برق ساختمان

استاندارد‌های لوله گذاری در سیم کشی ساختمان

استاندارد‌های لوله گذاری در سیم کشی ساختمان

 

لوله گذاری

متراژ یک انشعاب نباید از ۲۰ متر بیشتر باشد. البته این به صورت استاندارد ۱۵ متر است، ولی در مسیر‌های بلند گا‌ها نیاز است که بیشتر در نظر بگیریم، اما بیشتر از ۲۰ متر مجاز نیست.سوال؟ اگر مسیر انشعاب طولانی باشد چه کار باید انجام دهیم.

 

https://fapool.ir/file/51564/?ref=sbargh.ir

 

سیم کشی ساختمان

 

پاسخ: در نزدیکی ۲۰ متری انشاب جعبه پریز در نظر گرفته و انشاب را به داخل جعبه پریز انتقال داده و دورباره از همان جعبه برگشتی می‌گیریم تا انشعاب را به محل موردنظر انتقال دهیم.

در صورت اینکه مسیر خیلی طولانی باشد تعداد جعبه پریز بیشتری در نظر بگیرید و از جعبه پریز‌ها به عنوان برگشتی استفاده کنید.

https://fapool.ir/file/42853/?ref=sbargh.ir

 

نکته:

در صورت اینکه در محلی هستید که امکان گذاشتن جعبه پریز وجود ندارد در این صورت مسیر را تا انتها رسانیده و حتما باید سیم‌های مورد استفاده را داخل لوله ببریم، چون فنر سیم کشی در این شرایط اصلا مناسب نبوده و بعد‌ها تحت عنوان هیچ شرایطی نمی‌توانید سیم‌های مورد نظر را به محل انشاب برسانید.

 

اصول سیم کشی خط تلفن

 

تعداد زانو مورد استفاده در لوله پولیکا نباید بیشتر از ۲ عدد باشد. در حالت کلی لوله باید بیشتر از ۲ خم ۹۰ درج نداشته باشد.

در صورت اینکه بیشتر از این حدود استفاده کنید. زمانی که بخواهید فنر بزنید داخل لوله با مشکلاتی روربه رو خواهید شد.

اگر این موارد که بالا عرض کردم را جدی بگیرید هیچ مشکلی شما را تحدید نخواهد کرد؛ و با خیال راحت پس از مدتی می‌توانید سیم پیچی را به راحتی انجام دهید.

https://fapool.ir/file/56224/?ref=sbargh.ir

 

منظور از استاندارد لوله گذاری متراژ و تعداد خم لوله هست.

متراژ یک انشعاب نباید از ۲۰ متر بیشتر باشد. البته این به صورت استاندارد ۱۵ متر است ولی در مسیر های بلند گاها نیاز است که بیشتر در نظر بگیریم اما بیشتر از ۲۰ متر مجاز نیست.

سوال؟ اگر مسیر انشاب طولانی باشد چه کار باید انجام دهیم.

پاسخ : در نزدیکی ۲۰ متری انشاب جعبه پریز در نظر گرفته و انشاب را به داخل جعبه پریز انتقال داده و دورباره از همان جعبه برگشتی می گیریم تا انشعاب را به محل موردنظر انتقال دهیم.

در صورت اینکه مسیر خیلی طولانی باشد تعداد جعبه پریز بیشتری در نظر بگیرید و از جعبه پریز ها به عنوان برگشتی استفاده کنید.

نکته : در صورت اینکه در محلی هستید که امکان گذاشتن جعبه پریز وجود ندارد در این صورت مسیر را تا انتها رسانیده و حتما باید سیم های مورد استفاده را داخل لوله ببریم چون فنر سیم کشی در این شرایط اصلا مناسب نبوده و بعد ها تحت عنوان هیچ شرایطی نمی توانید سیم های مورد نظر را به محل انشاب برسانید.

 

https://fapool.ir/file/55258/?ref=sbargh.ir

 

تعداد زانو مورد استفاده در لوله پولیکا نباید بیشتر از ۲ عدد باشد. در حالت کلی لوله باید بیشتر از ۲ خم ۹۰ درج نداشته باشد.

در صورت اینکه بیشتر از این حدود استفاده کنید . زمانی که بخواهید فنر بزنید داخل لوله با مشکلاتی روربه رو خواهید شد.

 

اگر این موارد که بالا عرض کردم را جدی بگیرید هیچ مشکلی شما را تحدید نخواهد کرد.

و با خیال راحت پس از مدتی می توانید سیم پیچی را به راحتی انجام دهید.

موفق باشید

استاندارد‌های لوله گذاری / منبع : barghnews.com

https://fapool.ir/file/59569/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/57297/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/52113/?ref=sbargh.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا