اخبار صنعت برق

کارخانجات سیم و کابل فعال در حوزه فناوری نانو

شرکت های خارجی فعال در صنعت سیم و کابل با استفاده از فناوری نانو

 

فناوری نانو در صنعت سیم و کابل

شرکت AG Sud-Chemie

شرکت Sud-Chemie AG مواد شیمیایی متنوعی تولید می کند. این شرکت دارای حدود ۵۰۰۰ کارمند و مقر آن در مونیخ است. در سال ۲۰۱۱ Sud-Chemie بخشی از Clariant شد.

 

ازدیاد طول هادی مس

توصیف فناوری

این شرکت ترکیبات EVA/PE بدون هالوژن برای سیم و کابل ساخته که ۳ تا ۵ درصد نانو خاک رس و ۵۲ تا ۵۵ درصد تری هیدرات آلومینا یا هیدروکسید منیزیم در ساختمان آن ها وجود دارد. این اصطلاحات به ارتقای ویژگی مکانیکی، هموارتر شدن کابل و سرعت اکستروژن بالاتر انجامیده است.

 

مقاومت عایقی فاز به فاز

شرکت Kuraray

شرکت ژاپنی Kurary تولید کننده محصولات شیمیایی، الیاف، رزین ها، مواد کارکردی و محصولات دیگر است.

 

دستورالعمل تعیین مقاومت عایقی سیم و کابل

توصیف فناوری

Kuralon EC الیاف رسانای PVA است که با استفاده از نانو ذرات سولفید مس تهیه می شود و در صنعت کابل و روکش سیم و کابل مورد استفاده قرار می گیرد. Kuralon EC که در آن تمرکز بالایی بروی بر هم کنش میان گروه هیدروکسیل پلی وینیل الکل و یون های فلزی مختلف وجد دارد، یک محصول الیافی با رسانایی بالاست که در بخش های داخلی آن، نانو ذرات سولفید مس به دقت شکل می گیرند. ویژگی های این محصول عبارتند:

Kuralon EC به دلیل اثر نانو مقیاس ذرات رسانا، رسانایی بسیار بالایی از خود نشان می دهد. این محصول دارای یک بخش خارجی است که به راحتی در اثر خمش و سایش آسیب نمی بیند. این ویژگی به دلیل وجود مسیرهای رسانایی در بخش های داخلی الیاف و دوام بسیار بالای آن است.پیکربندی آزادی بالایی دارد و قابلیت کنترل رسانایی در آن وجود دارد.

 

مشخصات فنی روغن کشش مس (راد و فاین)

 

شرکت E.I.DuPont de Nemours and Company

شرکت DuPont برای بازارهای مختلفی همچون صنایع انرژی، ساخت و ساز، ارتباطات و حمل ونقل محصولات و خدمات متنوعی ارائه می دهد. این شرکت با بیش از ۱۰۰۰۰ دانشمند و مهندس با مشتریانی از شرکت های دولتی و خصوصی همکاری می کند. در سال ۲۰۱۳، حدود ۱۸۰۰ محصول جدید از این شرکت ثبت شده و حدود ۱۰۵۰ پتنت در U.S.Patent منتشر شده است. در سال ۲۰۰۸ درآمد این شرکت ۳۱ میلیارد دلار بود.

 

سیم نانو

توصیف فناوری

پوشش کامپوزیتی DuPont Oasis که به عنوان یک پوشش عایق از مواد پلی آمید مورد استفاده در کابل می باشد. فیلم Oasis با پوشش دوطرفه Fluoropoymer برای سیم و کابل طراحی شده است.

ورقه های نانو الیافی DuPont HMT حاوی رشته های پلیمری پیوسته با قطر ۱۰۰ نانو متر تا ۱ میکرومتر بوده و می توانند در صنعت انرژی پوشش و کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

شرکت DuPont در حال کار روی پلیمرهای تقویت شده با نانو لوله های کربنی برای بهبود ویژگی های مکانیکی و الکتریکی ترموپلاستیک های مهندسی شده است؛ این کامپوزیت می توانند در زمینه الکترونیک، و سایر کاربردهای مربوط به مواد پلیمری پیشرفته به کار می روند. این شرکت با برخی از مراکز تحقیقاتی و شرکت های آمریکایی روی پروژه های مشترک کار می کند.

 

کربنات کلسیم پوشش دار

شرکت Nanocomp

شرکت Nanocomp دارای بیش از یک قرن تجربه در شیمی، فیزیک، مهندسی، علم مواد، مهندسی برق و مواد شیمیای می باشد. این شرکت در بخش مدیریت، فروش بازاریابی شرکت ها و موسسات تحقیقاتی فعالیت می کند.

 

انجمن سیم و کابل ایران

توصیف فناوری

Nanocomp به تولید کابل هایی براساس نانو لوله کربن خالص و نوارهای نانو لوله کربن با محافظ بهتر و افزایش هدایت بالستیک می پردازد. از کاربردهای دیگر آن می توان به پوشش رسانا، الکترود باتری و مواد محافظ در برابر صاعقه نام برد.

 

استاندارد های الکتریکی سیم و کابل

شرکت FURUTECH CO LTD

شرکت ژاپنی  Furutech در سال ۱۹۸۸ در توکیو تاسیس شد. این شرکت طراح و تولید کننده انواع مختلفی از کابل های صوتی و تصویری، آنالوگ و دیجیتال، کابل قدرت و کابل های کواکسیال است.

 

تولید سیم و کابل

توصیف فناوری

کابل قدرت Alpha nano-OFC با نام تجاری FP-S35N، در این نوع کابل مواد نانو ساختار با قطر ۸ نانو متر موجب پوشش سطح Alpha-OFC شده و هر بخش محدب یا مقعر بین سیم هادی در فرآیند تولید را پر می کند که باعث افزایش سطح هدایت الکتریکی و کاهش امپدانس می شود.

منبع : pejvak-hamedan.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا