اخبار صنعت برق

رتبه سوم استان در رقابت پذیری تولید در کشور

برق, اخبار برق, صنعت برق, قطعی برق, رقابت پذیری, حوزه تولید, نماینده مجلس شورای اسلامی, استان مرکزیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در زمینه رقابت پذیری تولید در کشور رتبه سوم را دارد، باید بتوانیم فعالیت های خود را در زمینه تولید محصولات با کیفیت افزایش دهیم تا این رتبه ارتقا پیدا کند.

 سلیمی عنوان کرد: هم اکنون مشکلات جدی در حوزه تولید و صنعت در کشور و به ویژه استان مرکزی داریم که باید برای رفع این مشکلات با توجه به اهمیتی که دارند، گام برداشته شود.

وی افزود: در شاخص کسب و کار نیز باید سالانه ۱۰ رتبه افزایش داشته باشیم، زیرا ارتقای این شاخص دارای اهمیت بسیار است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: مالیات واحدهای صنعتی شهرستان های محلات و دلیجان هم اکنون نیم درصد می باشد و پیشنهاد ما این است که به یک صدم درصد برسد البته در این زمینه نباید سود تقسیم شود.

سلیمی ادامه داد: قانونی در زمینه پرداخت خسارت ناشی از قطعی برق به دستگاه های مربوطه وجود دارد. این در حالی است که با توجه به قطعی برق در سال جاری، خسارتی به واحدهای تولیدی پرداخت نشده و ما خواستار پرداخت این خسارت به واحدهای تولیدی هستیم.

وی همچنین از راه اندازی دادگاه تجاری در استان خبر داد و گفت: از دیگر مواردی که باید پیگیری و دنبال شود این است که با توجه به تصویب ایجاد دادگاه های تجاری از سال ۹۰، هنوز این دادگاه در استان مرکزی ایجاد نشده و بایستی در دستور کار قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا