اخبار صنعت برق

صادرات برق ارتباطی با تحریم‌های احتمالی ندارد

وزیر نیروبه‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، “رضا اردکانیان” در حاشیه جلسه این هفته هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: این مذاکرات نتایج خوبی داشت و جزئیات کار در جلسه بعدی که دسامبر (اواخل آبان) در تهران برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وزیر نیرو گفت: در گام نخست به دنبال افزایش امکان تبادل انرژی برق با جمهوری آذربایجان تا ۶۰۰ مگاوات هستیم و امیدواریم به این ترتیب هر چه زودتر شرایط فنی برای ارتباط شبکه برق سه کشور مهیا شود.
وی ادامه داد: اگر برای اتصال برق به روسیه و سپس به اروپا مشکلات فنی وجود داشته باشد، راه‌های جایگزین برای آن وجود دارد.
اردکانیان ظرفیت صادرات برق کشور به کشورهای همسایه را حدود دو هزار مگاوات بیان کرد و گفت: هم اکنون به افغانستان، پاکستان و عراق برق صادر می‌کنیم و درصددیم با شکل گرفتن دولت جدید عراق، مذاکراتی مفصل‌تر با وزیر برق آن کشور برای توسعه روابط داشته باشیم.
این عضو کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به این پرسش که «آیا حق‌آبه کشاورزان اصفهانی داده می‌شود»، گفت: حق‌آبه یک موضوع قانونی و محترم است اما طبق قانون توزیع عادلانه آب، متاثر از وضعیت بارش نیز هست.
وی ادامه داد: امیدواریم با بهتر شدن شرایط نزولات جوی در ماه‌های پیش رو، امکان این موضوع فراهم شود.
وزیر نیرو در این ارتباط افزود: کمتر از دو هفته آینده جلسه شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود را برای بررسی دقیق‌تر این موضوع با حضور نمایندگان کشاورزان برگزار می‌کنیم و امیدواریم تصمیم‌های خوبی در این زمینه اتخاذ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا