برق خودرو

آموزش تعویض لنت جلو پراید pdf

آموزش تعویض لنت جلو پراید pdf

چگونه می توان لنت ترمز جلوی پراید را تعویض کرد؟آیا تعویض لنت ترمز جلوی پراید در گاراژ خانه هم امکان پذیر است؟یا باید حتما یک تعمیرکار مکانیکی این کار را انجام دهد؟

جواب ما به شما آری است.شما می توانید این کار نسبتا ساده را خودتان بعد از این قسمت آموزش تعویض لنت ترمز جلوی پراید انجام دهید.قالبا طراحان خودرو شیوه اتصال قطعات مصرفی را به گونه‌ای طراحی می کنند که عملیات جایگزینی آنها به‌ سادگی انجام پذیرد.

جا عینکی خودرو مدل ریبن

آموزش تعویض لنت ترمز جلوی پراید به صورت تصویری و توضیحات آن

در این قسمت بعد تماشای فیلم آموزش تعویض لنت جلوی پراید برای تکمیل کردن توضیحات این فیلم و اضافه کردن مطالب مفید دیگر پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز به دقت مطالعه فرمایید.

توجه داشته باشید که چگونه باز می کنید که موقع جمع کردن عکس همان مراحل را باید انجام دهید

نگهدارنده موبایل ۳۶۰ درجه ای آینه خودرو

ابزار های مورد نیاز برای تعویض لنت جلوی پراید:

۱-پیچ گوشتی دو سو محکم وبزرگ

۲-جک

۳- آچار چرخ یا بکس۱۴ با دسته بکس

۴- در صورت بودن خرک

۵-انبردست

۶- درصورت بودن مقداری گیرس

۷- دستکش

کیت کنترلی نورپردازی فضایی خودرو

 ترتیب مراحل انجام تعویض لنت ترمز جلو پراید:

مرحله۱- اول ماشین را در یک جای صاف پارک کرده بعد دستی را کشیده وجلوی چرخ عقب یک تیکه سنگ یا اجر قرار دهید.

مرحله۲-با آچار چرخ پیچ های چرخ یک طرف را شل کنید.

مرحله۳-بعد زیر شاسی یا لبه شاسی جک بزنید. اگر از جک پیچی استفاده می کنید دقت کنید که ماشین در یک سطح صاف باشد وخودرو حرکت نکند و زیر آن خرک یا آجری یا هر چیز صفتی که وزن ماشین را تحمل کند قرار دهید.

مرحله۴- چرخ خودرو ار بازکنید وکنار بگذارید یا زیر ماشین هل دهید. سعی کنید سرتان را زیاد داخل گلگیر ماشین نبرید.

مرحله۵- فرمان خودرو را به هر سمتی که کار می کنید بپیچانید تا راحتر کار کنید. بعد با دوسو یا قلم بین دیسک چرخ ولنت اهرم می کنیم ومقداری لنت را عقب بدهیم.

مرحله۶-با دوسو خار لنت را از سوراخ پیم روی لنت آزاد کنیدو به صورت { میباشد ودوعدد پیم به صورت میله کوچک می باشد را از روی کالیبر لنت بیرون می کشیم.

آموزش تعویض لنت جلو پراید pdf
خار لنت را از سوراخ پیم روی لنت آزاد کنید

مرحله۷-خار دوم بعد خارج کردن پیم بیرون بکشیم به صورت M می باشد

مرحله۸- با دوسو کاملن سیلندر ترمز را به عقب فشار دهید ولنت سمت داخل را بیرون بکشید. بعد با دو سو کالیبر لنت را به سمت بیرون اهرم کرده ولنت دوم را بیرون بکشد. اگر دید که کالیبر لنت سخت در جای خود بازی می کند با یک سرنگ مقداری از مخزن روغن ترمز روغن کشیده وسر بوش کالیبر لنت بزنید وتا چند دقیقه صبر کنید تا زنگ زدگی وگیرپاژ بودن آزاد شود. بعدبه ارامی با دو سو ووچکش کالیبر لنت را باز دهید عقب جلو کنید تا روان شود.

میز پذیرایی مسافرتی خودرو مدل Shunwei 1503

مرحله۹-در این مرحله دیسک چرخ را از لحاظ خط داشتن لبه داشتن وضخامت دیسک چک کنید. و به قسمتی که روغن زدید زیر گردگیرها گیرس بزنیدو گرد گیرها را از نظر پارگی چک میکنید در صورت پاره بودن عوض کنید.

مرحله۱۰-زیر لنت جایی که لنت می افتد از طرف داخل یک کفشکی میباشد .که برای گرفتن لقی لنت به کار می رود دو عدد می باشد سعی کنید در جای خود بگذارید.

مرحله۱۱- بعد این مراحل می رسیم به جا زدن لنت /لنت نو چهار عدد می باشد .که هر طرف دو عدد دارد لنتی که یک خار آهنی روی آن می باشد(این خار برای هشدار دادن زمان تمام شدن لنت به دیسک چرخ گیر میکند) به سمت داخل وپایین می افتد که کالیبر لنت را به سمت داخل اهرم می کنیم ولنت را جا می زنید لنتی که صاف هست به سمت بیرون می افتد بعض لنتها که بیرون می کشین دو عدد ورق استیل پشت لنت بیرون می باشد که برای گرفتن لقی لنت به کار می رود موقع جا زدن لنت اگر توانستید این ورقها را جا بزنید اگر هم نشد مشکلی ندارد.

مرحله۱۲-بعد خار فنری که دو سوراخ دارد را به سمت بالا قرار دهید. و پیم آن را از روی کالیبر لنت و خار رد می کنید. از سمت بیرون به داخل باشد وبعد پیم دوم را و خار فنری که دو سر آن کج می باشد را از دو سوراخ ریز روی پیم ها جا بزنید .برای جا زدن خار روی پیم دومی باید از انبر دست و زور استفاده کنید خارهارا نیز از نظر شکستگی چک کنید.

کیف زباله خودرو

نکته مهم : بعد تمام شدن کار حتما ترمز را با چند بار پدال زدن پرکنید و بعد حرکت نمایید.

 

  • فرمت فایل : pdf
  • حجم فایل : ۵۴۴ کیلوبایت
  • تعداد صفحات : ۶ صفحه

 

دانلود فایل pdf تعویض لنت پراید

 

فلاسک فندکی خودرو کیف زباله خودرو بسته ۲ عددی کیف چرم پشت صندلی خودرو

آموزش تعویض لنت جلو پراید pdf

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا