تعمیرکار

دکمه‌های ماشین ظرفشویی

اصولا تعداد دکمه‌ها کم هستند و کار کردن با آنها برای انتخاب نوع برنامه و روشن کردن ماشین ظرفشویی آسان می‌باشد.

مواقعی پیش می‌آید که یکی از چند دکمه کار نمی‌کنند. در این نوشته از دنیای صنعت برق ما دلایل این مشکل را بررسی و پیشنهادهایی را برای رفع مشکل ارائه می‌دهیم.

ماشین ظرفشویی

علت ۱: تاچ‌پد و کنترل پنل

نخست، ابتدا مطمئن شوید که صفحه نمایش کار می‌کند. اگر صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کار می‌کند ولی اگر بعضی از دکمه‌ها کار نمی‌کنند، تاچ‌پد و کنترل پنل شاید لازم باشد که عوض شوند. (برخی تولیدکنندگان سیستم کنترل ماشین ظرفشویی را طوری طراحی کرده‌اند که صفحه‌ی تاچ و کنترل پنل از هم جدا هستند، و می‌تواند هر کدام از آنها را تعویض کرد. ولی برخی تولیدکنندگان تاچ و کنترل پنل را به صورت یکپارچه طراحی کرده‌اند و بنابراین وقتی برای هر کدام مشکلی پیش آید باید هر دو عوض شوند.)

علت ۲: تاچ‌پد

ابتدا، باید مطمئن شوید که صفحه نمایش ماشین ظرفشویی روشن می‌شود و در واقع ماشین ظرفشویی کار می‌کند. اگر صفحه نمایش روشن می‌شود، بعضی از دکمه‌ها را با فشار دادن امتحان کنید. اگر متوجه شدید که بعضی از دکمه‌ها کار نمی‌کنند، باید تاچ را تعویض کنید. دقت کنید که بعضی از تاچ‌پدها با صورت یکپاچه با کنترل پنل باید عوض شوند و بعضی را می‌تواند به صورت مستقل تعویض گردد.

علت ۳: برد کنترل اصلی

برد کنترل اصلی تقریبا تمامی عملکردهای ماشین ظرفشویی را کنترل می‌کند. اگر مشکلی در برد کنترل اصلی باشد ممکن است ولتاژ مورد نیاز تاچ‌پد ماشین را نفرستد و در نتیجه کلیدهای تاچ‌پد کار نخواهند کرد.

مشکل بردهای کنترل غالبا به اشتباه تشخیص داده می‌شود؛ پس قبل از اینکه سعی کنید برد کنترل را عوض کنید از سالم بودن دیگر قطعات مرتبط با برد کنترل مطمئن شوید.

تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی

از آنجایی که مشکل مربوط به دکمه‌های ماشین ظرفشویی مربوط به مسائل الکترونیکی می‌باشد توصیه می‌شود که اگر اطلاعات فنی کافی در این زمینه ندارید به هیچ وجه دست به تعمیر ماشین ظرفشویی نشوید و این کار را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا