اخبار صنعت برق

راه‌اندازی میز پذیرش شرکت های دانش بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی

شرکتهای دانش بنیان
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر بازاریابی و پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این باره گفت: این میز به منظور تسهیل  وسرعت بخشیدن در مشاوره و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان، به صورت موقت، در حاشیه این کنفرانس تشکیل شده است.
“اسماعیل یاری” با بیان این که صندوق نوآوری و شکوفایی بر اساس قانون مصوب مجلس صرفا به منظور حمایت از اقتصاد دانش بنیان و شرکت های دانش‌بنیان، فعالیت خود را از سال ۹۲ شروع کرد.
یاری ادامه داد: کارگروه شرکت‌های دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مستقر است.
وی با اشاره به این که در این کارگروه، شرکت‌های متقاضی را جهت دانش بنیان شدن ارزیابی می‌کند، خاطرنشان کرد: نتایج این ارزیابی در ۴ دسته، شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا (یک و دو) و تولیدی (یک و دو)  تقسیم می‌شوند.
یاری اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان نوع یک مشمول معافیت‌های مالیاتی و گمرکی می شوند اما شرکت‌های دانش بنیان نوع دو از این معافیت ها محرومند ولی می توانند از تسهیلات صندوق که مشمول همه دانش‌بنیان‌ها می شود، بهره‌مند شوند.
وی در عین حال از همه دانش بنیان ها و متقاضیان که تمایل به همکاری با صندوق دارند، جهت حضور در این میز پذیرش دعوت کرد و خاطرنشان ساخت: در جلسه میز پذیرش در مدت زمان یک ساعت، با توان اجرایی، سوابق، محصول نهایی شرکت ها و… آشنا می‌شویم و متناسب با نوع پروژه از بین ۲۲ خدمتی که صندوق ارائه می‌دهد، خدماتی برای شرکت متقاضی دانش‌بنیان تعریف می‌شود.
وی تسهیلات قرض الحسنه جهت نمونه‌سازی محصول دانش بنیان و ثبت اختراع، اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی (ce) و… را از جمله خدمات صندوق به دانش بنیان ها برشمرد و گفت:  همچنین تسهیلات سرمایه در گردش جهت تولید و تکثیر محصول دانش‌بنیان و تسهیلات سرمایه ثابت جهت احداث خطوط تولید، تجهیز کارگاه و تامین ماشین آلات،  خدمات صدور ضمانت نامه های بانکی اعم از شرکت در مناقصه یا دریافت پیش پرداخت، حسن انجام کار و… مورد نیاز هم از دیگر تسهیلاتی است که صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار دانش بنیان ها قرار می‌دهد.
مدیربازاریابی و پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در صورتی که در هر استان ۱۰ شرکت متقاضی وجود داشته باشد، صندوق می تواند ساختمانی را در همان استان خریداری ودر اختیار آنها قرار دهد.
یاری گفت: تاکنون در تهران ۵ ساختمان و در تبریز یک ساختمان خریداری و در اختیار شرکت ها قرار گرفته است و در همین راستا در کرمان و خراسان رضوی نیز  شناسایی و خرید ساختمان در دست انجام است.
وی تصریح کرد: چنانچه یک شرکت دانش‌بنیان دارای طرح توجیهی با شاخص های اقتصادی قابل توجه باشد و از عهده تامین تضامین برنیاید و تمایلی به دریافت تسهیلات نداشته باشد صندوق پیشنهاد مشارکت و سرمایه گذاری  می‌دهد که حداکثر تا ۴۰ درصد سهام شرکت جدیدالتاسیس را، با پرداخت تسهیلات مورد نیاز اجرای طرح، در اختیار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا