ISIRI 17025

روش اجرایی ممیزی داخلی + فرم آماده گزارش ممیزی

روش اجرایی ممیزی داخلی

دامنه کاربرد :

این روش اجرائی در چارچوب نظامنامه کیفیت در مورد کلیه فرآیند های شرکت معتبر می باشد .

 

مسئولیت :

مسئولیت اجرای ممیزی داخلی بر طبق برنامه با نماینده مدیریت و ممیزان داخلی شرکت می باشد و مدیران و
پرسنل واحدهای شرکت بایستی در اجرای ممیزی داخلی با ممیزان همکاری نمایند.

 

https://fapool.ir/file/62380/?ref=sbargh.ir

 

تعاریف

 

ممیزی :
 بررسی سیستماتیک به منظور این که آیا فعالیت های فرآیندها و نتایج حاصل از این فعالیت ها با ترتیبات طرح ریزی
شده مطابقت دارند و آیا این ترتیبات به طور موثر و مناسب برای رسیدن به خط مشی و اهداف کیفیتی شرکت اجرا
شده اند.

 

روش اجرائی ممیزی داخلی

 

فرم روش اجرایی ممیزی داخلی

روش اجرائی ممیزی داخلی

 ممیزی داخلی بر اساس برنامه  و چک لیست ممیزی داخلی انجام می گردد . در ابتدای هر سال ممیزان ، برنامه
ممیزی داخلی شرکت مطابق QMS PLAN  طرح ریزی نموده و پس از تصویب مدیر عامل به اطلاع کلیه  واحدهای
شرکت رسانده می شود .

 

فواصل زمانی ممیزی واحدها با در نظر گیری وضعیت و اهمیت فر آیندها و حیطه های مورد ممیزی و همچنین نتایج
ممیزیهای قبلی برنامه ریزی می گردد. برنامه ممیزی داخلی حداقل دو هفته قبل از انجام ممیزی در فرم اعلام زمان
ممیزی داخلی به اطلاع واحدهای مختلف رسانده می شود .

 

https://fapool.ir/file/62080/?ref=sbargh.ir

 

نکته مهم

مدیر عامل یا نماینده مدیریت با توافق کلیه مدیران شرکت در جلسه بازنگری مدیریت ،می توانند زمان دیگری غیر از
زمان تعیین شده در برنامه ممیزی را جهت ممیزی داخلی اعلام و صادر نمایند .

 

 مدیر واحد ممیزی شونده ، لازم است کلیه همکاری های لازم را با ممیزان نموده و از قبل سیستم خود را جهت
ممیزی هر چه بهتر  آماده نماید .

 

 ممیزان بایستی در حین اجرای ممیزی ، رعایت کلیه اصول اخلاقی را بنمایند و با نظر مثبت و به دید یک کنترل حرفه
ای اقدام به ممیزی داخلی نمایند.

 

 ممیزان بایستی در حین ممیزی تمام موارد عمومی مثبت و منفی را به طور کامل ثبت نموده و از ثبت موارد به
صورت کلی خودداری نمایند. هنگام ثبت مغایرت بایستی جزئیات به طور کامل با ذکر کد ، تاریخ و ……. ثبت شود در
صورت نیاز می توان کپی مدارک را نیز بعنوان سند ضمیمه ، ثبت مشاهدات نمود .

 

https://fapool.ir/file/57297/?ref=sbargh.ir

 

 به منظور ایجاد نظم و سهولت در انجام ممیزی ، مغایرت های مشاهده شده در فرم گزارش نتایج ممیزی داخلی
ثبت می گردد.

 

 ممیز داخلی پس از ثبت مغایرت در فرم فوق ، زمان لازم جهت رفع آن را قید کرده و امضاء می نماید و به تایید مدیر
واحد ممیزی شونده می رساند مدیر واحد مربوطه بایستی تا زمان مقرر شده ، جهت رفع مغایرت اقدامات لازم را به
عمل آورد.

 

 پس از پایان مهلت مقرر ، ممیز بایستی کنترل اثربخشی اقدامات انجام شده را با توجه به نوع و درجه عدم انطباق
تعیین و قسمت مربوطه را تکمیل و امضاء کند . اما در صورتی که اقدامات صورت گرفته شده اثر بخش نباشند ، لازم
است جلسه ای با حضور نماینده مدیریت و مدیر واحد مربوطه انجام و در مورد مغایرت مربوطه تصمیم گیری گردد.

 

نکته مهم : کارکنان و ناظرین مستقیم هر واحد هرگز بعنوان ممیزان‌ داخلی‌ کار واحد خود را ممیزی‌ نمی‌کنند.

 

https://fapool.ir/file/50859/?ref=sbargh.ir

 

روش اجرایی ممیزی داخلی

مدارک و سوابق مرتبط

 

  •       فرم اعلام زمان ممیزی داخلی
  •       QMS PLAN
  •       گزارش نتایج ممیزی داخلی
  •       چک لیست ممیزی داخلی

 

دانلود فرم گزارش نتایج و یافته های ممیزی داخلی

دانلود فرم گزارش نتایج و یافته های ممیزی داخلی

 

https://fapool.ir/file/52113/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/42853/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/61103/?ref=sbargh.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا