اخبار صنعت برق

برق مصرفی بخش صنعت استان کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است

برقعلی اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه میزان برق مصرفی استان در بخش کشاورزی ۱۷ درصد، صنعتی ۲۲ درصد و خانگی ۴۰ درصد است اظهار داشت: بیشترین مصرف در حوزه سطح استان و برق غرب مربوط به بخش خانگی است.

وی با اشاره به اینکه میزان انرژی مصرفی در بخش صنعتی در استان کرمانشاه نسبت به کل کشور کمتر است، عنوان کرد: توقع می‌رود صنایع، کارآفرینان و مولدان به این بخش ورود کنند تا درصد انرژی مصرفی در بخش صنعت استان افزایش یابد.

اسدی با اشاره به اینکه ۴٫۷ مشترکان برق کشور از استان کرمانشاه هستند، گفت: در حوزه شرکت برق منطقه‌ای غرب یک میلیون و ۶۱۴ هزار مشترک وجود دارد که از این تعداد ۷۵۷ هزار مشترک مربوط به استان کرمانشاه است.

گزارش اولیه از خسارت‌های برقی زلزله غرب کشور/ عملکرد صحیح رله‌های حفاظتی در هنگام زلزله بوشهر|۸۰درصد برق تولیدی در کشور از نیروگاه‌های حرارتی است ۳۴ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب با بیان اینکه ظرفیت تولید نیروگاه‌های نصب شده در حوزه شرکت برق منطقه‌ای غرب ۳۲۶۴ مگاوات است افزود: ۱۶۲۴ مگاوات از این میزان متعلق به استان کرمانشاه است که از این نظر ۴٫۲ ظرفیت کل کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب پیک بار یا اوج مصرف برق در تابستان برای استان کرمانشاه را ۸۴۱ مگاوات معادل ۴٫۲ درصد کل کشور عنوان کرد و گفت: پیک بار برق منطقه‌ای ۱۸۲۶ مگاوات است که با پیک بار عراق به ۲۴۰۰ مگاوات می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت پست‌های انتقال برق منطقه‌ای ۱۱ هزار و ۱۸۵ مگاوات آمپر و از این میزان سهم استان کرمانشاه ۵۶۵۶ مگاوات و معادل ۳٫۵ درصد کل کشور است افزود: طول خطوط انتقال و فوق توزیع حدود ۸۲۴۲ مدار کیلومتر و در کرمانشاه ۳۶۲۳ مدار کیلومتر است که در این زمینه ۶٫۶ درصد از ظرفیت کل کشور را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا