اخبار عمومی

نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز وارد مدار شد

نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز وارد مدار شد نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز

حسن خلج طهرانی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این نیروگاه از ۲ واحد بخار و گاز تشکیل شده که ظرفیت واحد گازی آن ۱۶۰ مگاوات و واحد بخار نیز ۷۵ مگاوات است.
وی از شرکت توسعه برق غدیراکسین به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان سرمایه گذار اصلی این نیروگاه نام برد.
به گفته مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برای اجرای این طرح نیروگاهی ۴۶ میلیون یورو (ارزی) و ۱۸۰میلیارد ریالی سرمایه گذاری شده است.
در خبرهای منتشره نیز با اشاره به راه اندازی آزمایشی نیروگاه ۲۳۵ مگاواتی سیکل ترکیبی هرمز آمده است که به زودی این نیروگاه با حضور مسوولان بطور رسمی به بهره برداری می رسد.
خلج طهرانی یاد آور شد: گاز مورد نیاز این نیروگاه نیز طبق قراردادی با شرکت گاز هرمزگان به میزان ۲۰میلیون متر مکعب در روز با احداث یک خط انتقال گاز۳۰ اینچی تامین شده است.
عملیات اجرایی نیروگاه تولید برق هرمزآذر ماه سال ۹۳هجری خورشیدی با هدف برطرف کردن نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به ویژه آلومینیوم آغاز شد.
به گزارش ایرنا، هرچند این پروژه مدت ها متوقف و پیشرفت آن بسیار کم بود اما از ابتدای سال ۱۳۹۶ با تغییر مجری پروژه به منطقه ویژه خلیج فارس به نمایندگی از ایمیدرور؛ با پیگیری‌های مستمرو حمایت مدیران و مسوولان ارشد استانی و کشوری به مرحله بهره برداری رسمی رسیده است.
هرمزگان هم اکنون دارای ۳ نیروگاه تولید برق در بندرعباس است که با بهره برداری رسمی از این نیروگاه تعداد آنها به چهار واحد افزایش می یابد.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به وسعت پنج هزار هکتار در ۱۱ کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا