ترانسفورماتور

ترانسفورماتورهای توزیع و تأثیر تابش خورشید بر گرمایش آنها

ترانسفورماتورهای توزیع – بهینه سازی اقتصادی و افزایش طول عمر ترانسفورماتور

تأثیرات نصب سایبان بر عملکرد ترانسفورماتورهای توزیع در شرایط آب و هوایی گرم – دوره عمر ترانسفورماتور به شدت تحت تأثیر افزایش درجه حرارت سیم پیچها و افزایش درجه حرارت روغن ترانس آن است.

نقش بسیار مهم ترانسفورماتورها در شبکه توزیع برق و انتقال انرژی، موجب توجه ویژه به این عنصر مهم شبکه برق گردیده تا با افزایش قدرت خروجی، کاهش ابعاد، بهینه سازی اقتصادی و افزایش طول عمر ترانسفورماتور، گسترش شبکه برق راحتتر و ارزانتر گردد. یکی از مشکلات مهم شبکه توزیع برق، گرم شدن بیش از حد ترانسفورماتورهای توزیع در هنگام تابستان و خراب شدن آنها می باشد.

گرمایش ناشی از بار ترانسفورماتور و تابش خورشید، از علت های مهم گرمایش و افزایش دمای ترانسفورماتور به شمار می روند. لذا بررسی اثر تشعشع خورشید بر گرمایش ترانسفورماتورها با در نظر گرفتن بار آنها، ضروری به نظر می رسد.

 

طراحی ترانسفورماتور pdf

 

ترانس توزیع برق

 

در مقاله حاضر تأثیر تابش خورشید بر گرمایش ترانسفورماتورهای توزیع با در نظر گرفتن شرایط بار ترانسفورماتور، به صورت تجربی مورد بررسی قرار گرفته است .

 

محاسبات سیم پیچی ترانسفورماتور PDF

بدین منظور دمای روغن و بار ترانسفورماتور در دو حالت با سایبان و بدون سایبان،اندازه گیری شده است. نتایج تجربی نشان می دهند که در شرایط تابستان شهر اهواز در مدت انجام آزمایش، با نصب سایبان بر روی ترانسفورماتور، دمای روغن درون آن به طور متوسط ۵٫۴ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

 

محاسبات ترانسفورماتور تکفاز pdf

  • فرمت فایل : PDF
  • حجم فایل : ۳٫۶۷ مگابایت
  • تعداد صفحات : ۷ صفحه

 

دانلود مقاله

 

سوالات برقکار صنعتی درجه ۲ همراه با پاسخنامه تشریحی pdf

راهنمای فارسی اینورتر میکرومستر ۴۴۰ + درایو Micro master 440

 

 


 

بهینه سازی ترانسفورماتور word

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا