اخبار صنعت برق

رشد ۵ برابری ایستگاه‌های برق گیلان پس از پیروزی انقلاب/ بهره‌برداری از دو دستگاه پست فوق توزیع همزمان با دهه فجر

برق, اخبار برق, صنعت برق, برق گیلان, پست فوق توزیع, برق منطقه‌ای گیلان, وزارت نیرو, محمد افتخاریبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، محمد افتخاری با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر تعداد ایستگاه‌های برق فشار قوی که وظیفه تبدیل سطوح ولتاژ و تقسیم ولتاژها را در استان گیلان برعهده دارند بالغ بر ۶۸ دستگاه می‌باشد که در دهه فجر امسال دو دستگاه پست ۶۳٫۲۰ کیلوولت هم به این تعداد افزوده خواهد شد.
مجری طرح پستهای شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به رشد پنج برابری ایستگاه‌های برق استان نسبت به دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در دوران قبل از انقلاب تعداد ایستگاه‌های برق در سطوح ولتاژی۴۰۰،۲۳۰،۱۳۲ و ۶۳ کیلوولت استان ۱۳ دستگاه بوده است که این تعداد بعد از پیروزی انقلاب به ۶۸ ایستگاه افزایش یافته است.
افتخاری مهمترین دستاورد شرکت برق گیلان را استفاده از تکنولوژی روز دنیا در پروژه‌های شرکت عنوان کرد و گفت: از جمله این تکنولوژی‌ها استفاده از تجهیزات GIS یا پست‌های با عایق گازی با سیستم کنترل DCS و سیستم‌های مخابراتی به روز و پیشرفته می‌باشد.
وی افزود: به دلیل توسعه روزافزون شهری و استفاده از انرژیهای الکتریکی در مراکز مصرف که از جمعیت شهری فراوانی برخوردار هستند و با توجه به رعایت قوانین زیست محیطی در پروژه های شرکت برق و مشکل تامین زمین در شهرهای بزرگ جهت احداث پستهای برق، استفاده از پستهای با تجهیزاتGIS ، بسیار حیاتی و ضروری است.
مجری طرح پستهای شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در خصوص مزایای پستهای با تجهیزاتGIS گفت: پستهای GIS به زمینی با مساحتی به مراتب کمتر در مقایسه با پست های با تجهیزاتAIS نیاز دارند و مساحت مورد نیاز در پستهای GIS تا ۴۰ درصد کاهش می یابد.
وی در خصوص مزایای پستهای با سیستم کنترل DCS گفت: استفاده از پستهای با سیستم کنترل DCS موجب می شود تا خطای به مراتب پائین تری را در کنترل شبکه شاهد باشیم.
افتخاری خاطرنشان کرد: رعایت مسائل زیست محیطی، توجه به آسایش شهری و جلوگیری از آلودگی صوتی و اهمیت مبلمان شهری از جمله عواملی است که باعث شد تا از تکنولوژی پستهای سرپوشیده، ترانسفورماتورهای کم صدا و پستهای با تجهیزاتGIS استفاده کنیم. این تکنولوژها علاوه بر اینکه از نظر فنی پیشرفته و مجهز می باشند از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه می باشند و با هزینه کمتری نسبت به پستهای قبلی احداث می شوند مضافا اینکه این پستها نیاز به تعمیرات کمتری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا