تعمیرکار

شستشوی پنل داخلی اسپلیت

پس از جداسازی کولر از برق ، نوبت به سرویس و شستشوی پنل داخلی کولر گازی است.

شستشوی کولر گازی

مرحله بعد باید بتوانید قاب جلویی کولر خود را جدا کنید. جداسازی قاب جلویی کولر کار بسیار راحتی است و پس از جداسازی قاب جلویی کولر ، دو عدد پنل قرار گرفته در داخل کولر را از آن خارج می کنید . پس خارج سازی دو فیلتر باید ان را به کمک فشار آب به صورت کاملا دقیق بشویید تا هیچ گونه ذرات گرد و غبار بر روی آن باقی نماند . محل قرار گیری دو فیلتر در تصویر مشخص شده است .

 

پس از تمیز کردن دو فیلتر اسپیلت ، نوبت به بیرون کشیدن و تمیز کردن سنسور کولر می رسد . پس از تمیز کردن سنسور باید ان را به دقت و مشابه تصویر ۲ زیر در جای خود قرار دهید . این سنسور وظیفه دارد تا دمای محیط را به صورت مدام چک کند و فرمان روشن و خاموش شدن خودکار کولر را صادر نماید . در صورت کثیف بودن سنسور دما به درستی اندازه گرفته نمی شود و بنابراین به احتمال زیاد دستگاه شما دچار اختلال در اندازه گیری خواهد شد .

بنابراین سعی کنید این سنسور را به بهترین نحو ممکن تمیز نمایید تا مشکلی در عملکرد خودکار کولر پیش نیاید .

شستشوی اسپیلت

مرحله سوم اموزش سرویس کاری و شسشوی پنل داخلی

سومین مرحله شستشوی فین ها یا کویل های کولر گازی است . عملکرد کویل ها در کولر گازی Air Conditioner مانند رادیاتور در خودرو است . کویل ها در کولر با دمای محیط در ارتباط هستند و سرمای کولر گازی را به صورت مدام به محیط منتقل می کنند .

بنابراین همواره باید تمیز و بدون مشکل باشند . برای شتسشوی کویل ها بهتر است ابتدا با کمک یک آب پاش یا شیشه شو مقداری آب بر روی کویل ها بپاشید و سپس با کمک یک وسیله برس مانند مانند مسواک گرد و غبار موجود روی کویل ها را از

روی آنها بزدایید .

 

اگر کولر گازی و یا بهتر بگوییم اسپلیت شما در آشپزخانه نصب شده باشد و در معرض ذرات گرد و غبار باشد به احتمال زیاد ذرات چربی بر روی کویل های ان نشسته است و این به این معنا است که کویل ها با یک بر ساده تمیز نخواهند شد . در صورتی که با این مشکل مواجه شدید بهتر است ابتدا یک گاز پاک کن تهیه کنید.

گاز پاک کن وسیله ای برای شستشوی گاز و جداسازی چربی ها از روی ان است . ابتدا گاز پاک کن را روی کویل ها بپاشید و بگذارید که نزدیک به یک ساعت بر روی کویل ها بماند تا خوب اثر کند و ذرات چربی نرم شوند. پس از گذشت یک ساعت می توانید ابتدا با آب پاش بر روی کویل ها آب بریزید و سپس با یک برس یا مسواک به راحتی ذرات چربی را از روی فین ها جدا نمایید .

 

لازم به ذکر است که در مرحله سوم می توانید به جای آب پاش از یک دستگاه بخار شوی نیز بهره ببرید . ولی آب پاش وسیله ای است که به احتمال زیاد در هر خانه ای پیدا می شود و کار کردن با آن نیز راحت تر است .

 

پس از شستشوی فین ها ابتدا سنسور را در جای خود قرار دهید و سپس دو فیلتر را قرار داده و قاب جلویی کولر گازی را ببنید .

 

پس از روشن کردن مجدد کولر گازی خود به صورت کاملا محسوسی شاهد بهبود عملکرد کولرگازی خود خواهید بود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا