اخبار عمومی

نخستین ترانسفورماتور کم‌صدای ساخت داخل آماده بهره‌برداری شد

عظیم بلبل‌آبادی عصر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان راهکارهای توسعه و توانمندی در حوزه برق در استان را به‌طور ویژه دنبال می‌کند اظهار داشت: نخستین ترانسفورماتور کم صدای تولید داخلی در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه این ترانسفورماتور کم صدا سه ماهه نخست امسال در پست ۶۳٫۲۰ کیلو ولت توحید گلسار رشت نصب می‌شود خاطرنشان کرد: این ترانسفورماتور کم صدا برای نخستین بار در کشور در شهر رشت نصب می‌شود.

بلبل‌آبادی تصریح کرد: به‌منظور کاهش صدا و کنترل سطح صدا در حد مجاز تراسنفورماتورها، جلوگیری از آلودگی صوتی به‌ویژه در مناطق مسکونی جهت رفاه حال مشترکان در پست‌های انتقال و فوق توزیع، شرکت برق منطقه‌ای گیلان ایده استفاده از ترانسفورماتورهای کم صدا را در دستور کار خود قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه به سفارش شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان نخستین ترانسفورماتورهای کم صدا توسط گروه کارخانجات ایران ترانسفو ساخته شد بیان کرد: شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان موفق شد تا این ترانسفورماتورها را در پست ۶۳٫۲۰ کیلو ولت توحید گلسار رشت نصب کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به اینکه در پست ۶۳٫۲۰ کیلو ولت توحید گلسار از دو دستگاه ترانس ۴۰MVAکم صدا استفاده شده است اظهار داشت: این اقدام با هدف تقویت، پایداری و تعدیل بار در شبکه فوق توزیع و توزیع شمال شهر رشت انجام شده است.

بلبل‌آبادی با بیان اینکه این ترانسفورماتور در منطقه گلسار رشت احداث شده و در بهار امسال برقدار می‌شود گفت: این پست با ظرفیت ۴۰×۲ مگاولت آمپر دارای ۲ فیدر خط ۶۳ کیلو ولت، ۲ فیدر ترانس ۶۳ کیلو ولت، ۲ فیدر ورودی ترانس ۲۰ کیلو ولت، ۱۲ فیدر خروجی ۲۰ کیلو ولت و ۴ فیدر خازنی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان سیستم عایقی این ترانسفورماتور را از نوع GIS عنوان و خاطرنشان کرد: پست‌های GIS به دلیل ماهیت وجودی خود برای احداث به زمین کمتری نیاز دارند.

بلبل‌آبادی اظهار داشت: به‌منظور تقویت و پایداری شبکه فوق توزیع شهر رشت و با توجه به کمبود زمین در محدوده شهری، احداث این پست با عایق گازی و سیستم کنترلی توزیع شده (DCS) انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا