برق خودرو

کنترل و مدیریت انرژی خودروهای برقی هیبریدی pdf

چکیده

امروزه استفاده روز افزون از سوخت‌های فسیلی به عنوان یکی از در دسترس‌ترین منابع انرژی، نتایج نامطلوبی همچون افزایش آلودگی هوا، گرم شدن زمین و کاهش منابع سوخت‌های فسیلی را در پی داشته است. طبق آمار ارائه شده از سوی انجمن و سازمان انرژی آمریکا، سیستم حمل و نقل در سراسر جهان یک سوم کل مصرف انرژی را به خود اختصاص داده است و به دلیل تولید آلودگی‌های کربنی از منابع اصلی آلایندگی زیست محیطی به حساب می‌آیند.

بر اساس این آمار، در صورتی که ۱۰ درصد خودروهای سراسر جهان به خودروهایی با میزان آلایندگی صفر تبدیل شوند، آلایندگی‌های زیست محیطی در حدود ۱ میلیون تن در سال کاهش خواهند یافت و ۶۰ میلیون تن گاز دی اکسید کربن گلخانه‌ای نیز حذف می‌شود. برای این منظور، ابتدا استفاده ازخودروهای الکتریکی پیشنهاد گردید. با توجه به مزایای خودروهای الکتریکی بر خودروهای احتراقی از جمله، عدم ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و صوتی، راندمان بالا، مصرف بهینه انرژی، نیاز به تعمیر و نگه‌داری کم، طول عمر زیاد، تولید حرارت نسبتاً کم، عیب‌یابی آسان، امکان بازیافت انرژی ترمزی و ساختمان مکانیکی ساده‌تر از این خودروها استقبال شد. اما سپس ایده استفاده از خودروهای هیبرید مطرح گردید که با ترکیب موتورهای درون‌سوز و موتورهای الکتریکی، خودروی هیبرید الکتریکی[۱] طراحی وساخته شد. خودروهاى هیبریدى از ادغام دو یا چند پیشرانه انتقال تشکیل شده‌اند که معمولاً با تلفیقى از موتور الکتریکى و موتور درون‌سوز طراحی و ساخته می‌شوند. خودروهای هیبریدی از لحاظ کارایی همانند خودروهای احتراقی عمل می‌نمایند با این تفاوت که بهبود قابل توجهی در مصرف سوخت و کاهش انتشار آلایندگی دارند. در این خودروها بازگشت انرژی ترمزی، سبب بازدهی بیشتر و افزایش بازه رانندگی می‌شود. همچنین، در مقایسه با خودروی الکتریکی باعث انطباق هر چه بیشتر آن با الگوی مصرفی خودروهای احتراقی می‌گردد.

 

  • فرمت فایل : pdf و word
  • حجم فایل : ۲٫۲۱ مگابایت
  • تعداد صفحات : ۸۰ صفحه

 

 

دانلود فایل pdf

دانلود فایل word

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا