اخبار صنعت برق

شرایط محیطی مناسب برای عملکرد پنل خورشیدی

نیروگاه خورشیدییک پنل خورشیدی باید استانداردهای لازم برای نگهداری در شرایط آب و هوایی مختلف را داشته باشد.
شرایط محیطی برای پنل‌های تولیدی شرکتهای معتبر مختلف تقریبا نزدیک به یکدیگر می‌باشد.  پنل‌های خورشیدی معتبر باید  بتواند هر زمانی که تابش خورشید باشد حتی در میزان تابش کم، راندمان خود را حفظ نمایند. پایداری پنل خورشیدی در برابر مواد خورنده و مخرب همچون آمونیاک، محلول نمک و نیز در رطوبت باید بسیار عالی بوده و پایداری آن طبق استانداردهای IEC مقدار ۶۲۸۰۴ باشد.
البته توصیه می‌گردد که پنل‌ها در محیط‌های که ذکر شد قرار نگیرند تا دیرتر دچار تخریب و فرسودگی گردند. اکثر پنل‌ها قابلیت نصب در هر جایی که ثابت است را دارند مثل شیروانی ساختمان‌ها، زمین، گاراژهای بدون سقف و … .
دما بر روی عملکرد سلول های خورشیدی اثر می‌گذارد و توان خروجی با دمای محیط نسبت عکس دارد. به عبارت دیگر با افزایش دمای محیط، ولتاژ خروجی کاهش می یابد. در اکثر سلول های سیلیکونی توان خروجی حدود ۰٫۵ درصد به ازای هر درجه افزایش دما کاهش می آید. و در سلول های کریستال با راندمان بالا حدود ۰٫۳۵ درصد و در سلول های امورفوس این مقدار بین ۰٫۲ تا ۰٫۳ است. در طراحی سیستم های سولار در مناطق گرمسیری باید به تغییرات گرمایی نگاه ویژه­ای داشت.
افزایش رطوبت محیطی نیز بر روی پارامترهای سیستم و پنل خورشیدی اثر نامطلوب دارد.
بعضی از تولیدکنندگان، در حمایت از مشتریان منافع آنها را نیز در نظر گرفته که شامل صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های صورتحساب برق می‌شود. البته گفتنی است پنل‌ خورشیدی علاوه بر کاهش هزینه صورتحساب شما با ایجاد سایه در پشت بامتان باعث خنک شدن ساختمان نیز می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا