اخبار صنعت برق

ایمن شدن پست‌های تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران در برابر زلزله

برق منطقه‌ای تهران

ترانسفورماتور‌های مصرف داخلی و نوتر در ۱۳۸ پست فوق توزیع (۲۰/۶۳ کیلوولت) حوزه جغرافیایی امور انتقال نیروی البرز با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال مهار و مقاوم سازی شد.

 

پست برق
مدیر امور انتقال نیروی البرز در این رابطه گفت:

قبل از اجرای این طرح، ترانسفورماتور‌های مصرف داخلی و نوتر در اغلب پست‌های فوق توزیع (۲۰/۶۳ کیلوولت) بدون هیچ گونه مهاری و تنها از طریق چرخ روی استراکچر‌های فلزی قرار داشت که در صورت وقوع زلزله شدید احتمال سقوط آن‌ها در حد بسیار بالایی متصور بود، به‌همین دلیل بازدید‌ها و بررسی‌های زیادی از سوی کارشناسان امور انتقال نیروی البرز روی شیوه مهار آن‌ها به‌عمل آمد و پیشنهاد‌های متعددی مطرح شد و در آخر سریع‌ترین، ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه که استفاده از پیچ و مهره بود، مورد تایید دفتر فنی انتقال و معاونت بهره‌برداری قرار گرفت و به اجرا گذاشته شد.

 

“محراب رضازاده” در مورد تاثیر اجرای این طرح افزود:

پایداری شبکه برق در زمان وقوع زلزله که خود از زیرساخت‌های اصلی کشور است، تاثیر بسزایی در جلوگیری از بروز و گسترش بحران، مشکلات پس از وقوع زلزله، کارکرد عادی سایر شریان‌های حیاتی و نهایتا ایجاد آرامش برای جامعه و شهروندان را در پی خواهد داشت. مدیر امور انتقال نیروی البرز، ویژگی بارز و مزیت این طرح نسبت به موارد مشابه را سادگی، هزینه پایین اجرا و سرعت بالا در انجام کار عنوان کرد.

برق منطقه‌ای تهران

 

طراحی ترانسفورماتور pdf

 


بهینه سازی ترانسفورماتور word

ظهور وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) مدتی است که در بخش انتقال نیروی برق اشاعه یافته است که این فرآیند از طریق شبکه های توزیع برق انجام می پذیرد.

چنین تاثیری موجب اتلاف سریع داراییهای مربوط به شبکه توزیع میگردد که از جمله آنها میتوان به ترانسفورماتور قطبیده اشاره کرد.

معیار های اصلاحی و پیشگرانه و تخلیه بار الکتریکی وسایل نقلیه الکتریکی متصل شده به ترانسفورماتورهای باید به دقت تحت مدیریت و سازماندهی واقع شوند (بعنوان مثال اپراتورهای سیستم توزیع و متراکم کننده مستقل)

این مقاله به ارائه مدل متمرکز در این خصوص پرداخته و آنرا با مدل بهینه سازی غیر متمرکز مورد مقایسه قرار داده است که در آن منافع و مزایای زیادی شامل حال مالکین EVs می شد و تاثیرات ناشی از سیستم بر ترانسفورماتور مورد انکار واقع میشد.

نتایج حاکی از مزایای حاصل از استراتژی متمرکز در حفظ دارایی های شبکه و کاهش مزایای مربوط به آربیتراژ مصرف کنندگان می باشد.

  فهرست مطالب:

 

عنوان                                                                                                                                                              صفحه

  فصل اول :اصول بهینه سازی…………………………………………………………………………………………….۵

۱-۱ تعاریف اولیه ………………………………………………………………………………………………………………..۶

۱-۲ مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………۹

۱-۳ مدل ترانسفورماتور ………………………………………………………………………………………………….۱۰

۱-۴ دیدگاه مصرف کننده……………………………………………………………………………………………………….۱۳

۱-۵چشم انداز ادغام کننده ………………………………………………………………………………………………………..۱۵

۱-۶ نتایج حاصل شبیه سازی ………………………………………………………………………………………………۱۷

۱-۷ تاثیرات استراتژی ها بر عمر متوسط ترانسفورماتور…………………………………………………………………۲۱

۱-۸ جمع بندی ……………………………………………………………………………………………………………………….۲۳

فصل دوم: مروری بر مقالات………………………………………………………………………۲۵

۲-۱ نمادها…………………………………………………………………………………………………………………………۲۶

۲-۲ مرور بر مقاله اول ………………………………………………………………………………………………………………۲۷

۲-۳ مرور بر مقاله دوم ………………………………………………………………………………………………………………..۳۲

۲-۴ مرور بر مقاله سوم ……………………………………………………………………………………………………….۴۱

۲-۵ مرور بر مقاله چهارم ……………………………………………………………………………………………………………۴۷

۲-۶ مرور بر مقاله پنجم ……………………………………………………………………………………………………….۵۰

فصل سوم: نتیجه گیری و پیشنهادات………………………………………………………………………………۶۰

۳-۱ نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………۶۱

۳-۲ پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………..۶۲

مراجع ………………………………………………………………………………………………………………………۶۳

 

فرمت فایل : word
حجم فایل : ۳٫۴۵ مگابایت
تعداد صفحات : ۶۳ صفحه

 

بهینه سازی ترانسفورماتور word

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا