اینترنت

بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ

سرعت رشد کسب و کار اینترنتی در ایران بسیار بیشتر از سرعت رشد نیروی انسانی و سخت افزارهای مورد نیاز در این حوزه است. سوالی که ذهن بسیاری را مشغول کرده است این است که چطور در کمترین زمان، بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ را برای توسعه کسب و کار آنلاین خود بسازیم.

سازمان‌های سنتی در گذاشته به هیچ وجه به کیفیت کار و منابع انسانی اهمیت نمی‌دادند اما در سوی مقابل در سازمان‌های نوپا چیزی که بسیار اهمیت دارد خلاقیت و استعداد تک تک افراد یک تیم است. شرکت‌های نوپا تنها راه افزایش بهره‌وری و ایجاد هک رشد را در بالا بردن دانش تیم و دادن اختیار و آزادی عمل می‌دانند و در این راستا تمامی تلاش خود را می‌کنند تا نفرات خود را جزو یک تیم و خانواده بدانند.

یک تیم دیجیتال مارکتینگ به چه افرادی نیاز دارد؟

۱- مدیر و استراتژیست دیجیتال مارکتینگ

یکی از اصلی‌ترین افراد هر تیم، مدیر و تئوریسین آن تیم است. مدیر تیم دیجیتال مارکتینگ با توجه با هداف کلی بیزینس برنامه کوتاه و بلند مدت تنظیم و وظایف و بودجه را بین افراد تیم تقسیم می‌کند.

تعریف پروژه‌های گیمیفیکیشن، افیلیت مارکتینگ و پارتنرشیپ از دیگر وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.

۲- کمپین پلنر و ناظر اجرایی

بعد از تنظیم برنامه بازاریابی، تیم دیجیتال مارکتینگ نیاز به یک طرح اجرایی برای کل تیم و ارتباط با واحدهای دیگر دارد. از وظایف دیگر این شخص پیش‌بینی دقیق بودجه و سخت افزارهای مورد نیاز و نظارت بر اجرای دقیق برنامه و کمپین‌‌ها است.

۳- موبایل مارکتر

اگر مجموعه شما اپلیکیشن هم دارد وظیفه موبایل مارکتر بسیار سنگین‌تر از بقیه افراد تیم می‌باشد. موبایل مارکتینگ در ایران علمی نوپا با دایره محدود تبلیغاتی می‌باشد. کارشناس موبایل مارکتینگ میبایست نیازهای کاربر را بشناسد و در محتوای داخل اپلیکیشن و تبلیغات در اپلیکیشن‌های دیگر روی تمایزها و مزایای نرم‌افزار موبایل تاکید کند. همچنین راه‌اندازی سیستم‌های دقیق آنالیز و ردگیری اثربخشی تبلیغات از دیگر وظایف این پست می‌باشد.

۴- کارشناس گوگل ادز

باوجود افزایش نرخ ارز همچنان یکی از بهترین و زودبازده‌ترین روشهای تبلیغات آنلاین ادوردز یا گوگل ادز می‌باشد. از طریق این کانال تبلیغاتی شما میتوانید دقیقا به کاربران هدف خود وصل شوید. یک متخصص ادوردز وظیفه راه‌اندازی کمپین‌های هدفمند و اپتیمایز آنها را دارد. نکته حائز اهمیت برای این پست قطعا داشتن تجربه بالا برای آنالیز در لایه‌های مختلف از قبیل کی‌ورد، ادگروپ، زمان، دیوایس و غیره می‌باشد.

۵- کارشناس سئو

در ۹۰% مواقع فرق بین شرکت‌های آنلاین موفق با دیگر مجموعه‌ها داشتن بیشترین کلمه با بهترین رتبه در موتورهای جستجو است. کارشناس سئو با هدایت محتوایی درست و رعایت شاخص‌های داخلی و خارجی سئو بهترین نتیجه را برای وبسایت ما رقم می‌زند.

۶- کارشناس محتوا

در کشورهای پیشرفته از بازاریابی محتوا به عنوان اصیل‌ترین راه بازاریابی نام ‌می‌برند و کارشناس بازاریابی محتوا وظیفه مهم شناخت مخاطب و تعیین برنامه برای تولید و ارائه محتوا به مخاطب را دارد.

۷- کارشناس ECRM

ارسال هوشمندانه اس ام اس، ایمیل و پوش نوتیفیکیشن از دیگر تخصص‌هایست که برای تیم بازاریابی شما مورد نیاز است و در کشور ما با توجه به تحریم‌ها نیاز است بتوانید با مجموعه‌ای از ابزارهای ایرانی و خارجی تبلیغات سگمنت شده خود را منتشر کنید.

۸- کارشناس شبکه‌های اجتماعی

سوشال مدیا مارکتینگ محبوب‌ترین و زودبازده‌ترین روش تبلیغاتی در ایران است و بسیاری این کانال تبلیغاتی را تنها به تلگرام و اینستاگرام محدود می‌کنند. برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها، تنظیم دقیق تقویم محتوا و پاسخگویی مناسب به کاربران از دیگر وظایف این پست می‌باشد.

۹- مسئول تبلیغات آنلاین

پیگیری طراحی بنر، هماهنگی با سایت‌ها، شرکت‌های تبلیغات کلیکی، آنالیز تبلیغات و بهینه‌سازی آنها از وظایف کارشناس تبلیغات آنلاین می‌باشد.

۱۰- آنالیزور و تحلیلگر دیتا

آنالیز و طبقه‌بندی دیتا مقوله‌ای است که همانند موضوع تحقیقات بازار هیچوقت موضوع مورد علاقه‌ای برای شرکت‌های ایرانی با دید کوتاه مدت نیست. اطلاعات طبقه‌بندی شده و هوشمند چراغ راه شما برای ادامه راه تبلیغات و مارکتینگ است و بیشترین صرفه‌جویی در هزینه‌های دپارتمان مارکتینگ می‌تواند با راهنمایی آنالیزور تیم انجام شود.

اجزای تیم دیجیتال مارکتینگ

۱۱- نیروی فنی و برنامه نویس

بسیاری از شرکت‌ها مشکلات بسیاری با طراحی لندینگ پیج در اسرع وقت و پیگیری سریع موارد فنی خود دارند و تمامی این موارد میتواند با وجود یک دولوپر حرفه‌ای به بهترین نحو انجام شود.

۱۲-گرافیست

تمامی کانال‌های تبلیغاتی از تبلیغات بنری تا تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بصورت روزانه نیاز به بنر حرفه‌ای دارند. بنابراین وجود نیروی دیزاینر امری ضروری برای تیم تبلیغاتی شما می‌باشد.

همانطور که میدانید استخدام نفر یا نفرات برای کانال تبلیغاتی ذکر شده امری سخت و هزینه‌بر می‌باشد، بنابراین به استارت آپ توصیه می‌شود با برون سپاری امور و استخدام نیروها با دو و سه تخصص نیازهای خود را برطرف کنند.

نکته مهم دیگر داشتن رویکرد پرفورمنس مارکتینگ در استارت آپ‌ها می‌باشد که باعث دریافت بیشترین خروجی از تبلیغات و هزینه‌کرد و تمرکز تنها برروی کانال‌ها با بیشترین خروجی می‌باشد. بطور مثال شرکتی که به دنبال دریافت شماره تلفن بازار هدف خود است میبایست تنها روی یک یا دو روش تبلیغاتی با بیشترین بازدهی تمرکز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا