مقاله سیم و کابل

عایق های XLPE در گذر زمان | کراس لینک پلیمر چیست؟

عایق های XLPE

تهیه کننده : شرکت سیمکو، واحد تحقیق و توسعه و آموزش
مقاله به چاپ رسیده در مجله سیم و کابل

 

عایق های XLPE

 

خلاصه :

عایق های XLPE در سراسر جهان به عنوان عایقی مناسب برای کابل های قدرت شناخته شده هستند و نسبت به سایر مواد عایقی ترجیح داده می شود .

این سیستم عایقی وقتی با سیستم های قدیمی کاغذهای آغشته شده مقایسه می گردد مزایای زیادی از قبیل مقرون به صرفه بودن تولید و تهیه مواد اولیه و همچنین الزامات کمتر زیست محیطی و نگهداری را به همراه دارد .

اما هنوز این مواد چالش هایی را ایجاد می کنند که از آن جمله می توان تمایل به کراس لینک شدن زود هنگام ( سوختگی ) در اکسترودر را نام برد .

 

https://fapool.ir/file/77428/?ref=sbargh.ir

 

علاوه بر این ، این مواد محصولات جانبی ایجاد می کنند که باید قبل از تشکیل ساختار نهایی کابل ، از آن خارج شوند . هدف از این مقاله مرور نمای کلی برخی از پیشرفت هایی است که در خصوص عایق های رخ داده است . روش های پخت آن بررسی شده و نمونه XLPE ای از یک پروکسید جدید و همچنین هم عامل  آن که باعث بهبود این وضعیت در مقابل چالش های موجود ( سوختگی و ایجاد محصول جانبی ) می شود معرفی شده اند .

اما بزرگترین چالش بر سر راه عایق های XLPE  درخت آبی است . درقسمتی از این مقاله نیز مختصری در مورد عایق های مقاوم در برابر پدیده درخت آبی آمده است . در انتها نیز چند مورد دیگر از مسائلی که باعث افزایش عمر کابل می گردند ارائه شده اند .

 

https://fapool.ir/file/71571/?ref=sbargh.ir

 

پلی اتیلن

بیش از ۵۰ سال است که پلی اتیلن به عنوان اصلی ترین ماده عایقی در کابل های قدرت استفاده می گردد . پلی اتیلن خصوصیاتی ذاتی مانند چقرمگی ، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و رطوبت ، انعطاف پذیری در دمای پایین ، خواص الکتریکی بسیار عالی ، ارزان قیمت و فرآیند پذیری آسان دارد که آن را برای عایق کابل های قدرت بسیار مطلوب می سازد .
از زمان معرفی آن ، پیشرفت های چشمگیری در تکنولوژی مواد به وجود آمده است و این مسئله باعث شده است تا جایگاه پلی اتیلن به عنوان عایقی مناسب برای عایق کابل های قدرت حفظ شود .

 

 

  • فرمت فایل : PDF
  • حجم فایل : ۲٫۷۸ مگابایت
  • تعداد صفحات : ۹ صفحه

دانلود فایل با فرمت PDF

 

https://fapool.ir/file/62930/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/62080/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/53659/?ref=sbargh.ir

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا