با ظرفیت اولیه Tbps 60 به کار گرفته شود که بعد ها برای مواجه شدن با درخواست های اطلاعات در حال صعود و تکمیل کردن سیستم کابل های موجود، گسترش می یابد.

 

نحوه انجام آزمون ضربه در سرما سیم و کابل

ویژگی ها کابل زیر دریایی ژوپیتر :

۱-  سیستم WDM, 400 Gbps که سریع ترین سیستم بین ژاپن و ایالات متحده خواهد بود.
۲- ژوپیتر یک سیستم WDM با سرعت ۴۰۰ Gbps خواهد بود که طبق آخرین طراحی فناوری فیبر گسترش می یابد و به عنوان سریع ترین کابل بین ژاپن و ایالات متحده آمریکا خواهد بود که قادر است ۶ ساعت فیلم ویدئویی ( در حدود ۳ فیلم ) را در یک ثانیه انتقال دهد.
۳- استفاده از آخرین تکنولوژی به منظور تعیین مسیر سریع و انعطاف پذیر راه دور.
۴- ژوپیتر با استفاده از مبدل های تقسیم کننده که با WssROADM کار می کنند به منظور سوئیچ سریع و قابل انعطاف مسیر های انتقال از راه دور، گسترش می یابد.

 

آژمون نفوذ آب در کابل

 

مسیر های انتقال به سرعت قابل تغییر می باشند تا پیوستگی تجارت را تضمین کنند. از جمله در زمان رخ دادن حوادث طبیعی یا مشکلات غیر منتظره دیگر در نواحی ساحلی کشور ژاپن.

منبع : www.zarcable.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا