یخچال

تعمیر موتور یخچال دوو – علت خرابی موتورکمپرسور یخچال فریزر دوو

تعمیر موتور یخچال دوو – تعمیر کمپرسور یخچال دوو

 

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال

 

تعمیر موتور یخچال دوو یکی از بهترین برندهای یخچال فریزر در جهان می باشد که مانند سایر یخچال ها از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و ممکن است در طول سالیان دراز به شما تحمیل نشود و اگر شما به خوبی از یخچال فریزر خود مراقبت کنید نیازمند تعمیر یخچال دوو نخواهید شد همچنین تعمیر موتور ساید بای ساید دوو مانند سایر تولیدات این شرکت به همین سادگی و راحتی امکان پذیر نیست.

 

شما با اولین اتفاق و یا ایرادی که از یخچال فریزر خود می‌بیند لازم نیست که به تعمیر آن بپردازید. شما باید در ابتدا به رفع ایراد آن پرداخته و مشکلات احتمالی که ممکن است در طول یک سال و یا حتی در کارکرد یخچال وجود داشته باشد و به سایر قسمت ها مربوط می باشد را برطرف کند.

 

ارور یخچال اسنوا + مفهوم ارور + نحوه رفع خطا

 

تعمیر موتور یخچال دوو

تعمیر موتور یخچال دوو توسط تعمیر کاری انجام میشود که اطلاعات کافی و دقیقی در مورد یخچال فریزر داشته باشد. تعمیرات موتور یخچال فریزر و یا تعمیر کمپرسور یخچال دوو ممکن است بر اساس کار نکردن قسمتی از یخچال و یا حتی ایرادی در سیم پیچی ها قطعات ارتباطی، فن ها، کندانسورها و یا حتی یخساز یخچال باشد که ایرادهای جزئی است و تعمیر کار ابتدا باید به رفع آنها بپردازد. یک تعمیرکار خوب اول یخچال شما را بررسی می کند و تعیین میکند ایرادهای ابتدایی یخچال ممکن است از کدام قسمت ها باشد سپس اعلام میکند که شما نیازمند تعمیر موتور یخچال دوو هستید یا خیر.

۱- فن خنک کننده موتور یخچال

از موارد بسیار مهمی که به تعمیر موتور یخچال دوو منجر می شود خراب بودن فن خنک کننده موتور یخچال می باش. هنگام نصب یخچال دوو باید به این مورد دقت کنید که فن خنک کننده موتور یخچال به خوبی کار کند و یخچال را به خوبی خنک کند و دمای آن را متناسب نگه دارد.

موارد دیگری از جمله سروصدای بسیار زیاد به هنگام کار کردن یخچال و یا حتی روشن، خاموش شدن یخچال از ایرادات بسیار مهم می باشد که در تعمیرات یخچال و تعمیر کمپرسور یخچال دوو نقش بسیار مهمی دارد بنابراین بهتر است با توجه به دفترچه راهنمای یخچال به نصب و تنظیم یخچال دوو و همچنین راهنمایی‌های تعمیرکار یخچال دوو به بررسی و تنظیم فن خنک کننده موتور یخچال دوو بپردازید تا نیازمند تعمیر موتور یخچال دوو نشوید.

۲- سرد نکردن به اندازه کافی یخچال دوو

یکی از مواردی که شما را نیازمند تعمیر موتور یخچال دوو می‌کنند و یا شما گمان می‌کنید که به تعمیر موتور یخچال دوو نیاز دارید سرد نکردن یخچال دوو به اندازه کافی است. برای این مسائل باید دقت کنید که یخچال به طور صحیح به برق وصل شده است یا خیر و برای اطمینان از درستی و کارکرد صحیح آن بهتر است آن را به یک پریز دیگر وصل کنید.

موتور فن یخچال فریزر و در محفظه پایین ممکن است خراب باشد و کمپرسور کار نکند درصورتی که کمپرسور یخچال شما کار نکند شما نیازمند تعمیر کمپرسور یخچال می باشید بهتر است درب های یخچال فریزر را به خوبی ببندید تا نیازمند تعمیر موتور یخچال دوو نشوید و یخچال شما به اندازه کافی سرد شود.

 

https://fapool.ir/file/41938/?ref=sbargh.ir

 

تعویض کمپرسور یخچال دوو ( تعویض موتور یخچال)

در مواقعی شما در هنگام تعمیر موتور یخچال دوو مجبور به تعویض موتور یخچال می شوید در شرایطی که از کارکرد موتور یخچال شما بسیار گذشته باشد و یا دچار تعمیرات متعددی شده باشد.ممکن است که شما به تعویض کمپرسور یخچال بپردازید.

تعویض کمپرسور یخچال ممکن است برای شما هزینه بسیار زیادی را در بر داشته باشد بنابراین بهتر است که به مراقبت‌های لازم از یخچال فریزر پرداخته و آنچه که لازم است برای حفاظت طولانی مدت آن مورد نیاز باشد را بدانید.

اما در صورتی که از عمر یخچال فریزر شما بیش از ۱۰ سال گذشته است و چندین بار شما به تعمیر موتور یخچال دوو پرداخته اید اکنون مجبور به تعویض کمپرسور یخچال دوو خواهید بود .

قیمت موتور یخچال دوو و ساید بای ساید دوو

تعمیر موتور یخچال دوو شما را به این تفکر وا می‌دارد که هزینه خرید موتور یخچال جدید چقدر می باشد و یا اینکه آیا اگر شما تصمیم بگیرید یک موتور یخچال جدید خرید کنید به صرفه تر خواهد بود یا اینکه هر بار به تعمیر موتور یخچال دوو بپردازید.

قیمت یک موتور یخچال دوو در حالت معمولی حدود یک میلیون و پانصد تا دو میلیون تومان است. اگر کمپرسور یخچال که شما قصد خرید آن را دارید اینورتری می باشد نیز قیمت ها هم متفاوت میباشد. کمپرسورهای اینورتری به دلایل متعدد و گوناگون و همچنین نداشتن آلودگی برای محیط زیست قیمتی بالای دو میلیون تومان دارند.

اجزای تشکیل دهنده موتور کمپرسور یخچال

کمپرسور یخچال از اجزای متفاوت و گوناگون تشکیل شده است اما کمپرسورها عموماً از میل لنگ، پیستون و سوپاپ تشکیل شده است. چرخش دورانی میل لنگ و سوپاپ باعث می‌شود که پیستون به حرکت درآمده و هوای فشرده را به داخل یخچال به حرکت در بیاورد که باعث می‌شود دمای یخچال کم شده و یخچال فریزر شما خنک شود، در نتیجه کارکرد موتور کمپرسور یخچال باعث کارکردن یخچال شما نیز می‌شود.

زمانی که کمپرسور خراب شود و یا درون آن به جز روغن و یا گاز مبرد چیز دیگری وجود داشته باشد کمپرسور شما خراب می‌شود و شما نیازمند تعمیر موتور یخچال دوو خواهید شد.

 

https://fapool.ir/file/64126/?ref=sbargh.ir

 

علت خرابی موتورکمپرسور یخچال دوو

تعمیر موتور یخچال دوو ممکن است بر اساس خرابی موتور کمپرسور یخچال رخ دهد. اگر به دنبال دلایل خرابی موتور کمپرسور یخچال فریزر خود هستید باید به این موارد دقت کنید. زمانی که کمپرسور یخچال داغ میکند عوامل متعدد و گوناگون برای آن تاثیر گذاشته و شما نیازمند تعمیر موتور یخچال دوو خواهید شد.

علاوه بر این موارد متعدد و گوناگون از جمله کثیف بودند کندانسور و کارنکردن فن تبخیر یخچال نیز باعث می‌شود کمپرسور یخچال به درستی کار نکرده و شما دچار مشکلات متعدد و گوناگون از جمله تعمیر کمپرسور یخچال دوو شوید. مسائل دیگری نیز مانند خراب بودن فن کندانسور و یا حتی رله استارت نیز منجر میشود که آمپر کمپرسور یخچال خراب شود و کندانسور و کمپرسور یخچال شما با وجود ضررها و زیان های متعدد شما را نیازمند تعمیر موتوردوو کند.

تعمیر یا تعویض موتور کمپرسور یخچال دوو

مشکلات به وجود آمده در یخچال باعث می‌شود که شما به این فکر کنید که آیا تعویض کمپرسور در چه صورتی رخ میدهد.

اگر به خوبی از کمپرسور های یخچال و یخچال مراقبت نشود برای شما حدود ۱۵ الی ۲۰ سال فعالیت می‌کنند بدون اینکه خرابی داشته باشد. اما زمانی که موتور یخچال شما نیازمند تعمیرات متعدد و گوناگون می شود تعمیرکار نمی تواند برای شما تضمین کند که یخچال شما حدود یک ساعت دیگر روشن شود یا تا ۱۰ سال دیگر کار می‌کند و

اگر از عمر یخچال شما بیش از ۱۰ سال میگذرد به شما پیشنهاد می کند که به جای تعمیر یخچال دوو به تعویض موتور یخچال و کمپرسور یخچال بپردازید که برای شما به صرفه تر خواهد بود، زیرا شما یکبار هزینه خرید موتور را می دهید و برای شما چندین سال فعالیت می‌کن. در صورتی که تعمیر متعدد برای شما هزینه بسیار زیادی در بر خواهد داشت.

 

https://fapool.ir/file/54554/?ref=sbargh.ir

 

تعمیر کمپرسور تمام مدل های یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو

با توجه به اینکه فن‌آوری‌های روز به روز پیچیده‌تر ‌می‌شوند و شما را نیازمند تعمیرات الکترونیکی و اینترنتی می کند، شما برای تعمیر یخچال دوو نیازمند تعمیرکار هایی هستید که بتوانند به تعمیر موتور ساید بای ساید دوو و یا حتی سایر یخچالهای دوو بپردازد و فناوری به‌روز آنها اطلاع داشته باشد و بداند این موتورها چگونه فعالیت می‌کنند و ساختار آنها به چه صورت می باشد.

بعضی از شرکت‌ها و تعمیر کارها با توجه به تجربه و سال ها کار کردن به خوبی این را می‌دانند و به راحتی یخچال دوو شما را تعمیر می‌کنند و ایرادات آن را برطرف میکنند.

دلایل صدای زیاد موتور یخچال دوو

تعمیر موتور دوو ممکن است به دلیل سروصدای بسیار زیادی که دارد باشد. در این مورد شما در ابتدا باید به رفع عیوب سر و صدای یخچال بپردازد اگر یخچال فریزر شما به خوبی کار نمی کند و سر و صدای زیادی دارد بهتر است به تنظیم پایه های یخچال بپردازید.

سپس ظروف و همچنین مواد غذایی داخل یخچال را در جای مناسب خود قرار دهید تا جلوی رفت و آمد هوای داخل یخچال را نگیرد. همچنین اگر هنگام باز کردن درب یخچال صدای آن متوقف می‌شود و دیگر صدای آن را نمی شنوید بهتر است که به تعویض فن داخل یخچال اقدام کرده و آن را تغییر دهید.

در صورتی که با رفع تمام این موارد باز هم یخچال فریزر شما صدای بسیار زیادی داشت و با صدا کار می کرد بهتر است که به تعویض یا تعمیر موتور یخچال دوو بپردازید.

 

https://fapool.ir/file/62872/?ref=sbargh.ir

 

تشخیص سوختگی موتور کمپرسور یخچال دوو

اگر با وجود مسائل و مشکلات بسیار زیادی که وجود دارد که شما به تعمیر موتور یخچال دوو پرداخته و از سوختگی موتور کمپرسور یخچال خود مطمئن نیستید و به دنبال راهی برای تشخیص آن هستید، بهتر است به این مسائل دقت کنید اگر یخچال فریزر شما به هنگام روشن شدن با صدای متفاوت و ناگهانی روشن می شود و پس از آن کار نمی‌کند و یخچال شما به خوبی خنک نمی شود یکی از دلایلی میباشد که ممکن است یخچال فریزر شما سوخته باشد.

مورد دیگری که باید به آن توجه کرد روشن نشدن یخچال فریزر و کار نکردن آن می‌باشد در این صورت نیز باید به سوختگی موتور یخچال فریزر دقت کرد اما با تمام این مسائل بهتر است از تعمیر کار بخواهید که به شما در تشخیص سوختگی موتور یخچال کمک کند.

علت کار نکردن موتور یخچال دوو

علاوه بر دلایلی که نیازمند تعمیر موتور دوو می باشد، مسائل دیگری از جمله وصل نبودن برق پریز و تنظیم نبودن درست موتور یخچال، خراب بودن سیم کشی های داخل یخچال، خراب بودن یخساز یخچال و … باعث می‌شود که یخچال فریزر شما کار نکند و شما را نیازمند تعمیر موتور کند. بهتر است هنگام نصب یخچال فریزر و تنظیم آن از یک تعمیر کار مناسب و با تجربه استفاده کنید.

شماره تماس : ۳۷ ۲۶ ۴۰ ۷۷

پیروزی، تهران پارس، شهدا،سبلان،نظام آباد، مدنی،گرگان، هفت حوض، نارمک، رسالت، فرجام، لویزان، امام حسین ، نیرو هوایی، پرستار، خیابان دماوند، پلیس، امامت، دلاوران، سید خندان، حکیمیه، پل چوبی و …

منبع : samitechnic.com

 

https://fapool.ir/file/52504/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/68436/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/53818/?ref=sbargh.ir

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا