اخبار صنعت برق

افتتاح نمایشگاه بین المللی برق ایران با حضور ۷۰ شرکت خارجی

نمایشگاه برق

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، ۷۰ شرکت خارجی از ۱۸ کشور صاحب فناوری و پیشرو در صنعت برق از جمله اتریش، آلمان، روسیه، ژاپن، انگلیس، چین و آمریکا حضور دارند.
این رویداد بین‌المللی در فضایی به وسعت ۳۹ هزار مترمربع با حضور کارفرماها، مشاوران و پیمانکاران این عرصه برگزار می شود و شرکت‌های تولیدکننده مرتبط با بخش روشنایی، گروه سیم و کابل، تابلوسازان، تجهیزات برقی، اتوماسیون و سیستم‌های ابزار دقیق و خطوط انتقال محصولات خود را در معرض نمایش قرار داده‌اند.
همچنین در این نمایشگاه تولیدات بخش انرژی‌های نو به نمایش گذاشته شده است و شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوپا نیز حضور دارند.

** صدور پیام خودباوری صنعت برق به دنیا
سخنگوی صنعت برق گفت: توانمندی های صنعت برق که در این نمایشگاه عرضه شده است، به دست اندرکاران و بازدیدکنندگان این پیام را منتقل می کند که صنعت برق با وجود تحریم‌های موجود روی پای خود ایستاده است و متخصصان داخلی، توانایی ساخت صنعت را دارند.
به‌ گزارش تارنمای وزارت نیرو، «محمودرضا حقی‌فام» افزود: با توجه به فشاری که کشورهای بیگانه به ایران وارد کرده و صنعت برق را نیز هدف قرار داده اند، از طریق این نمایشگاه و گستردگی حضور صنایع داخلی در آن، پیام خودباوری صنعت برق را به دنیا صادر می کنیم.
وی ادامه داد: در شرایطی که برخی از کشورهای غربی به صورت خصمانه مانع تامین تجهیزات شده اند، باید نشان دهیم که در داخل کشور قادر به رفع مشکلات در این زمینه هستیم.
به گفته وی، این نمایشگاه امکان الگوبرداری از فناوری شرکت های خارجی، شناسایی توان ایران به صنایع خارجی، تبادل نیازهای آینده بین سازندگان، تامین کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین ارتباط گیری با دانشگاهیان فعال در این صنعت را فراهم می کند.
در نخستین روز برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران قرار است نشست تعاملی وزیر نیرو با تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی صنعت برق با موضوع ‘چالش‌ها و راهکارهای توسعه صنعت برق ایران’ برگزار شود که هدف آن ایجاد تعامل بیشتر با این بخش است.
مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع برق و آب در روز دوم این نمایشگاه، نشستی را با عنوان ‘چالش‌ها و راهکارهای تحقق اهداف صادراتی صنعت برق’ با هدف رفع مشکلات و دستیابی به راهکارهای نوین در توسعه صنعت برق برگزار می کند.
همچنین با هدف ایجاد سرمایه اجتماعی بین روزنامه‌نگاران تخصصی حوزه برق در کشور، کارگاه‌های آموزشی ‘انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه آن در ایران و جهان’، ‘آشنایی با مفاهیم تولید در صنعت برق’ و ‘آشنایی با چالش‌های بخش توزیع برق’ به‌ترتیب در روزهای دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم آبان‌ماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ برگزار می شود.
هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران یازدهم تا چهاردهم آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا