اخبار صنعت برق

تغییرات ساختاری در بسیج صنعت آب و برق/ توسعه فعالیت‌های بسیج خواهران وزارت نیرو

صنعت برقبه‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، داود طارمی، درهمایش سراسری مسئولین بسیج خواهران شرکت توانیر که به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بسیج بزرگترین تشکل مردمی حال حاضر کشور بوده و در جمعیت ۶۵ هزار نفر بسیج وزارت نیرو حدود یک سوم این جمعیت را خواهران تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: بسیجی باید در رفتار و گفتار خود نیز متمایز از سایر کارکنان بوده و شما خواهران باید در تحقق ارزش‌های جامعه اسلامی در وزارت نیرو پیش قدم باشید.
فرمانده بسیج وزارت نیرو ادامه داد: وظیفه دیگر شما خواهران کمک به کارآمدتر شدن صنعت است و کمک به ترویج تفکر بسیجی و ارتقای دانش و معرفت دینی از دیگر وظایف شماست تا در جذب افراد موفق باشید.
وی گفت: در عرصه پژوهش و دیگر فعالیت‌های اداری خواهران نقش قابل توجهی دارند اما در حوزه فعالیت‌های بسیج هنوز چشمگیری نیست و ما باید از ظرفیت‌های اقشار مختلف بسیج استفاده کنیم و ارتباط بین این اقشار را با بسیج خواهران وزارت نیرو برقرار سازیم.
طارمی اضافه کرد: نقش آفرینی زنان با استفاده از ظرفیت‌های بالای عرصه بسیج در وزارتخانه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، چرا که سهم قابل توجه جامعه کاری ما را خواهران بسیجی تشکیل می‌دهند و حداقل یک سوم عملکرد بسیج را نیز خواهران باید داشته باشند.
وی به تغییرات ساختاری قریب الوقوع بسیج در سطح وزارت نیرو پرداخت و اضافه کرد: در راستای کمک به کارآمدتر شدن صنعت آب و برق ساختار بسیج در سال آینده با تغییرات تخصصی روبرو خواهد شد.
طارمی افزود: بخشی از بسیج را نیروهای دفاعی و نظامی تشکیل می‌دهند که وظیفه حراست و پاسداری خواهند داشت. قشر دوم را بسیج متخصصین تشکیل می‌دهند و قشر سوم را نیروهای امدادی بسیج تشکیل خواهند داد که در حوادث غیر مترقبه و کمک به مردم فعالیت خواهند داشت.
طارمی تأکید کرد: بسیج خواهران نیز باید همیار بسیج برادران درصنعت آب و برق به ایفای نقش بپردازد و باتوجه به سهم بسیج درکاهش ۵ هزارمگاواتی مصرف برق در برنامه ششم توسعه و به خصوص پیک بار سال آینده این وظیفه و انتظار از شما بیشتر خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به برنامه جهاد روشنایی که اخیراً در بسیج وزارت نیرو تدوین شده است و اقبال به انرژی‌های تجدید پذیر و نصب ۳۰۰۰ پنل خورشیدی در روستاهای شرق کشور را مورد توجه قرار داده است، گفت: شما خواهران بسیجی سهم غیرقابل انکاری در این عرصه خواهید داشت.
در ادامه رسول موسی رضایی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان طی سخنانی گفت: نقش زنان در جامعه و خانواده نقش غیرقابل انکاری است و مهمترین آن نقش تربیتی و انسان سازی زنان است.
وی در ادامه به نقش آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: تقدیم ۷ هزار شهیده در جنگ تحمیلی و نیز فعالیت زنان بسیجی در پشت جبهه خود گویای این واقعیت بوده است.
مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان افزود: زنان در اعتلای جامعه مؤثر بوده و زنان بزرگ تاریخ در کشور ایران فصلهایی از تاریخ کهن کشورمان را به خود اختصاص داده‌اند.
در ادامه علیرضا احمد یزدی فرمانده بسیج شرکت توانیر اذعان داشت: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و در این ۴۰ سال دشمنان ما به عناوین و نقشه‌های مختلف سعی در مخدوش کردن چهره نظام داشته‌اند.
وی ادامه داد: زنان در دوران جنگ و ۴۰ سال پیروزی انقلاب و همچنین در دوران کنونی که دوران اقتصاد مقاومتی است نقش آفرین بوده و فعالیتهای زیادی علی الخصوص در بهینه سازی و مدیریت مصرف برق داشته‌اند.
فرمانده بسیج شرکت توانیر اذعان داشت: از شما مسئولین بسیج خواهران انتظار داریم راهکارهای بهینه سازی مصرف را در دستور کار خود قرارداده باتوجه به کمبود ۸ هزار مگاوات برق در سال آینده نقش شما بیش از پیش در مدیریت مصرف برق آشکار می‌شود چرا که جنگ امروز جهان یک جنگ اقتصادی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا