حوادث برق

برق ‌گرفتگی جوان ۳۰ ساله پلدختری هنگام نصب کولر آبی

برق گرفتگی هنگام نصب کولر آبی

نعمت الله دستیاری از جان باختن جوان ۳۰ ساله روستایی بر اثر برق گرفتگی در شهرستان پلدختر خبر داد.

وی، گفت: یک جوان ۳۰ ساله اهل روستای «میدان بزرگ» از توابع شهرستان پلدختر در هنگام نصب کولر آبی به علت بی توجهی به رعایت اصول ایمنی دچار برق گرفتگی شد.

فرماندار پلدختر، افزود: متاسفانه این جوان در این حادثه جان خود را از دست داد

https://fapool.ir/file/65064/?ref=sbargh.ir

 

 

ایمنی در برق و اصول اولیه حفاظت در برابر برق گرفتگی

 

در مورد پلدختر بیشتر بخوانید

کلیات

شهرستان پُلدُختَر یکی از شهرستان‌های استان لرستان است که در جنوب این استان قرار گرفته‌است. پل‌دختر یک شهرستان کوهستانی و در میان کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس واقع شده‌است.

کوهِ مله در قسمت شمالِ غربی شهر با ۲۰۰۴ متر و کوه اثر در قسمت شرقی شهرستان (منطقه دهلیچ) با ۲۱۵۰ متر و کبیرکوه در قسمت جنوبی شهرستان با ۲۳۰۰ متر (منطقه هِلوش) قرار دارند.

پلدختر
پلدختر

 

گذشته پلدختر

در گذشته شهرستان اندیمشک جزء توابع پلدختر بوده که بعد‌ها به استان خوزستان پیوسته‌است و همچنین در روزگاری نه چندان دور شهرستان‌های دره شهر و آبدانان استان ایلام و بخش‌های پاپی و ویسیان و گلدشت خرم‌آباد جزئی از این شهرستان پهناور بوده‌اند.

جغرافیا


شهرستان پلدختر از شمال و شرق به شهرستان خرم‌آباد، از غرب و شمال غربی به شهرستان رومشکان و کوهدشت، از جنوب به استان خوزستان و ایلام محدود می‌باشد.

شهرستان پلدختر در حدود ۱۱۰ کیلومتری جنوب غربی خرم‌آباد واقع شده و شهرستان مرزی بین استان‌هایلرستان و ایلام و خوزستان است. پل‌دختر حدود ۲۵ کیلومتر با شهرستان رومشکان فاصله دارد؛ و همچنین حدود ۴۵ کیلومتر با شهرستان دره‌شهر از استان ایلام و حدود ۱۰۰ کیلومتر با اندیمشکخوزستان فاصله دارد.

آب و هوا

شهرستان پل‌دختر دارای آب و هوایی متفاوت است. مرکز این شهرستان یعنی پلدختر آب و هوای گرمی در تابستان و معتدل و نسبتاً سرد در زمستان دارد. اما در شرق و شمال شهرستان پل‌دختر آب و هوای سردی در زمستان وجود دارد. از جمله روستا‌های قلعه نصیر،  آبسرد و شهر معمولان زمستان‌های سردی دارند.

میانگین بارش سالانه در شهرستان پل‌دختر ۳۷۲/۶ میلی‌متر می‌باشد که به همین علت از شهرستان‌های پُر باران استان لرستان است. در ارتفاعات این شهرستان، برف زیادی می‌بارد و حتی دوام این برف‌ها پس از بارندگی به ۷ روز تا۲۰ روز می‌رسد.

 

پلدختر
پلدختر
اقتصاد و صنعت

صنایع کارخانه‌ای پلدختر، بیش‌تر صنایع ساختمانی است که مصالح ساختمانی تولید شده آن نیز به دیگر شهرستان‌ها صادر می‌شود از این کارخانه‌ها می‌توان به کارخانهٔ شن و ماسه، سیمان و گچ اشاره کرد.

کشاورزی

کشاورزی در این منطقه رواج نسبتاً خوبی دارد و آب مورد نیاز برای آن از رودخانه‌ها و چاه‌ها تأمین می‌شود. محصولات کشاورزی و باغی و صیفی این منطقه عبارتند از: خیار، انجیر سیاه، گندم، جو، بنشن، تره‌بار، برنج، باقلا، ذرت، گوجه و انواع سبزیجات.

پلدختر مقام نخست تولید انجیر در کشور را داراست. هم‌چنین در پاییز و زمستان به دلیل آب و هوای مناسب آن نیز مقام نخست تولید سبزی را در کشور به خود اختصاص داده

https://fapool.ir/file/65325/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/59569/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/53802/?ref=sbargh.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا