انرژی های تجدیدپذیر

نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه های برق آبی کوچک سال ۹۷ ابلاغ شد

نرخ خرید تضمینی برق

نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های برق آبی کوچک به ظرفیت ۱۰ مگاوات و کمتر ابلاغ شد.

نرخ‌های پایه خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های برق آبی توسط وزیر نیرو ابلاغ شد که این نرخ‌ها در راستای توسعه هر چه گسترده‌تر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و حضور حداکثری سرمایه‌گذاران غیردولتی تصویب و اعلام شده است.

بر اساس این مصوبه، برق تولیدی از نیروگاه های برق آبی بر روی رودخانه ها به قیمت ۳۸۰۰ ریال بر کیلووات ساعت و برق تولیدی بر روی خطوط انتقال آب و فاضلاب و تاسیسات جانبی سدها ۳۲۵۰ ریال برکیلووات ساعت خریداری خواهد شد.

گفتنی است که سایر بندهای مصوبه قبل، در خصوص خرید تضمینی برق همچنان جاری است و مسئولیت صدور پروانه احداث متقاضیان، عقد قرارداد خرید تضمینی برق و پرداخت تعهدات ناشی از تولید برق تجدیدپذیر و پاک با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق است.

 

https://fapool.ir/file/51987/?ref=sbargh.ir

 

نیروگاه برق‌آبی کوچک

نیروگاه برق‌آبی کوچک (به انگلیسی: Small hydro) نوعی نیروگاه برق آبی در مقیاس کوچک است که مناسب برای جامعه و صنایع محلی است و یا به تولید پراکنده در یک شبکه برق منطقه‌ای کمک می کند.

 

نیروگاه برق‌آبی
نیروگاه برق‌آبی

تعریف نیروگاه برق‌آبی کوچک متفاوت است، اما ظرفیت تولید برق ۱ تا ۲۰ مگاوات (MW) معمول است. در مقابل بسیاری از پروژه‌های برق‌آبی از اندازه های بسیار زیادی برخوردار هستند مانند نیروگاه تولید برق در سد سه‌دره با ۲۲،۵۰۰ مگاوات و یا پروژه‌های گسترده‌ای از تنسی ولی آتوریتی.

در هند، پروژه‌های برق‌آبی با ظرفیت ایستگاه‌های ۲۵ مگاواتی به عنوان نیروگاه برق‌آبی کوچک (SHP) طبقه‌بندی می‌شوند.

نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک ممکن است در مناطقی دور افتاده ساخته شوند که از شبکه برق ملی دور هستند یا در مناطقی که شبکه برق ملی وجود ندارد.

https://fapool.ir/file/66399/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/63779/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/55809/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/52113/?ref=sbargh.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا