اخبار صنعت برق

دستگیری سارق سیم و کابل و کشف اموال مسروقه در شهرستان ابهر

سارق سیم و کابل ابهر

 

سرقت سیم و کابل
سرقت سیم و کابل

 

سرهنگ مهدیخانی فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت:

به دنبال وقوع سرقت‌های متعدد سیم و کابل برق در هیدج، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت‌ها در دستور کار ماموران کلانتری ۱۴ هیدج قرار گرفت.

او افزود:

به دلیل حساسیت موضوع، افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس و اقدامات فنی پلیسی یک نفر شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی متهم دستگیر و به واحد تجسس کلانتری منتقل شد.

سرهنگ مهدیخانی اظهار داشت:

متهم در تحقیقات فنی پلیسی و در مواجهه با دلایل غیر قابل انکار پلیس، به ۴ فقره سرقت سیم و کابل از اماکن خصوص و اداره دولتی در هیدج و فروش اموال به ۲ مالخر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی ابهر با اشاره به دستگیری مالخران و کشف اموال مسروقه به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و معرفی متهمان به مرجع قضایی، گفت: امنیت یک نیاز همگانی و تولید آن مستلزم مشارکت همگانی است.

از شهروندان گرامی در خواست می شود در صورت مشاهده مواردی از این قبیل – سرقت سیم و کابل –  مراتب را به اطلاع مامورین ۱۱۰ اطلاع رسانی نمایند.

سارق سیم و کابل ابهر – دنیای صنعت برق

 

https://fapool.ir/file/66399/?ref=sbargh.ir

 

معرفی شهرستان ابهر

منطقه ابهر و مناطق اطراف ابهر رود، که به زبان محلی «ابهر چای» نامیده می‌شود، از نخستین زیستگاه‌های انسانی در ایران است و از پیشینه تاریخی طولانی برخوردار است. بررسی این مناطق نشان می‌دهد که دره ابهر رود در هزاره دوم پیش از میلاد از رونق قابل توجهی برخوردار بوده است.

معرفی شهرستان ابهر

منطقه ابهر و مناطق اطراف ابهر رود، که به زبان محلی «ابهر چای» نامیده می‌شود، از نخستین زیستگاه‌های انسانی در ایران است و از پیشینه تاریخی طولانی برخوردار است.

بررسی این مناطق نشان می‌دهد که دره ابهر رود در هزاره دوم پیش از میلاد از رونق قابل توجهی برخوردار بوده است. در قرن نهم پیش از میلاد، مادها در این منطقه اتحادیه‌ای از قبیله‌های گوناگون را به وجود آوردند که مقر آن در ابهر چای بوده است. به استناد شواهد تاریخی، در سال ۸۲۱ پیش از میلاد، در دره ابهر چای میان مادها و آشوری‌ها نبردی در گرفته است.

 

 

ابهر
ابهر

عکسهای قدیمی از شهرستان ابهر + تاریخچه و جمعیت

 

اوهر

در زمان روی کار آمدن حکومت ایلخانان و انتخاب سلطانیه به عنوان پایتخت، این منطقه به علت برخوردار شدن از شبکه‌های جاده‌ای اهمیت ارتباطی قابل توجهی به دست آورد که هنوز هم محفوظ مانده است. وجه تسمیه این شهر از واژه پهلوی «اوهر» گرفته شده است. نویسنده کتاب جغرافیایی حدود العالم، «ابهر» را «اوهر» ثبت کرده است.

بخش اول واژه منسوب به آب به عنوان نماد زندگی در مذهب زرتشت است و واژه «وهر» به معنی دشوار کردن کار و محدود نمودن آمده است. بنابراین، این واژه به معنای محل بستن آب‌هاست.

جایگاه نخستین خانه‌های این شهر، تپه‌ای باستانی به نام تپه قلعه است و در کناره راست ابهر رود جای دارد. این محل یکی از نخستین زیستگاه‌های انسانی منطقه زنجان به شمار می‌رود و حداقل از اوایل هزاره چهارم پیش از میلاد مورد استفاده و محل سکونت جماعت‌های آغازین بوده است.

 

 

عکسهای قدیمی از شهرستان ابهر
عکسهای قدیمی از شهرستان ابهر – اول ولیعصر

جاذبه‌های گردشگری شهرستان ابهر:

امامزاده شاهزاده زید الکبیر ابهر
روستای قروه
آرامگاه پیر احمد زهرنوش
مقبره امامزاده اسماعیل
بقعه حضرت امامزاده یعقوب در صائین‌قلعه ابهر
روستای گردشگری درسجین
سد کینه‌ورس
چشمه علی بلاغی

محصولات کشاورزی

شهر ابهر هوای سازگار دارد، باغ و باغات و میوه شهر ابهر شهرت جهانی دارد. از فراورده‌های میوه وسردرختی، انگور، گلابی و گردو و… را می‌توان نام برد. با توجه به کیفیت بالای محصولات کشاورزی این شهرستان به خصوص انگور، از سال ۹۵ “جشنواره انگور” در روستای درسجین برگزار می‌گردد.

وضعیت تأسیسات گردشگری شهرستان

– هتل :  ۲ واحد
– هتل آپارتمان : ۱ واحد
– مهمانپذیر : ۱ واحد
– اقامتگاه بومگردی:  ۱۸ واحد
– مجتمع خدماتی – رفاهی و گردشگری : ۴ واحد
– سفره خانه سنتی : ۵ واحد
– واحد پذیرایی بین‌راهی : ۳ واحد
دفاتر خدمات مسافرتی : ۷  واحد

 

https://fapool.ir/file/59998/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/62872/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/56224/?ref=sbargh.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا