ورزشی

خط به خط با تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا: مصدومیت لژیونرها و معمای بازی در بال راست ایران

فوتبال ایران-جام جهانی 2018-بازیکنان تیم ملی فوتبال

– کارلوس کی روش با مصدومیت دو بازیکن با ارزش خود در جناح راست تیمش، در قبل از شروع رقابت های جام ملت ها مواجه شده که دست او را برای چینش در این سمت، تا حدی با مشکل روبرو کرده است.

علی قلی زاده تا قبل از اردوی قطر در بیشتر بازی های تدارکاتی تیم ملی حضوری فعال داشت و از بازیکنان تاثیرگذار ایران به حساب می آمد. به خصوص بازی برابر ونزوئلا که حرکات تخریبی او در جناح راست ایران، بارها مدافعان این تیم آمریکای جنوبی را آزار می داد. اما این بازیکن تکنیکی چندی پیش در جریان دیدارهای تیمش در لیگ بلژیک دچار مصدومیت شد و تا به امروز روند درمانِ خود را طی می کند. همین مصدومیت سبب شد تا کارلوس کی روش، نام او را از فهرست نهایی تیم ملی خط بزند؛ هر چند قلی زاده در تمرینات ایران در کمپ اسپایر حاضر بوده و در عکس های گرفته شده در این تمرینات حضور دارد. مهم ترین بازیکن تیم ملی ایران در بال راست، علیرضا جهانبخش است که او نیز به دلیل مصدومیت احتمالا چند بازی اول ایران در این جام را از دست بدهد. برخلاف قلی زاده، نام جهانبخش در لیست تیم ملی بوده و کادر پزشکی ایران، تمام تلاش خود را به کار می بندند تا این بازیکن را به شرایط بازی در این مسابقات برسانند. جهانبخش با ۱۸ میلیون یورو، به نوعی گران ترین بازیکن ایران در جام ملت های آسیا به حساب می آید.

علیرضا جهانبخش که پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ترانسفر مارکت ۱۲ میلیون یورو قیمت داشت، پس از جام جهانی با ۲۵ میلیون به برایتون پیوست و گران ترین بازی تاریخ این باشگاه لقب گرفت. جهانبخش توانست جای ثابتی در ترکیب برایتون بگیرد اما در ترانسفر مارکت قیمت او رشد داشت و به ۱۸ میلیون رسید. وینگر راست تیم ملی ایران و باشگاه برایتون انگلیس همچنین پس از سون، بازیکن کره ای تاتنهام که ۵۰ میلیون یورو قیمت خورده است، با ۱۸ میلیون دومین بازیکن گران قیمت این مسابقات است. آقای گل و دومین بازیکن باارزش لیگ هلند در فصل ۱۸-۲۰۱۷ بازیکن سریع و پا به توپی است که حرکات در عرض و ضربات ناگهانی به توپ، شگرد او بوده و بارها برای تیم سابق خود آلکمار توانسته، از این شیوه گل بزند. او در بازی های مقدماتی جام جهانی نیز با همین شیوه توانست در ورزشگاه آزادی، دروازه تیم ملی قطر را باز نماید. علیرضا از سال ۲۰۱۳ در تیم ملی حضور داشته و در این مدت در ۴۳ بازی، موفق شده ۵ بار دروازه حریفان ایران را باز نماید. جهانبخش سابقه بازی در جام ملت های دوره قبل که در کشور استرالیا برگزار شد را نیز دارد و با همه این تفاسیر کادر فنی تیم ملی ایران بسیار امیدوار هستند تا او بتواند ایران را در این جام همراهی کند.

احتمال اینکه جهانبخش در برخی از دیدارهای مرحله گروهی حاضر نباشد، بالا بوده و با این شرایط باید دید کارلوس کی روش از چه بازیکنانی استفاده خواهد کرد. یکی از گزینه های محتمل جایگزینی جهانبخش در بال راست ایران، حضور وریا غفوری در این پست است. وریا در تیم باشگاهی خود به تناوب در این سمت از سوی شفر به کار گمارده شده و تجربه بازی در این قسمت از زمین را به خوبی دارا می باشد. پس از وریا، بازیکنانی به مانند مهدی طارمی، مهدی ترابی و حتی اشکان دژاگه نیز می توانند با صلاح دید، کی روش در این پست بازی کنند. حضور طارمی در سمت راست، منجر به حضور وحید امیری و یا مهدی ترابی در بال چپ خواهد شد که این ترکیب می تواند مقابل تیم های به نسبت آسانِ مرحله گروهی هم چون یمن و ویتنام مورد استفاده قرار گیرد. آن چه که مشخص است، مصدومیت جهانبخش و قلی زاده خبر بدی در آستانه جام ملت های آسیا برای کادر فنی تیم ملی به حساب آمده و آن ها باید پلن و برنامه های خاصی را در نبود این دو بازیکن مهم، به کار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا