اخبار صنعت برق

جمهوری آذربایجان نیروگاه برق بادی در خزر راه اندازی می کند

نیروگاه بادی به گزارش خبرگزاری ‘ترند ‘ «آقشین بکیرزاده» روز یکشنبه گفت: این شرکت تا به حال با چند سرمایه گذار خارجی درباره تامین مالی پروژه نیروگاه برق آبی خزر مذاکره کرده است .
وی، راه اندازی نیروگاه برق آبی در دریای خزر برای تولید برق را بسیار مناسب و با صرفه عنوان کرد و افزود: این نیروگاه از جزیزه’پیراللهی ‘ تا جزیره ‘ جیلو’ در دریای خزر ادامه خواهد داشت .
بکیرزاده با اشاره به این که اسناد مربوط به توجیه اقتصادی و فنی این طرح ارایه شده است گفت: این نیروگاه به قدرت ۲۰۰ مگاوات خواهد بود .
وی، برخی کشورهای عربی، چین و کانادا را از سرمایه گذاران بالقوه این طرح انرژی بادی در خزر عنوان کرد .
وی، با اشاره به ضرورت بکارگیری تسهیلات برای سرمایه گذاران خارجی جهت تامین مالی این طرح انرژی گفت : یکی از مشکلات جذب سرمایه گذاران خارجی به این حوزه با تعرفه پایین انرژی برق در آذربایجان است .
به گزارش ایرنا، کشورهای جهان همگی به این باور مشترک رسیده‌اند که باید به فکر نسل آینده و تأمین منابع انرژی مطمئن برای آنها بود، حتی کشور آذربایجان نیز که دارای منابع غنی نفت و گاز است از این قاعده مستثنی نبوده و تصمیم گرفته تا از فرصت‌های این کشور در زمینه انرژی‌های جایگزین استفاده نماید و اقداماتی نیز در این خصوص انجام داده است.
سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد انرژی آذربایجان ۷ درصد است و دولت این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ این سهم را به ۲۰ درصد افزایش دهد.
برآوردها حاکی از آن است که دستیابی به هدف ۲۰ درصدی توسعه انرژی‌های جایگزین، نیازمند ۶٫۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه است و سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری نیز جهت سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های توسعه انرژی جایگزین در آذربایجان اظهار تمایل کرده‌اند.

دنیای صنعت برق

دنیای صنعت برق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا