شرکتهای توزیع برق

مهمترین دلایل بروز اشکال در ترانسفورماتورها چیست؟

برق،اخبار برق،صنعت برق، ترانسفورماتور،آشنائی با ترانسفورماتورهای توزیع،شرکت توزیع برق استان سمنان،علل عیوب ترانسفورماتورهای توزیع برق،محمدرضا لشکری ، ترانسفورماتورهای با اتصال ستارهدوره آموزشی ” آشنائی با ترانسفورماتورهای توزیع ” با حضور ۴۳ نفر از کارکنان واحدهای بهره برداری و برنامه ریزی شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری توانیر، مدرس این دوره آموزشی بااشاره به علل عیوب ترانسفورماتورهای توزیع برق گفت: عوامل جوی، نامناسب بودن حفاظت ، عیب در تپ چنجر و سیم پیچی داخلی و همچنین نفوذ آب و رطوبت، از علت های مهم اشکال در ترانسفورماتورها به شمار می رود..
محمدرضا لشکری بیان داشت: ترانسفورماتور وسیله ای است که انرژی ورودی را با ماهیت الکتریکی از شبکه برق دریافت کرده و در خروجی نیز آن را با همان ماهیت الکتریکی به بار تحویل می دهد.
وی افزود: همه انرژی جذب شده از شبکه برق تحویل بار نمی شود بلکه بخشی از آن در هسته و سیم پیچ به گرما تبدیل و از بدنه ترانسفورماتور خارج می گردد.
وی اضافه کرد: آن بخش از انرژی که تحویل بار نمی شود اصطلاحا انرژی تلف شده در ترانسفورماتور می باشد و بنابراین تلفات ترانسفورماتور مربوط به هسته و سیم پیچ می باشد.
مهندس لشکری با ارائه انواع اتصالات ستاره و مثلث ترانسفورماتورها تصریح کرد: مهم ترین دلیلی که در شبکه های توزیع از ترانسفورماتورهای با اتصال ستاره استفاده نمی شود، وجود هارمونیک سوم است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا