اخبار صنعت برق

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی برق در پیشوا

فرماندار پیشوا گفت: به منظور تأمین برق مورد نیاز صنایع شهرستان های جنوب شرق تهران، نیروگاه سیکل ترکیبی پیشوا با توان تولید یک هزار مگاوات برق با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود.

حسین عباسی اظهارداشت: یکی از موانع توسعه و ایجاد فرصت های شغلی پایدار به ویژه در حوزه صنعت و شهرک های صنعتی، کمبود برق است که این مهم در مناطق صنعتی استان به ویژه شهرستان های جنوب شرق تهران مشهود است.
وی افزود: در جلسه ستاد تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع تولید استان که به ریاست استاندار تهران برگزار شد، موضوع احداث نیروگاه برق
پیشوا مطرح و استاندار دستور تشکیل کارگروه تخصصی به منظور پیگیری اجرای این طرح را صادر کرد.
وی اظهار داشت: مقدمات اجرای پروژه نیروگاه در شهرستان پیشوا فراهم شده و در حال حاضر در مرحله جانمایی است که به منظور اجرای آن ، ۷۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی به این امر اختصاص یافته است.
فرماندار شهرستان پیشوا بیان کرد: این نیروگاه حرارتی با ظرفیت تولید یک هزار مگاوات برق با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مدت ۳۶ ماه احداث می شود.
وی تصریح کرد: اشتغالزایی این پروژه در مدت احداث حدود ۵۰۰ نفر و پس از بهره برداری حدود ۱۸۰ نفر خواهد بود.
عباسی افزود: ورود این نیروگاه هزار مگاواتی به شبکه تولید و توزیع برق، نیاز شهرستان های جنوب شرقی استان تهران به ویژه مشکل برق شهرک های صنعتی را برطرف خواهد کرد.
*** نیروگاه حرارتی برق پیشوا هدر رفت آب ندارد
وی با اشاره به شائبه هدر رفت آب با احداث نیروگاه پیشوا گفت: نیروگاه حرارتی یک هزار مگاواتی برق پیشوا از نوع سیکل ترکیبی بوده و با توجه به بسته بودن سیکل، مصرف آب آن بسیار ناچیز است و به هیچ عنوان هدررفت منابع آبی ندارد.
فرماندار پیشوا افزود: هم اکنون تجهیزات مورد نیاز برای این نیروگاه از کشور ایتالیا خریداری شده و با به روزترین تکنولوژی جهانی ساخته خواهد شد.
وی مصرف آب این نیروگاه را ۳۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: این نیروگاه از نوع سیکل ترکیبی بوده و با توجه به بسته بودن سیکل، به هیچ عنوان هدررفت آب ندارد و یک حلقه چاه ۲۰۰ متری کل نیاز مجموعه را تأمین می کند.
عباسی اظهار داشت: در این نیروگاه با بهره گیری از جدیدترین سیستم های خنک کننده استفاده شده و با تجهیز آن به دو توربین گاز و بخار آب و بسته بودن چرخه تولید، مصرف آب ناچیزی خواهد داشت.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا