الکترونیک

مدار منبع تغذیه – لامپ اضطراری

مدار منبع تغذیه – لامپ اضطراری

این مدار منبع تغذیه به طور اتوماتیک در زمانی که کاهش ولتاژ داریم (Brownout) یک لامپ را روشن می کند. منبع ولتاژ آن یک باطری نیکل کادمیوم است که در زمان عادی بودن ولتاژ خط، شارژ می شود.

شکل زیر سادگی مدار چراغ اضطراری را نشان می دهد.

 

مدار منبع تغذیه

 عملکرد مدار

ولتاژ ترانس کاهنده با دیود D1 یکسو شده و از طریق C2 فیلتر می شود. باطری نیکل کادمیوم تقریبا با ۱۰۰MA و از طریق دیود D2 و مقاومت R1 شارژ می گردد. باطری نیکل کادمیوم باید حداقل دارای ظرفیت ۲ آمپر ساعت باشد.

در حالت عادی، ولتاژ بیس ترانزیستور T1 نسبت به امیتر آن، به دلیل افت ولتاژ روی D2، مثبت می باشد. ترانزیستورT1 در این حالت هدایت نمی کند (روشن نمی شود) و لامپ ها خاموش باقی می مانند.

 

اصول تعمیرات اینورتر + کتاب آموزش تعمیر اینورتر pdf

 

وقتی ولتاژ برق شهر افت افت می کند، شارژ متوقف می شود. در این حالت یک جریان از R2 به بیس ترانزیستور T1 می رسد که آن را تحریک کرده و هر دو لامپ روشن می شود. وقت که تغذیه اصلی برگشته و وصل می شود جریان شارژ دوباره در D2 جاری شده و ترانزیستور، لامپ ها را خاموش می کند.

 

کتاب الکترونیک کاربردی رشته الکتروتکنیک PDF

 

کلید S1″ TEST”: برای کنترل کردن عملکرد مدار استفاده می شود. اگر سیم پیچ ثانویه ترانس یک ولتاژ بالاتر بدهد، R1 را با یک مقاومت با مقدار بالاتر عوض کنید تا حداکثر جریان شارژ از حد مجازی که برای باطری نیکل کادمیوم در نظر گرفته شده، بیشتر نگردد.

 

آموزش کاربردی میکروکنترلر avr به زبان ساده

سوالات برقکار صنعتی درجه ۲ همراه با پاسخنامه تشریحی pdf

مدار آمپلی فایر با ماسفت ۱۰۰ واتی + تحلیل مدار آمپلی فایر

 


 

کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی pdf

اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی – تالیف دکتر علی اکبر سیف – ۶۴۷ صفحه در قالب فایل pdf و حجم ۱۶۱ مگابایت + خلاصه کتاب بصورت فایل word

فهرست مطالب :
کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی علی اکبر سیف نشردوران تالیف علی اکبر سیف شامل ۲۲ فصل باعناوین زیر می باشد:
تعریف اصلاحات
مقیاس های اندازه گیری
دسته بندی تارزشیابی های آموزشی
مراحل و فعالیت های ارزشیابی آموزشی
تهیه طرح ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
سنجش یادگیری به کمک آزمون صحیح  -غلط
سنجش یادگیری به کمک آزمون جورکردنی
سنجش یادگیری به کمک آزمون چند گزینه ای
سنجش یادگیری به کمک آزمون تشریحی
سنجش یادگیری به کمک آزمون کوته پاسخ
سنجش عملکردی
سنجش با استفاده از کار پوشه
سنجش مشاهده ای
سنجش رفتاری
سنجش عاطفی
اجرا نمره گذاری و تحلیل آزمون
استفاده از روش های آماری برای تفسیر نمره ای آزمون
هنجارها و نیمرخها
روایی آزمون
پایایی آزمون
ارزشیابی معلم

 

فصل اول:  تعاریف و اصطلاحات

تعریف اندازه گیری:

« انداه گیری عبارت است از فرایندی که تعیین می کند یک شخص یا یک شی تا چه میزان از یک ویژگی برخوردار است ».                                                                                                                                                                           « گِی ۱۹۹۱»

« اندازه گیری از کاربست ابزارهای پیشرفته و پیچیده الکترونیکی تا امتحانات مداد، کاغذی کتبی، مقیاس های درجه بندی و فهرست های وارسی را شامل می شود».« پین ۲۰۰۳ »

« شیوه نسبت دادن یک عدد ( که معمولا به آن نمره گفته می شود )  به یک صفت یا ویژگی معین یک شخص به گونه ای که آن عدد درجه ای از آن صفت یا ویژگی را که آن شخص از آن برخوردار است را نشان دهد».« نیکتو ۲۰۰۱»

تعریف آزمون:

مقدمه:
اندازه گیری یک فرایند است، این فرایند نیاز به یک وسیله دارد که به آن آزمون می گویند.

آزمون وسیله ای است برای اندازه گیری صفات فیزیکی (جسمی) و روانی، چون متخصصین اندازه گیری به ویژگی های روانی مورد نظر برای اندازه گیری دسترسی ندارند ناچار به اندازه گیری رفتارهایی که معرف ویژگی روانی است می پردازند.

رفتار چون متنوع و فراوان است نمی توان به اندازه گیری همه آن ها دست یافت، بنابراین نمونه ای از رفتار مورد بررسی قرار می گیرد.

تعریف:
« ‌آزمون وسیله یا روشی است نظام دار ( یا نظام مند) برای اندازه گیری نمونه ای از رفتار است» . « گرانلاند ولین ۱۹۹۰»

نیکتو (۲۰۰۱) در تعریف اصطلاح آزمون گفته است:« آزمون به عنوان یک ابزار با یک شیوه نظام دار مشاهده و توصیف ویژگی های دانش آموزان با یک مقیاس عددی یا یک طرح طبقه بندی را به کار می بندد تعریف می شود».

https://fapool.ir/file/67602/?ref=sbargh.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا