ترانسفورماتورهای توزیع و تأثیر تابش خورشید بر گرمایش آنها
ترانسفورماتورهای توزیع – بهینه سازی اقتصادی و افزایش طول عمر ترانسفورماتور
تأثیرات نصب سایبان بر عملکرد ترانسفورماتورهای توزیع در شرایط آب و هوایی گرم – دوره عمر ترانسفورماتور به شدت تحت تأثیر افزایش درجه حرارت سیم پیچها و افزایش درجه حرارت روغن ترانس آن است.
نقش بسیار مهم ترانسفورماتورها در شبکه توزیع برق و انتقال انرژی، موجب توجه ویژه به این عنصر مهم شبکه برق گردیده تا با افزایش قدرت خروجی، کاهش ابعاد، بهینه سازی اقتصادی و افزایش طول عمر ترانسفورماتور، گسترش شبکه برق راحتتر و ارزانتر گردد. یکی از مشکلات مهم شبکه توزیع برق، گرم شدن بیش از حد ترانسفورماتورهای توزیع در هنگام تابستان و خراب شدن آنها می باشد.
گرمایش ناشی از بار ترانسفورماتور و تابش خورشید، از علت های مهم گرمایش و افزایش دمای ترانسفورماتور به شمار می روند. لذا بررسی اثر تشعشع خورشید بر گرمایش ترانسفورماتورها با در نظر گرفتن بار آنها، ضروری به نظر می رسد.
در مقاله حاضر تأثیر تابش خورشید بر گرمایش ترانسفورماتورهای توزیع با در نظر گرفتن شرایط بار ترانسفورماتور، به صورت تجربی مورد بررسی قرار گرفته است .
محاسبات سیم پیچی ترانسفورماتور PDF
بدین منظور دمای روغن و بار ترانسفورماتور در دو حالت با سایبان و بدون سایبان،اندازه گیری شده است. نتایج تجربی نشان می دهند که در شرایط تابستان شهر اهواز در مدت انجام آزمایش، با نصب سایبان بر روی ترانسفورماتور، دمای روغن درون آن به طور متوسط ۵٫۴ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
محاسبات ترانسفورماتور تکفاز pdf
-
فرمت فایل : PDF
-
حجم فایل : ۳٫۶۷ مگابایت
-
تعداد صفحات : ۷ صفحه
سوالات برقکار صنعتی درجه ۲ همراه با پاسخنامه تشریحی pdf
راهنمای فارسی اینورتر میکرومستر ۴۴۰ + درایو Micro master 440
بهینه سازی ترانسفورماتور word
ظهور وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) مدتی است که در بخش انتقال نیروی برق اشاعه یافته است که این فرآیند از طریق شبکه های توزیع برق انجام می پذیرد.
چنین تاثیری موجب اتلاف سریع داراییهای مربوط به شبکه توزیع میگردد که از جمله آنها میتوان به ترانسفورماتور قطبیده اشاره کرد.
معیار های اصلاحی و پیشگرانه و تخلیه بار الکتریکی وسایل نقلیه الکتریکی متصل شده به ترانسفورماتورهای باید به دقت تحت مدیریت و سازماندهی واقع شوند (بعنوان مثال اپراتورهای سیستم توزیع و متراکم کننده مستقل)
این مقاله به ارائه مدل متمرکز در این خصوص پرداخته و آنرا با مدل بهینه سازی غیر متمرکز مورد مقایسه قرار داده است که در آن منافع و مزایای زیادی شامل حال مالکین EVs می شد و تاثیرات ناشی از سیستم بر ترانسفورماتور مورد انکار واقع میشد.
نتایج حاکی از مزایای حاصل از استراتژی متمرکز در حفظ دارایی های شبکه و کاهش مزایای مربوط به آربیتراژ مصرف کنندگان می باشد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول :اصول بهینه سازی…………………………………………………………………………………………….۵
۱-۱ تعاریف اولیه ………………………………………………………………………………………………………………..۶
۱-۲ مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………۹
۱-۳ مدل ترانسفورماتور ………………………………………………………………………………………………….۱۰
۱-۴ دیدگاه مصرف کننده……………………………………………………………………………………………………….۱۳
۱-۵چشم انداز ادغام کننده ………………………………………………………………………………………………………..۱۵
۱-۶ نتایج حاصل شبیه سازی ………………………………………………………………………………………………۱۷
۱-۷ تاثیرات استراتژی ها بر عمر متوسط ترانسفورماتور…………………………………………………………………۲۱
۱-۸ جمع بندی ……………………………………………………………………………………………………………………….۲۳
فصل دوم: مروری بر مقالات………………………………………………………………………۲۵
۲-۱ نمادها…………………………………………………………………………………………………………………………۲۶
۲-۲ مرور بر مقاله اول ………………………………………………………………………………………………………………۲۷
۲-۳ مرور بر مقاله دوم ………………………………………………………………………………………………………………..۳۲
۲-۴ مرور بر مقاله سوم ……………………………………………………………………………………………………….۴۱
۲-۵ مرور بر مقاله چهارم ……………………………………………………………………………………………………………۴۷
۲-۶ مرور بر مقاله پنجم ……………………………………………………………………………………………………….۵۰
فصل سوم: نتیجه گیری و پیشنهادات………………………………………………………………………………۶۰
۳-۱ نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………۶۱
۳-۲ پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………..۶۲
مراجع ………………………………………………………………………………………………………………………۶۳
فرمت فایل : word
حجم فایل : ۳٫۴۵ مگابایت
تعداد صفحات : ۶۳ صفحه
https://fapool.ir/file/56229/?ref=sbargh.ir