کنترل کیفیت سیم و کابل

طرز کار جت پرینتر های صنعتی

جت پرینتر

جت پرینتر

جت پرینتر نوعی از پرینترهای بزرگ و صنعتی است که در کارخانه ها و در واقع صنعت کاربرد زیادی دارد. کار اصلی جت پرینترها چاپ تاریخ و بارکد بر روی شیشه و مقوا، کارتون و تمام سطوح است . نکته بسیار جالب این پرینترها ( جت پرینتر ) این است که به صورت دستی عمل می کند. طرز کار این نوع از جت پرینتر ها بسیار ساده و آسان می باشد و شما به راحتی می توانید با کمک جت پرینتر ها چاپ را انجام دهید .

جت پرینتر، پرینتری است که به دلیل کارایی که دارد بیشتر در کارخانه های بزرگ و در اصل در صنعت کاربرد زیادی دارد، کار این نوع از جت پرینترها چاپ کردن تاریخ و بارکد بر روی شیشه، کارتون،مقوا سیم و کابل و … است، این پرینترها با دست کار می کنند. جت پرینترها نیازی ندارند که سرویس ماهانه شوند و برای شستشو نیازی به حلال نیست. همچنین در این دستگاه ها از هیچ قطعه مکانیکی استفاده نشده و دقیقا به همین دلیل است که استهلاک در جت پرینتر به حداقل رسیده است.

سری های جت پرینتر :

جت پرینتر در سری های متنوع و با برندهای مختلفی تولید می شود، شاید برای بیشتر خوانندگان جای سوال باشد که عملکرد جت پرینترها چگونه است برای توضیح این مورد باید گفت این دستگاه دارای چند سیستم است که با شرح هر کدام از آنها از عملکرد جت پرینتر آشنا خواهید شد.

۱٫سیستم هیدولیک چاپگر جوهر افشان شامل: مخزن جوهر، مخزن حلال، مخزن مخلوط کننده جوهر و حلال، هد چاپگر، شیلنگ های مخصوص، اتصالات مربوطه، سیستم اندازه گیری فشار، شستشوی اتوماتیک ،میکرو پمپ و…. است.

۲٫ سیستم الکترونیک از بردهای الکترونیکی تشکیل شده و کارکرد اصلی آن برای برنامه ریزی کارکرد دستگاه می باشد.

۳٫ سیستم اندازه گیری دما و فشار جوهر در سیستم هیدولیک و هد چاپگر که کنترل بسیار دقیقی دارند.

۴٫ جت پرینتر از مشخصه بارز دیگری به نام نازل و گاتر نیز برخوردار است که وظیفه آنها قطره قطره نمودن جوهر انتقالی به آن می باشد.

۵٫ سیستم شارژ که به صورت خیلی دقیق عملیات ریزش قطرات جوهر و انحراف قطرات را بر عهده دارد. البته با توجه به متن چاپی مورد نظر، بردهای الکترونیکی و پروسسوری وظیفه دارند هر قطره ای که از نازل بیرون می آید را با یک بار الکتریکی متفاوت شارژ کند این وظیفه بسیار مهم را قطعه ای به نام شارژ الکترود ایفا می کند.بنابراین نازل و گاتر نباید دارای نویز باشند و تا حد امکان بایستی سیم اتصال زمین یا ارت را همیشه به یک محل مناسب (چاه ارت) متصل است وصل می کنیم.

عملکرد جت پرینتر صنعتی به صورت دستی است و کار اصلی جت پرینترها چاپ تاریخ و بارکد و مارک بر روی شیشه، کارتون یا مقوا ،لوله ، سیم و کابل و یا انواع سطوح مختلف است. البته بر خلاف نام عجیب و غریب آن کارکردن با آن به سادگی صورت می گیرد و هر شخصی می تواند به راحتی با آن کار کند.

در وصف جت پرینتر و ویژگی های آن مطلب زیاد است چرا که یکی از وسایل مهمی است که در صنعت کاربرد زیادی دارد، با وجود اینکه عمده ترین کارکرد جت پرینتر ها چاپ تاریخ و بارکد بر روی مقوا، شیشه، کارتون و دیگر سطوح است، ولی استفاده از آن بسیار ساده است، نکته جالب درمورد جت پرینتر و ویژگی های آن این است که به صورت دستی کار میکند و استفاده از آن نیاز به نیروی زیاد و دانش تخصصی خاص نیست. گرچه بسیاری مواقع پیش می آید که برخی نام عجیب و غریب آن را دال بر متفاوت بودن دستگاه می دانند.

چند زبانه بودن جت پرینتر صنعتی از دیگر ویژگی هایی است که آن را از بقیه پرینترها متمایز می کند چرا که باید توانایی چاپ تاریخ تولید، انقضا و ساعت را به صورت هوشمند داشته باشد و این ویژگی در جت پرینتر صنعتی می تواند بسیار مفید و پر کاربرد باشد .

جت پرینتر صنعتی می تواند به راحتی میزان مصرف جوهر برای هر پیغام را محاسبه کند. البته از جوهرهای معمولی، جوهرهایی با قابلیت خشک شدن سریع، جوهرهای روغنی، مناسب محیط های غبارآلود می تواند استفاده کند.مزیت استفاده از جت پرینتر صنعتی این است که نیازی به شستشوی مکرر هد نیست و فایده این موضوع این است که در هزینه های نگهداری جت پرینتر بسیار صرفه جویی می شود.

جت پرینتر صنعتی مجهز به دو نوع سیستم پرچ هوشمند اتومات جهت جلوگیری از خشک شدن جوهر در هر شرایط دمایی است.

جت پرینترها قادر به چاپ یک تا چهار سطر فارسی و لاتین با ضمیمه آرم و لوگو و بارکد هستند، کیفیت چاپ در آنها بسیار خوب است و با کمترین هزینه انجام می شود. بنابراین در این زمینه با جت پرینتر ها به مشکلی بر نمی خورید و می توانید از جت پرینتر ها به راحتی استفاده نمایید . در مورد کیفیت چاپ دیگر نگرانی وجود ندارد زیرا از نظر کیفیت چاپ ، جت پرینتر ها دستگاه های مطمئنی هستند . اگر کیفیت چاپ در جت پرینتر بالا باشد به راحتی می توان از جت پرینتر برای چاپ بر روی سطوح مختلف استفاده کرد .

به دلیل اینکه هد و پایه های نگهدارنده هد به درستی طراحی شده اند در جت پرینترها با عدم نازل گرفتگی و ریزش جوهر مواجه هستیم . این موضوع بسیار مهم است زیرا ریزش جوهر در جت پرینترها می تواند مشکل ساز گردد و جت پرینتر را با مسئله ای جدی روبرو سازد .

کار با جت پرینترها به دلیل طراحی منحصربفرد آن بسیار آسان است و اگر بخواهیم از خطی به خط دیگر آن را انتقال دهید به سهولت می توان آن را انتقال داد. در زمان استفاده از جت پرینتر با مشکلی مواجه نخواهید شد و به راحتی می توانید از جت پرینترها استفاده کنید .

از جت پرینتر صنعتی می شود در محیط های غبارآلود و مرطوب به دلیل استفاده نکردن از فن و مکش جوهر استفاده کرد.

یکی از ویژگی های جالب جت پرینترها بر خلاف سایر دستگاه ها نیاز نداشتن به سرویس و بازدیدهای مکرر و بررسی های فنی است این ویژگی به این دلیل است که کلیه قطعات مکانیکی در جت پرینتر کاملا حذف شده است. اگر جت پرینتر شما قطعات مکانیکی نداشته باشد بنابراین قطعا به سرویس و بازدیدهای مکرر نیز نیازمند نبوده و شخص از این مورد خیالش راحت و آسوده می باشد .

جت پرینتر صنعتی در انتخاب رنگ نیز آزاد است و معمولا از تمامی رنگ ها از جمله مشکلی، سفید، آبی، قرمز، زرد و… می تواند استفاده کند. همچنین قابلیت نصب بسیار راحت بر روی هرگونه خط تولید را نیز دارند که این امر در کمترین زمان ممکن اتفاق می افتد.

جت پرینتر صنعتی به سرعت و بدون اتلاف زمان در زمانی که برق قطع و وصل شود، راه اندازی می شود و حتی جوهر آن نیز ریزش پیدا نمی کند بنابراین دیگر نگران ریزش جوهر در جت پرینتر نباشید .

دستگاه جت پرینتر :

جت پرینترهای صنعتی با وجود اینکه یک دستگاه هستند ولی با دو کارایی عمل می کنند، به این ترتیب که توانایی چاپ تاریخ، ساعت را دارند و می توانند محصولات که در حال تولید هستند را شمارش کنند و همچنین قادر هستند ریز و بسیار درشت چاپ کنند.

جت پرینتر لینکس

جت پرینترها را در شرایط نامساعد نیز می توان استفاده کرد به عنوان مثال اگر محیطی دارای گرد و خاک یا مرطوب باشد جت پرینتر می تواند در این محیط ها نیز کار کند که البته بسیاری از دستگاه های پرینتر دیگر توانایی مقابله با شرایط سخت را ندارند.

جت پرینتر صنعتی بر خلاف اسم عجیب دارای کارکرد بسیار ساده بوده و هر کسی با اندکی دانش می تواند از ان در جهت اهدافش استفاده نماید . مهم ترین و عمده ترین کار برای این دستگاه استفاده از آن در جهت تاریخ و بارکد زدن برروی کاغذ و انواع مقوا، شیشه و برخی موارد دیگر می باشد و همین طور می توان گفت که دلیل اصلی متمایز بودن جت پرینتر با نمونه های دیگر آن در میزان استفاده از جوهر در آن می باشد چون دستگاه جت پرینتر قادر است از میزان مصرف بیش از اندازه جوهر جلوگیری کند و این دستگاه در حقیقت به نوعی هوشمند می باشد در زمینه ی انتخاب مقدار جوهری که برای تاریخ یا بارکد زدن نیاز دارد .

جت پرینترها توانایی استفاده از فونت های متنوع را دارند و به سهولت می توانند از انواع فونت هایی که در ویندوز کامپیوتر است بهره ببرند و چاپ را با فونت های دلخواه انجام دهند.

هد ها ی جت پرینترهای دو هد به دلیل نوع جنس خوبی که دارند لازم نیست مرتبا آن را با انواع حلال ها شستشو دهند همین موضوع باعث کاستن از هزینه های نگهداری جت پرینترها می شود. شما دیگر برای تمیز کردن جت پرینترهای دو هد دچار مشکل نخواهید شد و هرزمان که دوست داشته باشید می توانید جت پرینتر خود را تمیز کنید .

جت پرینترهای دو هد با داشتن توانایی های بالا در چاپ و همچنین توانایی در دستور مربوط به چاپ کردن به صورت جداگانه برای هر هد چاپگر قابل استفاده هستند یعنی شما قادر هستید که دو چاپ جداگانه را فقط با یک دستگاه جت پرینتر داشته باشید و با کمک جت پرینتر بتوانید چاپ های مختلف را انجام دهید .

با استفاده از دستگاه جت پرینتر پیغام های بسیار راحت و بدون نیاز به کیبورد نوشته می شود به این صورت که با نرم افزارهای انحصاری و پیشرفته ای که دارند این توانایی را دارند، همچنین قابلیت اتصال به فلش را نیز دارا می باشد. اگر کار با دستگاه جت پرینتر را آموزش ببینید به راحتی می توانید از آن استفاده نمایید و در استفاده از جت پرینتر دچار مشکل نمی شوید .

جنس برخی جت پرینترصنعتی از استیل ضد زنگ کاملا صنعتی با آی پی بالا است، همچنین مجهز به کیبورد صنعتی به منظور تنظیم پارامترهای چاپ با عمر بالا مناسب برای کشیدن خطوط خشن، غبارآلود و مرطوب است.

چنانچه از دستگاه جت پرینتر به مدت طولانی استفاده نشود در راه اندازی با مشکل خاصی روبرو نمی شود و با صرف هزینه بسیار جزئی می توان جت پرینتر را دوباره راه انداخت. پس نگران این وضوع نباشید که مدتی دستگاه جت پرینتر تان را کنار گذاشته اید و دیگر نمی توانید از آن استفاده نمایید . بعد از مدتی کار نکردن با جت پرینتر  ممکن است برای شما مشکلاتی پیش اید اما نباید اصلا نگران باشید زیرا با یک تعمیر کوچک می توان دستگاه جت پرینتر را به شکل اولش بازگرداند .

جت پرینتر صنعتی از نرم افزارهای بسیار پیشرفته برای برآوردن تمامی خواسته های کاربر استفاده می کند . در این گونه جت پرینترها از کیبورد استفاده نمی شود و تمامی اطلاعات از طریق فلش به چاپگر در کمترین زمان ممکن منتقل می شود.جت پرینتر صنعتی همچنین باید بتواند هر گونه متن، آرم، لوگو و بارکد را با بالاترین کیفیت چاپ کند. البته این گونه جت پرینتر صنعتی به صورت نقطه ای، پیوسته و با هر نوع فونتی است که در ویندوز نیز موجود می باشد.

در برخی از جت پرینترهای صنعتی توانایی چاپ ریز و درشت بدون نیاز به تعویض مکرر هد یا دستگاه وجود داردو در حقیقت یک چاپگر با دوکارایی وجود دارد و دیگر نیازی نیست که مرتبا هد و یا دستگاه را عوض کنید .

هد جت پرینترها دارای سرعت بسیار بالا و فاصله مناسبی هستند با محصولاتی که در حین تولید است. جنس بدنه جت پریینترها از استیل و کاملا صنعتی و مجهز به کیبرد صنعتی است از این ویژگی منحصربفرد جت پرینترها وقتی استفاده می کنند که بخواهند بر روی سطوح خشن و مرطوب بنویسند و با کمک جت پرینتر این کار را انجام داده و سازماندهی می کنند. پس دیگر نگران نوشتن بر روی سطوح خشن نباشید زیرا با کمک جت پرینترها می توان این کار را به راحتی انجام داد . شما هر محصولی را با هر جنسی می توانید به کمک جت پرینتر صنعتی کد گذاری نمایید .

 

امروزه با مشاهده ی پیشرفت های فراوان در زمینه صنعت و صنایع مختلف ، دیگر کمتر از روش های قدیمی و دستی برای چاپ استفاده می گردد و در حال حاضر بهره گرفتن از سیستم های چاپ غیرتماسی و جت پرینتر ها مهم شده و توجه زیادی به این سیستم ها در این صنایع می شود و می توان گفت که جت پرینتر از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.کار کردن با جت پرینتر ها بسیار اسان و راحت است و از طرف دیگر انتقال و جابجایی دستگاه جت پرینتر نیز کار دشواری نیست و یکی از مزیت های بزرگ ان این است که جوهر را پس نمی دهد بنابراین نیاید نگران این مسئله شد . قابل حمل بودن و پس ندادن جوهر دستگاه جت پرینتر آن را محبوب تر نشان می دهد و افراد برای استفاده از دستگاه جت پرینتر راغب تر می شوند .

ما به چاپ اطلاعات کلیدی همانند سریال، تاریخ و غیره نیازمندیم و بهترین کار استفاده از دستگاه جت پرینتر است . دستگاه جت پرینتر دستگاهی می باشد که اطلاعات لازم را به سریعترین راه بر روی محصولات ثبت  و درج کرده و استفاده از دستگاه جت پرینتر کار را در صنعت آسان کرده است . کار با جت پرینتر ها بسیار اسان است و انها اصلا پیچیده نبوده و شما با یک مطالعه کوچک می توانید با کارکرد جت پرینتر آشنا شوید .

دانستن این نکته جالب است که تمامی دستگاه های جت پرینتر صنعتی به خاطر قابلیتی که دارند به راحتی می توانند بر روی پایه های مخصوص تلسکوپی نصب گردند و حجم و وزن این دستگاه های جت پرینتر پایین است و قابل انتقال ما بین خطوط تولیدی کارخانه می باشند یعنی می توان گفت که جت پرینتر های مذکور کاملا پرتابل بوده و نصب شان خیلی آسان بر روی تمام خطوط تولیدی انجام می گیرد و در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت  . دیگر نگران حمل نمودن دستگاه جت پرینتر نباشید زیرا این کار را به راحتی می توانید انجام دهید و دستگاه جت پرینتر به راحتی قابلیت جابجایی و حرکت را دارند .

یک مطلب دیگر درباره جت پرینتر نیز این است که استفاده کننده از این دستگاه نیازی به شستشوی مکرر هدهای آن ندارد و همین صرفه جویی در هزینه های نگهداری این دستگاه را به یکی از محبوبت ترین دستگاه های صنایع مبدل کرده است.

جت پرینتر نوعی از پرینترهای بزرگ و صنعتی است که در کارخانه ها و در واقع در انواع صنعت کاربرد زیادی دارد. کار اصلی جت پرینترها چاپ تاریخ و بارکد بر روی شیشه مقوا، کارتون و تمام سطوح است یعنی شما به کمک جت پرینتر های پیماپک به راحتی می توانید بر روی سطوح مختلف مواردی را چاپ نمایید و از جت پرینتر ها استفاده نمایید .

نکته بسیار جالب این پرینترها ( جت پرینتر ) این است که به صورت دستی عمل می کند. جت پرینتر شرکت پیما پک نماینده شرکت جت پرینتر سوجت با پشتکار و تلاش شبانه روزی متخصصان مسئول و زحمت کش این فرصت زیبا و افتخار آفرین را یافته تا با دستگاههای فوق پیشرفته جت پرینتر ، جت پرینتر صنعتی ، جت پرینتر های پرتابل و جت پرینتر تاریخ زن دستی و پرتابل sojet سری Elfin در خدمت صنعت چاپ و بسته بندی شما تولید کنندگان گرامی قرار گیرد ، باشد که در پناه حق پهنه ی این همکاری زیبا را همچنان با صداقتی بی پایان گسترده تر سازیم .

جت پرینتر پرتابل با تکنولوژی های به روز و عالی همراه می باشد و از لحاظ وزنی نیز سبک است و در هر حال امکان چاپ کردن انواع تاریخ ها و لوگو ها و متن ها را به شما داده ، و به کمک جت پرینتر پرتابل می توانید بر روی سطوح مختلفی با جنس های متفاوت کار چاپ را انجام دهید . کم وزن بودن جت پرینتر صنعتی جزء فواید آن به حساب می اید زیرا به راحتی قابل جابجایی می باشد و حمل کردن آن مشکل نیست .

همچنین می توان گفت که جت پرینتر صنعتی می تواند جایگزین مناسبی باشد برای لیبل و مارک دستی .

جت پرینتر صنعتی می تواند به صورت عمودی، افقی و با زوایای مختلف چاپ بزند. جت پرینتر صنعتی بالاترین سرعت چاپ را در میان سایر جت پرینترها دارد. در مورد قیمت جت پرینتر صنعتی گفته می شود هر یک بنا به امکانات و ویژگی هایی که دارند با قیمت های متفاوتی قابل عرضه و فروش هستند. البته برخلاف سایر تجهیزات دنیای چاپ از قیمت بالایی برخوردار نیستند که کسی قدرت خرید آن را نداشته باشد .

جت پرینترها توانایی استفاده از فونت های متنوع را دارند و به سهولت می توانند از انواع فونت هایی که در ویندوز کامپیوتر است برای جت پرینتر بهره ببرند و چاپ را با فونت های دلخواه انجام دهند یعنی جت پرینتر ها این انعطاف پذیری را دارند .به راحتی می توان از فونت های مختلف استفاده کرد و بوسیله ی جت پرینتر چاپ را انجام داد . دستگاه های جت پرینتر بر اساس تکنولوژی های جدید به روز شده و ساخته می شوند و از انها می توان به عنوان دستگاه ها و جت پرینتر تخصصی یاد کرد .

جت پرینترهای ساخته شده امروزی در انتخاب رنگ نیز با آزادی عمل کار می کنند و رنگ هایی مثل سفید، آبی، قرمز، زرد و…. در منو رنگ های خود دارند که بنابه سلیقه و نوع کار ، استفاده کننده از دستگاه می تواند یکی از این رنگ ها را انتخاب و کار چاپ را انجام دهد.

نکته دیگر درباره جت پرینتر و ویژگی های آن این است که گفته می شود امروز سازندگان شرکت های مختلف این دستگاه هر یک با تعبیه ویژگی و امکانات جدید سعی می کنند از همتایان خود پیشی بگیرند و در عرضه بهتر محصول و به تبع فروش آن موفقیت چشمگیری برای خود بدست آورند.

در جت پرینتر صنعتی به دلیل استفاده کردن از هد ها و نرم افزار های برجسته و پیشرفته جت پرینتر در استفاده از فونت ها از تنوع زیادی برخوردار خواهد بود و در نتیجه کیفیت در چاپ توسط آن نیز بالا رفته و افزایش می یابد .

در دیگر اوصاف جت پرینتر و ویژگی های آن باید گفته شود این نوع دستگاه ها چند زبانه هستند و می توان با تنظیم آن به زبان دلخواه نسبت به چاپ بارکد یا موارد دیگر اقدام کرد. البته این چند زبانه بودن جت پرینترها هم به این دلیل است که باید توانایی چاپ تاریخ تولید، انقضا و ساعت را به صورت هوشمندانه داشته باشند، همین ویژگی باعث متفاوت بودن این دستگاه با دستگاه های دیگر می شود.

از دیگر کارکردهای جت پرینتر و ویژگی های آن باید گفته شود این دستگاه قادر است به سهولت میزان مصرف جوهر برای هر پیغام را محاسبه کند البته به شرطی که از جوهرهایی با قابلیت خشک شدن سریع، روغنی و مناسب محیط های غبارآلود استفاده کنند.

می توان از درگاه usb برای وارد کردن لوگو و یا تصویر و همچنین کپی کردن اطلاعات موجود در حافظه جت پرینتر استفاده کرد.

همچنین جت پرینترها حتی زمانی که برق قطع و وصل می شود نیز می تواند به سهولت راه اندازی شوند و استفاده کننده بدون نگرانی از ریزش جوهر می تواند از آن استفاده کند. دو کارایی داشتن دستگاه جت پرینتر آنها را از دیگر دستگاه های هم صنفی خود متفاوت کرده به این ترتیب که توانایی چاپ ساعت، تاریخ را دارند و می توانند محصولات در حال تولید را شمارش کنند و به سادگی می توانند نوع فونت و ریزو درشتی چاپ را تعیین کنند.

از دیگر مزیت های جت پرینتر و ویژگی های آن می توان به استفاده از آن در هر نوع محیطی اشاره کرد که قادر به تحمل شرایط نامساعد است و بدون هیچ مشکلی می تواند از عهده کار برآید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا