مقاله سیم و کابل

مدیریت سیم و کابل در بیمارستان

مدیریت سیم و کابل در بیمارستان

اگر مدیریت مطب پزشک یا بخشی از امور یک بیمارستان را به عهده داشته باشید، حتما به اهمیت حفظ ایمنی کارکنان و بیماران و همین طور نظافت آن وافق هستید. عدم رعایت نظافت و بهداشت منجر به عفونت و انتشار ویروس‌های خطرناک می‌شود و اعتبار بیمارستان را زیر سوال ببرد.

مدیریت ایمن سیم و کابل در بیمارستان

هنگام تعیین محل عبور سیم و کابل مربوط به تجهیزات پزشکی در بیمارستان، باید بدانید سیم و کابل می‌بایست کجا جمع شود تا از هر لحاظ ایمن بوده و مشکلی ایجاد نکند. سیم و کابل موجود در اتاق بیماران را در قسمت‌های متحرک تخت قرار ندهید. اگر باید سیم و کابل را از کف اتاق عبور دهید، حتیالامکان از قرار دادن آن‌ها در مسیر رفت و آمد خودداری کنید.

چنان‌چه ناچار شدید سیم و کابل را در مسیر رفت و آمد قرار دهید، باید کاری کنید که پای افراد به آن‌ها گیر نکند. می‌توانید با استفاده از نوار چسب یا کاورهای مخصوص، سیم و کابل را بپوشانید. بسیاری از کاور‌های سیم و کابل امکان عبور صندلی چرخدار از روی آن‌ها را فراهم می‌کنند بدون این‌که کاورهای از جا در بیایند یا به کفپوش و سیم و کابل آسیبی برسد.

به یاد داشته باشید که هرگز سیم و کابل را از زیر موکت یا فرشی که روی آن زیاد رفت و آمد می‌شود عبور ندهید، چون سیم و کابل آسیب دیده و خطر آتش سوزی نیز وجود دارد. اگر سیم و کابل زخمی شود، موکت به راحتی آتش می‌گیرد و علاوه بر خساراتی که خود آتش سوزی به باور می‌آورد برق بیمارستان هم قطع می‌شود و ممکن است جان بیماران به خطر بیفتد.

مدیریت سیم و کابل در بیمارستان

مدیریت سیم و کابل در آزمایشگاه و اتاق اورژانس

برای ایجاد سیستم مدیریت سیم و کابل در آزمایشگاه و اتاق اورژانس قلاب‌های سیم و کابل پزشکی در دسترس شما قرار دارد که می‌توانید سیم و کابل را دور آن‌ها جمع کنید. با استفاده از قلاب‌های سیم و کابل جمع کن می‌توانید سیم و کابل را به طور منظم در یک جا جمع کنید و از آشفتگی آن‌ها بر روی کف اتاق جلوگیری کنید. قلاب‌های سیم و کابل جمع کن انواع و اقسام مختلفی دارند و نوع مورد استفاده از آن بستگی به تجهیزات پزشکی دارد.

سینی‌ و لوله‌‌ی سیم و کابل هم برای استفاده در مراکز پزشکی و درمانی بسیار عالی است. اتاق‌های اورژانس و آزمایشگاه‌ها از این سینی‌ها و لوله‌های سیم و کابل استفاده می‌کنند چون این وسایل امکان افزودن انتقال و تغییر سیم و کابل را بدون هزینه‌ی زیاد امکان پذیر می‌کنند. سینی‌ها و لوله‌های سیم و کابل دوام زیادی دارند، سبک هستند و به راحتی نصب می‌شوند.

استریل کردن پوشش سیم و کابل

در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها به طور روزانه از سیم و کابل مختلفی برای نظارت بر حال عمومی بیماران،‌ سونوگرافی، تجهیزات رادیولوژی و بسیاری از کارهای دیگر استفاده می‌شود. با استفاده از یک سیستم مدیریت سیم و کابل می‌توانید از تمیزی و استریل بودن سیم و کابل و حفظ سلامت کارکنان و بیماران اطمینان داشته باشید. از کاورهایی استفاده کنید که گرد و خاک نمی‌گیرند و می‌توان آن‌ها را در خلال جا‌به‌جایی بیماران به راحتی تعویض کرد. بسیار ی از مراکز درمانی از مواد شیمیایی خاصی برای استریل کردن اتاق‌ها و تجهیزات پزشکی استفاده می‌کنند. قبل از استریل کردن مطمئن شوید که این کاورهای سیم و کابل در برابر آن مواد شیمیایی خورده نمی‌شوند و از بین نمی‌روند.

سیم و کابل فیبر نوری کاربردهای زیادی در پزشکی دارند که لیزر و عکسبرداری از آن جمله‌اند. برای اطمینان از عملکرد و کارایی سیم و کابل باید آن‌ها به طور مرتب با استفاده از ایزوپروپیل الکل تمیز کنید.

با استفاده از وسایل مدیریت سیم و کابل که مخصوص محیط‌های استریل هستند، می‌توانید اطمینان داشته باشید مرکز درمانی شما تمیز بوده و خطری برای سلامت بیماران، پزشکان، پرستاران و ملاقات‌کنندگان نخواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا