فصلنامه سیم و کابل

نشریه داخلی صنعت سیم و کابل – شماره سی و چهارم

نشریه سیم و کابل
◊ سیستم فیلتراسیون روغن کشش آلومینیوم (محمدرضا رئیسی)

در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به دلیل افزایش قیمت مس، میزان تولید سیم های آلومینیومی به سرعت افزایش یافت. فرآیند کشش سیم آلومینیوم که نیازمند روغن معدنی لزج است نخستین گام در افزایش تولید بود. بنابراین سیستم فیلتراسیون و نیاز به سانتریفیوژ و خالص کننده (تصفیه کننده) با تقاضای روبه رشد مواجه بودند. برای خنک کننده های مصنوعی و برای برخی روغن های با ویسکوزیته پایین، یک نوع فیلتر Media Style مورد نیاز است.فیلتراسیون هرچه که باشد، خالص سازی و تعمیرات مناسب، یک عامل مهم برای تضمین عمر و برگشت سرمایه است.

◊آزمون ها و دستگاه های اندازه گیری در شبکه های فیبر نوری (منبع نوری پایدار و دستگاه اندازه گیری توان نوری) (محمدعلی مساواتی)
◊ بررسی پارامترهای ثانویه خط انتقال مخابراتی (بهرام شمس)
◊فرآیند تبدیل مستقیم سنگ معدن مس به مفتول یا سیم مسی مصرفی در صنایع سیم و کابل (کاهش قیمت تمام شده مفتول مسی) (غلامرضا فلاح نژاد)

 

◊ مدیریت بحران (فروز روشن بین)

بحران کی حادثه عمده و غیر قابل پیش بینی است که سازمان و سهام داران و شرکای آن را با تهدید آسیب روبه رو می سازد. با آن که وقایع مربوط به بحران غیر قابل پیش بینی هستند اما نامنتظره نیستند. بحران می تواند تمام بخشهای جامعه، بخش کسب و کار، نهادهای دینی، نهادهای آموزشی ، خانواده ها و سازمان های غیر دولتی و دولتی را تحت تأثیر قرار دهد. بحران ها معمولاً زاییده زنجیره ای از عوامل گوناگون اند. با آن که تعاریف مربوط به بحران می توانند در طیف وسیعی قرار گیرند.

◊ ملاحظات مکانیکی در نصب کابل های نوری هوایی (محمد مهدی حیدری)

رشد شبکه های نوری ناشی از این واقعیت است که نیاز برای افزایش انتقال اطلاعات (صدا، تصویر، داده) روز به روز بیشتر می شود. با  افزایش تقاضا برای داشتن پهنای باند بیشتر و همچنین توسعه هر چه بیشتر ساختار ارتباط مخابراتی، اقتصادی بودن طرح ها اهمیت روز افزونی پیدا کرده است. بخش عمده هزینه های شبکه معمولاً مربوط به نوع، چگونگی نصب و حفاظت محیط انتقال (سیم های مسی و فیبر های نوری) است. بنابراین اهمیت انجام پروژه های نصب در کمترین زمان و با کمترین هزینه با رویکرد و نگرش توسعه، و افزایش طول عمر سیستم بر کسی پوشیده نیست. بخشی از شبکه مخابراتی را شبکه هوایی تشیکل می دهد. .هر جا که شرائط محیطی و موانع، اعم از موانع طبیعی و مصنوعی، امکان استفاده از کابل های خاکی را فراهم نکند و همچنین زمانی که هزینه استفاده از طرح هوایی (هزینه های نصب ونگهداری) مقرون به صرفه باشد، اقدام به طرح شبکه هوایی می شود.

◊انتخاب قرقره مناسب (محمد باقر پور عبدالله)

بکارگیری قرقره نامناسب، فرسوده یا آسیب دیده بر سیم و کابل تولیدی و همچنین ماشین آلات مورد استفاده در ساخت این فرآورده ها مستقیماً مؤثر است. بنابراین بکارگیری قرقر ههای مناسب برای هر کاربرد خاص از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استفاده از قرقره های
فولادی در فرآیند تولید سیم و کابل کاملاً متداول است و این بکارگیری به سبب تنوع در جنس فولاد و همچنین فراوانی انواع ساختار قرقره های
ساخته شده است.

 

 

  • فرمت فایل : PDF
  • حجم فایل: ۳٫۶۵ مگابایت
  • تعداد صفحات :۵۲ صفحه

 

دانلود فایل pdf نشریه انجمن سیم و کابل

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا