مقاله سیم و کابل

قطر خارجی کابل های برق

به صورت کلی سیم و کابل برق معمولی از رشته سیم‌هایی تشکیل شده‌اند که توسط یک روکش پوشیده می‌شوند. قطر سیم و کابل برق پتانسیل حمل بار الکتریکی توسط این سیم و کابل را مشخص می‌کند. با بررسی کد‌های موجود روی سیم و کابل می‌توان در خصوص استفاده از آن‌ها برای مصارف مختلف تصمیم گرفت.

 

طراحی کابل نیمه افشان

 

به صورت معمول سیم کشی‌های برق در منازل و محیط‌های ساختمانی با استفاده از سیمراه صورت می‌گیرد. با اندازه‌گیری قطر سیم و کابل می‌توان از میزان پتانسیل آن‌ها آگاه شد.

 

انواع کابل ها + ساختمان کابل + نصب کابل

 

می‌توانید با استفاده از دستگاه اندازه‌گیری قطر سیم و کابل این کار را انجام دهید. سوراخ‌های مختلف این دستگاه دایره‌ای شکل را روی سیم و کابل امتحان کنید و وقتی سوراخی پیدا کردید که اندازه‌ی با قطر سیم و کابل یکی بود، عدد روی آن را بخوانید.

 

نحوه محاسبه قط سیم بانچ شده سیم و کابل

 

با استفاده از کولیس هم می‌توانید این کار را انجام دهید. در این روش سیم و کابل برق را بین گیره‌های کولیس قرار می‌دهیم و بدون این‌که به سطح عایق سیم و کابل فشار وارد کنیم، گیره‌ی متحرک را کنار می‌زنیم و عدد مورد نظر را می‌خوانیم.

با استفاده از قطر سنج لیزری نیز می توان قطر کابل برق را اندازه گیری کرد.

 

قطر کابل برق

 

می‌توانید با استفاده از یک متر هم محیط سیم و کابل و سپس قطر آن را اندازه بگیرید.

قطر کابل برق هم‌چنین می‌توان یک نوار چسب دور سیم و کابل زد و سپس روی جایی که چسب به خودش می‌رسد را علامت زد. حالا چسب را باز کنید و طول قسمت علامت خورده را اندازه‌ بگیرید. در نهایت باید عدد به دست آمده را تقسیم بر ۳٫۱۴ کنید تا قطر سیم و کابل به دست بیاید.

منبع : www.irangan.com 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا