فصلنامه سیم و کابل

واژه نامه سیم و کابل نوشته مارسلى مارک و آدم شولمن

واژه نامه سیم و کابل

 

کابل سکتور مس
کابل سکتور مس

 

موضوع: سیم- صنعت و تجارت- واژه نامه ها- انگلیسی
نویسنده: مارک مارسلى و آدم شولمن
مترجم: مهندس عباس کحالزاده
ویراستار: خانم فروز روشن بین
ناشر: انجمن صنفی تولیدکنندگان سیم و کابل ایران
صفحه آرایی: مجتمع تبلیغاتی سرو
طراح جلد: خانم مکوندی
چاپ و صحافی: نشر کیفیت
ناظر فنی چاپ: مهدی مسعودی
نوبت چاپ اول ۱۳۸۷
تیراژ: ۶۰۰ جلد

 

واژه نامه سیم و کابل
واژه نامه سیم و کابل

د

 

صنعت سیم و کابل

صنعت سیم و کابل زبان خاص خود را دارد. زبانى که براى توصیف جنبه هاى گوناگون تجهیزات در قالب واژگانى که کیفیت محصولات را بیان مى کنند به کار گرفته مى شود. کتاب اصطلاحات سیم و کابل به منظور ایجاد یک مجموعه جامع و عملى از این واژگان تدوین شده است. امیــدواریم این کتاب سودمند واقـــع شود و ما نیز از هرگـــــونه پیشنهاد خوانندگان استقبــــال مى کنیم.

توضیح : شمارى از شناسه ها به منظور شناخت تاریخچه آن ارایه شده اند. برخى از این واژه هاى تاریخى را با زمان حال صرف کرده ایم، زیرا ممکن است این واژه ها و تعاریف آنها هنوز در بخش هایى از جهان معتبر باشند.

https://fapool.ir/file/50088/?ref=sbargh.ir

 

تحقیق و توسعه

یکی از عواملی که موجبات رشد و توسعه صنایع را فرآهم می آورد مساله تحقیق و توسعه (D&R )است. نگاهی به ساختار و فعالیت های شرکت های موفق جهان نشانگر این واقعیت است که این شرکت ها بخش عظیمی از سودآوری، محبوبیت و موفقیت خود را مدیون فعالیت های تحقیق و توسعه هستند، تحقیقاتی که نهایتا منجر به نوآوری ها و خلاقیت هر چه بیشتر در تولید می گردد و رضایت مشتریان را فرآهم می آورد.

به این ترتیب تنگاتنگ بودن ارتباط مساله علم، سودآوری تجاری، رفاه انسان و شرایط مساعد زیست- محیطی، به امری ناگریز بدل شده است.
صنعت سیم و کابل نیز از این قاعده مستثنی نیست و صاحبان این صنعت و صنایع وابسته باید دستیابی خود به مرزهای دانش در این گستره وسیع را با سرعت و سهولت بیشتری همراه سازند.

 

کابل فشارقوی + شرح علائم روی کابل + چند مثال

 

حفظ ارزش های حرفه ای

انجمن سیم و کابل با توجه به رسالت اصلی خویش که همانا حفظ ارزش های حرفه ای، اطلاع رسانی و ترویج دانش مربوطه است، سال ها است که از طریق انتشار مجله تخصصی، گزارش ها و کتب راهنما و تخصصی، موج جدیدی را در ارتباط با این صنعت، در سطح کشور ایجاد کرده است، که اثرات آن را در بدنه صنعت نیز می توان به وضوح مشاهده کرد.

اکنون تولیدکنندگان و کارشناسان صنعت سیم و کابل در عرصه وسیعی که شامل نوآوری ها، بهره گیری از تجربیات کشورهای پیشرفته و مشارکت در همایش های جهانی است مشغول فعالیت اند.انجمن سیم و کابل می تواند با افتخار اذعان نماید که نقش مهمی در زمینه ارتقای دانش تخصصی بر عهده داشته است.

معرفی واژگان تخصصی سیم و کابل

کتاب حاضر یک ابزار قدرتمند علمی و اطلاعاتی است که به معرفی واژگان تخصصی سیم و کابل، متالوژی و برق پرداخته است و نسخه اصلی آن توسط یکی از معتبرترین موسسات تخصصی تحت عنوان انجمن بین المللی سیم موسسات تخصصی تحت عنوان انجمن بین المللی سیم Association Wire The Association Wire The International واقع در کشور آمریکا منتشر شده است. اینک انجمن سیم و کابل افتخار دارد که برابر نهاده های فارسی و تعاریف مبسوط، واژگان ارایه شده در کتاب را به دوستداران علم و دانش تقدیم کند.

ترجمه و ویرایش این کتاب مرجع، در طول سه سال انجام شده و تلاش گردیده که نهایت دقت و امانت در انتقال دانش مربوطه توسط مترجم و ویراستار به عمل آید.

کابل قدرت آرموردار
کابل قدرت آرموردار

 

انجمن سیم و کابل

انجمن سیم و کابل فرصت را مغتنم شمرده و آمادگی خود را برای دریافت و بررسی پیشنهادات گوناگون در زمینه برابر نهاده های پیشنهادی، عبارات توصیفی، رفع اشکالات احتمالی موجود و سایر پیشنهادات سازنده اعلام می نماید.

امید است که انتشار این کتاب مرجع بتواند افق های نوینی را در زمینه تحقیقات سیم و کابل پیش رو قرار داده و تمامی دست اندرکاران علم و صنعت مربوطه از جمله تولیدکنندگان، متخصصان، دانشجویان، استادان و محققان دانشگاه را یاری نماید.

 

دانلود فایل PDF واژه نامه سیم و کابل

https://fapool.ir/file/53421/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/53009/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/41634/?ref=sbargh.ir

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام عرض ادب بند هسارا راد هستم.اگه بازدید واسه سایتتون جهت بهبود رتبه الکسا و بک لینک جهت افزایش قدرت دامنه و ریپورتاژ آگهی جهت نشان دادن کسب و کارتان نیاز دارید با ما در ارتباط باشید.ممبر و فالوور هم درخدمتیم

    @sararadseo
    تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا