موبایل

بررسی تخصصی Galaxy A7

طراحی‌های اسپورت در کنار ارائه امکانات در خور توجه که نیاز هر کاربر عادی‌ای را مرتفع می‌کرد از ویژگی‌های این خانواده به‌حساب می‌آمد. گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ گوشی‌ای میان رده از خانواده A است که در بسیاری از بخش‌های خودش محصولی کامل و در خور یک میان رده جذاب است.

گلکسی A7

در این گوشی زیبا همانند گلکسی ای ۹ شاهد استفاده از تعداد دوربین‌های اصلی بیشتر از دیگر میان رده‌ها هستیم. امروز از نزدیک با این گوشی و تمام مزایا و معایب آن آشنا می‌شویم و در آخر به شما می‌گوییم که Galaxy A7 2018 مناسب چه افرادی است.
جعبه
جعبه دستگاه به رنگ سفید است و روی آن نوشته‌ای آبی‌رنگ حک شده که نشان دهد جعبه متعلق به چه گوشی‌ای است. جعبه را که باز کنید گوشی را می‌بینید به همراه متعلقاتش که شامل یک آداپتور شارژ، یک کابل شارژ و یک جفت هدفون است.

گلکسی A7

طراحی
این بخش همیشه قسمتی مهم از گوشی‌های سری A به‌حساب می‌آمده و این بار هم سامسونگ به آن بی‌توجهی نکرده است. بیشتر المان‌های زیبایی که می‌تواند این محصول را به گوشی‌ای جذاب برای جوانان تبدیل کند در طراحی به کار گرفته شده‌اند.
شاید اولین چیزی که هنگام دست گرفتن گوشی نظر شما را به خودش جلب کند وزن سبک آن باشد. ای ۷ فقط ۱۶۸ گرم وزن دارد که برای گوشی‌ای با این ابعاد بسیار مناسب است.
گوشی‌های سری A علاوه بر این‌که همیشه طراحی خوبی داشته‌اند در بخش جنس بدنه هم از رقبایشان جلوتر بوده‌اند. در A7 2018 هم به جنس بدنه توجه زیادی شده است و قاب پشتی دستگاه از شیشه ساخته شده منتهی فریم اطراف از فلز نیست و سامسونگ تصمیم گرفته تا از فریم پلاستیکی استفاده کند.

گلکسی A7

استفاده از فریم پلاستیکی یکی از عوامل موثر در کاهش وزن دستگاه بوده است. اینکه این فریم براق در طول زمان چه عملکردی از خودش نشان می‌دهد نکته‌ای است که باید با استفاده طولانی‌مدت از گوشی به آن پی برد اما در نگاه اول همه‌چیز خوب و بدون نقص به نظر می‌رسد.
رنگ قاب پشتی کاملا با رنگ فریم هماهنگ است و سامسونگ رنگ‌های آبی، مشکی، طلایی و صورتی را برای این دستگاه در نظر گرفته است. ما رنگ آبی را در اختیار داشتیم که بدون شک یکی از زیباترین این رنگ‌ها است.
قاب پشتی کاملا براق است و با تابیدن نور داخل آن بازتابی بسیار زیبا را به شما ارائه می‌دهد. این قاب اثرانگشت را جذب می‌کند اما برای قابی به این براقی جذب اثرانگشت بسیار قابل‌قبول و کم است و با یک‌بار تمیز کردن به‌راحتی تمام کثیفی‌ها پاک می‌شود.
صفحه‌نمایش در قاب جلوی گوشی ناچ ندارد و حاشیه‌هایش هم خیلی کم نیستند؛ اما باوجوداین طراحی قاب جلو با زبان طراحی گوشی‌های امروزی فاصله زیادی ندارد.
گلکسی A7
یکی از نکات قابل‌ذکر در طراحی گوشی این است که لبه‌های گوشی از لبه‌های صفحه‌نمایش کمی بیرون زده تر هستند و همین امر سبب شده تا رنگ آبی گوشی در کناره‌ها از قاب جلو هم قابل رویت باشد و زمانی که با گوشی کار می‌کنید این رنگ آبی را مشاهده کنید.
در مجموع گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ شاید آن حسی که دوست دارید از خانواده سری‌ ای دریافت کنید به شما ندهد اما در بخش طراحی و زیبایی‌شناسی هیچ‌چیز کم ندارد و حس بسیار خوبی را به شما انتقال می‌دهد. علاوه بر این گوشی بسیار لیز است و باید خیلی مراقب باشید تا از دستتان سر نخورد در کنار اینکه کار کردن با یکدست کار آسانی نیست و در بسیاری موارد غیرممکن است که از گوشی‌ای با صفحه‌نمایش ۶ اینچ انتظاری بیشتر از این نمی‌توان داشت.
جزئیات ظاهری دستگاه
از قاب جلو شروع می‌کنیم. صفحه‌نمایشی ۶ اینچی حدود ۷۵ درصد از این قاب را به خودش اختصاص داده است. همان‌طور که گفتیم حاشیه‌های صفحه‌نمایش کم نیستند و هم در بالا و پایین و هم در کناره‌ها حاشیه‌های زیادی را می‌بینیم.
بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی، فلش LED، خروجی صدای مخاطب و سنسورهای نور و مجاورت را می‌بینیم در حالی که خبری از LED هشدار دهنده نیست.
در قاب پشتی دستگاه سه لنز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که طراحی زیر هم دارند و در قابی جدا از دیگر بخش‌های قاب پشتی دیده می‌شوند. فلش LED تکی خارج از این قاب و زیر این لنزها تعبیه شده است. دیگر هیچ خبری از جزئیات دیگر در قاب پشتی نیست و فقط لوگوی سامسونگ به همراه نوشته‌ای که نشان می‌دهد گوشی دو سیم کارته است مشاهده می‌شود.
در لبه سمت راست کلیدهای ولوم، با طراحی جدا از هم، و کلید پاور را می‌بینیم که کلید پاور علاوه بر روشن و خاموش کردن صفحه‌نمایش نقش کلید سنسور اثرانگشت را هم دارد که در بخش سخت‌افزار به‌طور کامل به کارایی و عملکرد آن می‌پردازیم.
در لبه سمت چپ فقط درگاه سیم‌کارت‌ها را مشاهده می‌کنید که با بیرون کشیدن آن اسلاتی بلند از آن خارج می‌شود. این اسلات شامل دو محل برای قرار گرفتن سیم‌کارت‌ها و یک محل برای قرار گرفتن کارت حافظه خارجی است. بر خلاف فریم دستگاه جنس این اسلات از فلز است.
بالای گوشی محل قرارگیری میکروفون دوم است و پایین گوشی جزئیات زیادی در نظر گرفته شده. میکروفون اصلی، درگاه ارتباطی، جک هدفون و اسپیکر در این بخش قرار دارند. متاسفانه درگاه ارتباطی دستگاه از نوت میکرو یو اس بی است و خبری از درگاه تایپ سی نیست علاوه بر این طراحی اسپیکر با آن چیزی که در گوشی‌های دیگر مشاهده می‌کنید متفاوت است. خبری از سوراخ‌های بزرگ روی اسپیکر نیست و فقط یک خط باریک محل خروج صدا است.
صفحه‌نمایش
A7 2018 یکی دیگر از گوشی‌های سامسونگ است که با صفحه‌نمایش سوپرآمولد عرضه شده است. این صفحه‌نمایش گوشی‌های گرد دارد اما خبری از خمیدگی در لبه‌ها نیست. این صفحه‌نمایش اندازه ۶ اینچی دارد و کیفیتی که سامسونگ برای این میان رده در نظر گرفته برابر فول اچ‌دی است.
نور این صفحه بسیار زیاد است و یکی از پرنورترین صفحه‌های موبایلی است که تا امروز دیده‌ایم. به‌علاوه طبق انتظاری که داشتیم رنگ‌ها در این صفحه بسیار پویا و خوش‌رنگ و لعاب نشان داده می‌شود.
در نمایش رنگ سفید صفحه‌نمایش خیلی کارا نیست و هنوز هم صفحه‌های آمولد از صفحه‌های IPS در این بخش فاصله دارند اما در نمایش رنگ مشکی بسیار عملکرد خوبی دارد و یکی از بهترین‌هاست.
گلکسی A7
زیر نور خورشید کوچک‌ترین نگرانی‌ای بابت مشاهده محتوا در این صفحه‌نمایش وجود ندارد و این خوب بودن به لطف نور بسیار زیاد صفحه به وجود آمده است. نه‌تنها زیر نور خورشید بلکه از زوایای زیاد هم صفحه هیچ مشکلی ندارد و به‌خوبی می‌توانید همه‌چیز را روی آن با زاویه دید زیاد هم مشاهده کنید.
تا اینجا متوجه شدیم که سامسونگ در بخش صفحه‌نمایش هیچ‌چیز برای این میان رده کم نگذاشته، حال می‌خواهیم سری به بخش تنظیمات صفحه بزنیم و ببینیم در این بخش چگونه عمل شده است.
زمانی که به بخش تنظیمات صفحه‌نمایش نگاه می‌کنیم گویی که صفحه‌نمایش یک گوشی بالارده سامسونگ روبرویمان قرار دارد. در این بخش جزئیات متنوعی را مشاهده می‌کنیم که از گوشی‌های بالارده سامسونگ هیچ‌چیز کم ندارد.
Auto Brightness: حتما با این بخش آشنا هستید؛ با فعال کردن این تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش به‌طور خودکار توسط گوشی تعیین می‌شود.
اما نکته‌ای که در رابطه با این بخش وجود دارد تنظیمی به نام Reset Usage Patterns است که با لمس آن هر دیتایی که تاکنون گوشی توسط سنسور روشنایی و عملکرد شما در کم‌وزیاد کردن روشنایی صفحه‌نمایش در شرایط مختلف فراگرفته حذف می‌شود و گوشی از ابتدا شروع به دنبال کردن رفتار شما در میزان متفاوت روشنایی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا