تعمیرکار

آموزش رایگان تعمیر سشوار + فیلم آموزشی

این دستگاه که برای خشک کردن و حالت دادن مو به کار می رود دارای طرح ها و مدل های مختلف می باشد. و مهم تر این که دارای مدار های الکتریکی متفاوتی می باشند که عیب یابی و تعمیر آن را قدری مشکل می کند. بنابراین سعی شده است که شرح و توضیحات ( بویژه ارائه نقشه های مدارهای الکتریکی سشوار ) بگونه ای باشد که در مورد تمامی سشوار ها صدق نمایید و مراجعه کننده محترم به سایت بتواند با مرور مطالب ارائه شده به سرویس و نگهداری و رفع عیب هر نوع سشوار اقدام نماید.

 

تعمیر سشوار

ساختمان و اجزاء سشوار :

۱- بدنه که معمولا” از فلز (استیل) و یا پلاستیک ساخته می شود. بدنه استیلی در عین زیبایی در برابر حرارت نیز از استحکام کافی بر خور دار می باشد.شسوار هایی که جنس بدنه آن ها پلاستیکی است،در برابر حرارت زیاد که معمولا” ناشی از بروز عیب در ساختمان سشوار است تغییر حالت داده و ادامه کار سشوار را مختل می سازد .

۲- دسته سشوار جنس دسته سشوار را معمولا” از عایق های پلیمری و یا کائوچو می سازند تا در مقابل جریان الکتریسته عایق باشد. کلید های سشوار معمولا”بر روی دسته نصب می شود و در بعضی از سشوار ها دسته قابلیت تا شدن دارد.

۳- سیم رابط و دوشاخه معمولا”دوشاخه از نوع پرسی به همراه سیم متصل به آن ساخته می شود.

۴- کلید در سشوار ها از انواع کلید های دو حالته و سه حالته استفاده می شود.

۵- المنت (هیتر) که مثل سایر المنت ها در لوازم خانگی از جنس کرم نیکل و یا کرم آلمینیوم می باشد و به دور یک عایق نسوز چهار پره پیچیده می شود. المنت در سشوار های مختلف بسته به نوع طراحی ومدار الکتریکی به اشکال مختلف به کار گرفته می شود.

۶- موتور در سشوار ها از دو نوع موتور استفاده شده است.بعضی از سشوار ها دارای موتور ۲۲۰ ولت از نوع یونیورسال ویا قطب چاکدارند بدیهی است که در این نوع سشوار ها المنت با موتور به شکل موازی بسته می شود تا موتور بتواند به ولتاژ مورد نیازش دسترسی یابد.

۷- دیود در سشوارها از دو نوع دیود استفاده می شود.

۸- پروانه فن گرمای ایجاد شده توسط المنت با گردش پروانه فن و فشار هوایی که به  دنبال حرکت پروانه بوجود می آید، به خارج از سشوار هدایت می شود.

۹- ترموستات سشوار جهت حفاظت مدار در برابر ایجاد گرمای بیش از حد ، ترموستات  را در مدار قرار می دهند . جایگاه ترموستات قسمتی از المنت و سری با مدار اصلی است که اولا” عبور جریان مدار را کنترل نماید، ثانیا” حرارت ایجاد شده توسط هیتر ، صفحه حساس ترموستات را تحریک نماید و با افزایش گرما از حد معینی ، ترموستات عمل نموده و با قطع نول اصلی مدار ، سشوار خاموش می شود. پس از مدتی با نزول حرارت کنتاکت های ترموستات به صورت اتوماتیک متصل شده و سشوار مجددا” به کار خود ادامه می دهد.

فیلم آموزشی تعمیر سشوار:

 

 

  • فرمت فایل : pdf
  • حجم فایل :۵۲۰ کیلو بایت
  • تعداد صفحات : ۷ صفحه

دانلود رایگان فایل PDF آموزش تعمیر سشوار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا