تکنولوژی

کابل DVI چیست + کاربرد

کابل DVI چیست ؟

 

کابل dvi
اگر دقت کرده باشید قبلا فقط بر روی کارت های گرافیک یک پورت آبی رنگ وجود داشت که به آن پورت RGB یا VGA گفته می شد . این پورت تنها قادر به انتقال سیگنال های آنالوگ بود . این پورتها برای نمایشگرهای CRT بهترین گزینه بودند.

الان چطور ؟ با توجه به ورود گیرنده ها و دستگاههای دیجیتال آیا این کابل کاربرد قبل را دارد یا خیر ؟
اطلاعات در کامپیوتر به صورت دیجیتال و در مانیتورهای معمولی به صورت آنالوگ می باشند. یکی از کارهای کارت گرافیک تبدیل داده های دیجیتالی تصویر به داده های آنالوگ تصویری برای مانیتور می باشد.

DVI یکی از رایج‌ترین کابل‌های ویدئویی و پورت‌هایی است که این روز‌ها می‌توانید بر روی دسکتاپ‌ها و یا مانیتور‌های LCD بیابید.
از نظر ظاهری این پورت و کابل تا حدودی شبیه به کانکتور‌های VGA هستند اما دارای ۲۴ پین می‌باشند و از سیگنال‌های آنالوگ نیز همانند دیجیتال پشتیبانی به عمل می‌آورند.

DVI می‌تواند ویدئو‌های با رزلوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ HD را از ابزار مورد نظر به نمایشگر انتقال دهد و با استفاده از یک اتصال دوتایی DVI یا در اصطلاح dual-link DVI این رزلوشن به ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل نیز خواهد رسید.

اما بزرگترین اشکال وارده به DVI عدم پشتیبانی از رمزنگاری HDCP به صورت پیش‌فرض است، بنابراین اگر سخت افزار شما فقط خروجی DVI دارد ممکن است قادر به پخش ویدئو‌های بلو ری تمام HD و سایر محتویات به صورت HD نباشد.

کابل DVI (Digital Visual Interface یکی از بهترین روش‌ها برای اتصال تلویزیون‌ها از نوع HDTV به کامپیوتر است. این روش دارای کیفیتی به مراتب بهتر از روش‌های قبلی است ولی در این نوع اتصال مشکلاتی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا